jerilo
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas hier ook internet blokkade

Goedemiddag,

Zoals bij vele tegenwoordig zijn ook wij afgelopen vrijdagmiddag afgesloten van de de buitenwereld (internet) vanwege een SPAM bom (binnen 5 minuten 9 e-mails) vanaf mijn ziggo e-mail.
Begrijpelijk maar waarom word je als klant niet op de hoogte gebracht. Ik dacht eerst aan een storing. Maar toen ik vrijdagavond nog steeds niks had heb ik maar contact opgenomen via facebook messenger. Toen kreeg ik te horen dat het dus geblokkeerd stond ivm SPAM.

Heel de zaterdag aan de bel gehangen maar daar word je echt niks wijzer van. Je staat met je rug tegen de muur en je word totaal niet geholpen. Je word gezien als zware crimineel. Dit frustreert mij nog het meeste.

Het punt is dat mijn vrouw verplicht moet thuis werken. Ze werkt ook nog eens bij een medische groothandel en zorgt ervoor dat diversen zorg instanties voldoende voorraad naalden, handschoenen enz krijgt. U begrijpt ze is onmisbaar op haar werk in deze tijden. Dus afsluiten was nou niet echt waar we op zaten te wachten.

We hebben begrepen dat we eerst moesten aan tonen wat het probleem is en hoe we het opgelost hebben.
Het punt is dat ik inmiddels 3 virusscanners (zelfs van ziggo zelf) op mijn laptop hebt gezet en ze niks kunnen vinden. Vanavond ga ik nog een aantal malware programma's erop zetten en laten scannen.

Gisteren hebben wij wel een ip adres gekregen van de klantenservice vanuit waar het verstuurd is via mijn ziggo e-mail.
Dat ip adres zegt mij niks. Heb inmiddels een e-mail naar de afdeling abuse gestuurd om te vragen of ze kunnen zien welk apparaat bij dit ip adres hoort. Tot op heden nog niks gehoord.
Als ik weet welk apparaat het is dan kan ik gericht actie gaan ondernemen en zorgen dat deze van het internet losgekoppeld word en dan kan de blokkade eraf.

De computer van mijn vrouw hebben ze gisteren via haar werk door de ict afdeling gescand en was vrij van virussen of malware, gelukkig. Deze maakt trouwens verbinding via een eigen VPN verbinding.
Verder heb ik zelf nog op ons thuisnetwerk de volgende apparaten aangesloten:
- Samsung smart tv (bedraad)
- NAS (bedraad)
- Xbox (bedraad)
- Sonos (bedraad)
- Ziggo next (bedraad)
- verder nog 2 gsm en 2 tablets via de wifi (gisteren gescand maar ook niks gevonden)
De ziggo router had ik in bridgemodus staan met direct daarachter een TPlink M9 die fungeert als router naar de 2 andere M9 voor een goede wifi dekking in het huis. De TPlink heeft ook een eigen virusscanner.

Het zou uiteraard heel goed de NAS kunnen zijn maar hoe kom ik daarachter?
Hebben jullie nog meer tips of informatie?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jerilo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zo inmiddels een paar dagen verder en gelukkig vanaf gisteren is de blokkade opgeheven.
We hadden de oorzaak gevonden. In een email stond een combinatie van letters wat gezien werd als SPAM.
Dit is niet gezien of geweten en daardoor geprobeerd om de email een paar keer te versturen en na 9x werden we geblokkeerd door ziggo.

Maar we hebben het gevonden en dat naar abuse@ziggo.nl gestuurd en daarna waren we weer zeer snel actief. Zelf nog de modem een hard reset gegeven en we konden weer op het wereldwijde net.

Bekijk in context

2 Reacties 2
jerilo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zo inmiddels een paar dagen verder en gelukkig vanaf gisteren is de blokkade opgeheven.
We hadden de oorzaak gevonden. In een email stond een combinatie van letters wat gezien werd als SPAM.
Dit is niet gezien of geweten en daardoor geprobeerd om de email een paar keer te versturen en na 9x werden we geblokkeerd door ziggo.

Maar we hebben het gevonden en dat naar abuse@ziggo.nl gestuurd en daarna waren we weer zeer snel actief. Zelf nog de modem een hard reset gegeven en we konden weer op het wereldwijde net.

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1512Reacties
  • 167Oplossingen
  • 290Likes

Goedenavond @jerilo

Fijn dat het is opgelost na contact met onze afdeling Abuse. top dat je weer online bent en weer verbinding hebt met het wereld wijde web.

Wens je nog een fijne avond toe 🙂

Uitgelicht topic