1
Vraag
2
Reacties
Airjay

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas nieuwe modem. Is aop nog goed?

Hallo allemaal,

 

ik heb een vraag. Ik heb helaas ook ongevraagd het bericht gekregen dat mijn Ubee modem vervangen wordt. Ik ben dan altijd huiverig of het goed gaat aangezien aanpassingen in het verleden al verkeerd zijn gegaan.

 

naast het feit dat ik nu een prima werkende modem heb in bridge modus (omdat ik er een deco set achter heb hangen met een thuisnetwerk en gast netwerk ), vraag ik me nu ook af of mijn Aop dan ook moet worden aangepast.

 

kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke ik heb en of deze moet worden aangepast? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Airjay, ik heb de monteur ingepland voor 28 maart tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je hem verzetten via Mijn Ziggo. De monteur gaat alles voor je aansluiten en kijken naar AOP.  Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk in context

12 Reacties 12
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De splitter UMU-01 is verouderd en dient te worden vervangen door een hedendaagse  POA-01-B splitter.  Een moderator kan deze kosteloos toesturen.

Zij komen op werkdagen langs de topics.

 

Airjay
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Domme vraag misschien. Staat hier dan iets over in de documentatie wanneer er een nieuwe modem wordt verstuurd? Ik krijg morgen het pakket met een modem en dan heb je dus twee weken voordat de oude niet meer werkt. Hoe lossen ze dat dan normaal op ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het is ook raadzaam om het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) te laten vervangen door een TRISZ-DG300, indien je een SmartWifi modem Giga ontvangt.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een moderator kan een installatiemonteur voor je inplannen, die het AOP kosteloos komt vervangen. Zij komen op werkdagen langs de topics.

Airjay
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Werkt het dan in de tussentijd wel met de huidige aop. Wij werken nog verplicht thuis en zijn dus wel redelijk aangewezen op werkend internet. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je kan wachten tot de monteur komt. Die kan dan het AOP vervangen en direct het nieuwe modem aansluiten.

Oftewel je laat voorlopig de boel de boel.

Airjay
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ze geven in de brief wel aan dat bij twee weken na ontvangst van de modem de oude niet meer werkt. Dus dan hoop ik dat hun agenda snel een plekje heeft en dat die twee weken niet zo hard is. 

Airjay
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik hoop dat een moderator naar mijn vraag kan kijken en met een oplossing kan komen :). 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Airjay, ik heb de monteur ingepland voor 28 maart tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je hem verzetten via Mijn Ziggo. De monteur gaat alles voor je aansluiten en kijken naar AOP.  Laat je weten of het is gelukt?

Airjay
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Maud  Dank voor je snelle reactie en hulp. Volgens mij moet dat helemaal lukken maandag. Uiteraard laat ik het hier even weten.

mvg

Rene 

Airjay
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Maud zoals beloofd de feedback. Ik had het bezoek van de monteur verplaatst naar een dag dat er hier zo weinig mogelijk mensen afhankelijk zijn van het internet qua werk en of school. 

de monteur was meer dan vriendelijk en dacht echt mee. Top dus. Hij heeft alles netjes geïnstalleerd en het aop vervangen. Dus alles lijkt prima te werken.  Wel jammer dan ik van een perfecte ubee naar een box moest waarvan de WiFi niet van gebruikt wordt en dus meer energie gebruikt. Het kan ook toeval zijn, maar ik heb nu meerdere teams call gehad waarbij ik op momenten wegviel en ook soms reageren de Google/Hue trager. 

mvg

Rene 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi Rene! 

Heel fijn dat de monteur is langsgeweest! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je verbinding instabieler is dan voorheen! Hou je het even in de gaten de komende tijd? Merk je dat het vaker gebeurt, dan kijken we even of we een garantie-monteur kunnen sturen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic