Beste Ziggo community,
Sinds minimaal een maand heb ik thuis internetproblemen. 2 weken geleden ging het verbinding helemaal weg 2-3 keer per dag. Toen bleek uit dat de modem in deze tijden ook uitvalt. Het valt nu gelukkig niet meer uit maar nu is het internetverbinding ook heel traag. Ik maak gebruik van de internet door mijn desktop Windows PC. Er zijn ook 2 telefonen en 1 tablet aangesloten op de Wi-Fi. Als de internet uitvalt, heb ik dus op geen enkel apparaat internetverbinding.
Op Speedtest zie ik sinds ongeveer 3 maanden maximaal de helft van onze abonnement downloadsnelheid. De upload ziet er bijna altijd goed uit. Op de tests van gisteren en vandaag, zie ik downloadsnelheid van 4mbps.
Aan de hand van de info van topics van anderen heb ik aantal schermopnames toegevoegd van de modem status.
De periode tussen de aanschaffen van het abonnement en ongeveer een paar maanden geleden, kon ik benutten van de volle up- en downloadsnelheid. Hoe kan ik dit weer bereiken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @esb en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te zien is onze expert @tobiastheeb al met je aan het analyseren geslagen. Er dient inderdaad een monteur langs te komen om de ruis die ik terugzie op het signaal (op met name de downstream) op te lossen en een aansluitpunt (AOP) op de kabel te plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld die kosteloos het aansluitpunt komt vervangen. De monteur staat ingepland op woensdag 16 maart 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wow er zit wel heel veel ruis op de kabel. Zelfs zo veel dat de errors boven het maximaal aantal (2.147.483.347) uitkomen en ze daarna negatief worden 😵
Inderdaad enorm veel ruis, o.a. door instraling/interferentie van Digitenne en 4G.
Een monteursafspraak is noodzakelijk gezien een AOP (hoofdaansluiting) ontbreekt. De splitter (POA-01-B) is overbodig.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Goedemorgen @esb en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te zien is onze expert @tobiastheeb al met je aan het analyseren geslagen. Er dient inderdaad een monteur langs te komen om de ruis die ik terugzie op het signaal (op met name de downstream) op te lossen en een aansluitpunt (AOP) op de kabel te plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld die kosteloos het aansluitpunt komt vervangen. De monteur staat ingepland op woensdag 16 maart 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Beste mensen,
Heel bedankt voor jullie hele snelle reacties! Ik zal gerust op de monteur afwachten.
@Paul Geen probleem! Ik zal dan mijn bevindingen onder dit topic delen. Over de afspraak; op "Mijn Monteurafspraken" zie ik helaas niks behalf "Er zijn op dit moment geen afspraken gepland.". Ik heb een SMS gekregen met een link om de datum te wijzigen maar daar zie ik "Het is niet mogelijk om een monteursafspraak te maken. Bel 0900 18 84...". Ik zou de datum graag aanpassen naar een maandag na 13 uur of in het weekend.
@esb Heel graag gedaan! Wat vreemd dat je de afspraak niet ziet in Mijn Ziggo. Heb je gekeken via de browser of via de Mijn Ziggo app? Anders kan ik de afspraak voor je wijzigen naar een andere datum. Als je een aantal data doorgeeft, dan plan ik de afspraak even voor je op een andere datum.
Ik zie de afspraak in de app maar het verdwijnt als ik erop aanraak. Ik kan de datum dus niet aanpassen. De data hieronder zou goed zijn.
14 maart na 13 uur
19-20 maart tussen 8 en 20 uur
21 maart na 13 uur
26-27 maart tussen 8 en 20 uur
28 maart na 13 uur
Ik had op reageren geclicked onder je bericht maar je werd op de bericht niet gekoppeld zie ik nu pas! Ik hoop dat het niet te laat wordt, @Paul 👍
Geen probleem hoor @esb! Al zie ik dat in de tussentijd de afspraak is verplaatst naar 21 maart. Wordt vervolgd 🙂
Hoe is het gegaan afgelopen maandag @esb ? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.