1
Vraag
2
Reacties
Dirkie

Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

Hele Hoge Pre RS Error

Omdat ik de afgelopen week wat problemen had met TV kijken wordt er daar het e.e.a. aan apparatuur en bekabeling vervangen. Om die reden heb ik even ingelogd in het Modem en daar zie ik hele hoge waarden voor de PreRS Errors. Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar misschien kan iemand hier daar meer over schrijven. Ik heb wat screen shots bijgesloten.
Ik ervaar overigens verder geen problemen met de internet verbinding.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze hoge aantallen zijn een bug in het modem, het zijn het totaal aantal pakketten ipv. de errors.

Mi. ziet het er netjes uit.

 

 

Ps. @Rikst Deze bug zit er al lange tijd in, het wordt tijd dat die verholpen wordt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze hoge aantallen zijn een bug in het modem, het zijn het totaal aantal pakketten ipv. de errors.

Mi. ziet het er netjes uit.

 

 

Ps. @Rikst Deze bug zit er al lange tijd in, het wordt tijd dat die verholpen wordt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Dirkie als je kuren ervaart met tv kijken dan is dat natuurlijk nooit prettig. Is het na het vervangen van je apparatuur en/of bekabeling beter geworden?

Wat was precies het euvel? Zag je een bepaalde foutmelding? Of zwart beeld? Had je dit trouwens op meer (tv) apparaten? Hoe heb je deze precies aangesloten? 

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@Jacob Het probleem was dat met de Mediabox XL soms programma's niet opgenomen werden en dat die soms meerdere keren per avond een paar minuten niet reageerde, wel geluid gaf en de tekst 'Welkom!'op het display stond. En na die minuten startte die weer met TV programma. Deze is omgeruild voor een nieuwer type Mediabox XL maar die vertoonde dezelfde kuren, alleen werden ze steeds erger. Uiteraard heb ik ook de kabels vervangen met die in de doos. Bijkomend 'probleem' is dat wij TV kijken via een kaartje in de TV en opnames (en terugkijken) via de Mediabox. En daar is geen stappen plan voor. Aan de hoofd aansluiting in de huiskamer zit (al meer dan een jaar) een 3-weg splitter met schroef aansluitingen. Daarvan gaat er 1 naar het modem, 1 naar de TV en 1 naar de Mediabox. Alle kabels zijn door Ziggo geleverd.
Uiteindelijk is een Mediabox Next toegestuurd. Dat kon eigenlijk niet omdat ik nog een actie had tot 31-1-2023 (een gratis snelheidsverhoging). Als ik daar van af zag kon ik de Media Box Next krijgen. Deze staat er nu al bijna een week en het is een verademing. De box reageert supersnel in vergelijking met de Mediabox XL en tot nu toe ook geen problemen als niet opnemen en/of vastlopers.
Vanwege de hoge aantallen errors in het modem dacht ik dat die er mee te maken zouden hebben, maar dat is dus niet zo. Zowel de TV als de Mediabox Next geven aan dat de signaalsterkte als kwaliteit uitstekend zijn.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Dirkie dankje voor de toelichting. 

Mooi dat je zoveel plezier ervaart met je nieuwe mediabox, de Next. Laten we dat zo houden. Als je verder geen aantoonbare kuren ervaart en je optimaal geniet van de functionaliteit, dan moeten we dat zo houden! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic