1
Vraag
2
Reageer en help mee
zigg_net

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heeft een (basis)router in mijn situatie meerwaarde ten opzichte van de standaard Connectbox?

Ik ben benieuwd of een (basis)router, waarbij ik doel op bijvoorbeeld de TP-LINK TL-WR940N, meerwaarde heeft in mijn situatie.

Ik woon in een appartementencomplex en heb soms last van instabiele WIFI, waarbij apparaten soms erg langzaam worden of de verbinding even wegvalt. Uiteraard de Connectbox en dergelijke al is gereset en van het stroom gehaald. Op de community las ik dat het gebruiken van een router soms dit soort problemen oplost.
 

Ik vroeg me dus af of het kopen van deze router, en de Connectbox in bridge-modus te laten zetten, mij gaat helpen. Omdat ik het Alles-in-1 Start XXL (100/10 Mbit/s internetsnelheid) pakket heb ga ik er vanuit niet de duurste router nodig te hebben, vandaar ook het model zoals ik hierboven heb aangegeven. Andere suggesties zijn welkom, maar omdat ik geen heel specifiek gebruik heb (ik game bijvoorbeeld niet intensief), zoek ik bij voorkeur iets tot € 50. 


Als een router pas meerwaarde heeft als ik echt een duurder model aanschaf hoor ik het uiteraard graag, ik denk vooral aan het gebruik van een router om mijn probleem op te lossen - en niet om die sowieso aan te schaffen.

5 Reacties 5
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

Dat gaat zeker werken, ik zit ook in een appartement en met zoveel signalen krijg je storing. Mijn connectbox staat op bridge en heb een eigen router (let op, op Bridge werkt de wifi van de connectbox niet meer) heb 150 meter draad getrokken onder de vloeren toen ik hier ging wonen.

Ik heb er nu 1 in de slaapkamer op rodney 2.4 rodney 5 en in de woonkamer rodney 2.4HSK rodney 5HSK ….dus als ik op het balkon zit heb ik perfecte wifi

Ik heb twee van deze routers gekocht (59 euro) en het hele huis heb ik perfecte wifi.

Als je de bedrading kan wegwerken is dit een optie

RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

De andere optie is om via het stopcontact een wifi punt te maken, kost bij ziggo 99.00 en heb je geen gedoe met bedrading

Op deze pagina kan je alle opties lezen 

zigg_net
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het antwoord! En het model router dat ik noemde zal dus voldoen? In principe zet ik deze in de kamer dus wel op dezelfde plek / naast de Connectbox.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@zigg_net , Kijk eens op:

https://tweakers.net/pricewatch/287564/tp-link-tl-wr940n/reviews/

Persoonlijk zou ik een iets duurdere nemen, deze haalt maximaal 100 Mbps op de lanpoorten. Wilt U in de toekomst toch wat sneller internet dat is deze router een beperking.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
zigg_net wrote:

... op dezelfde plek / naast de Connectbox.

Waarom? U hebt nu de mogelijkheid om m.b.v. een netwerkkabel uw router juist iets centraler/hoger neer te zetten, dan waar de ConnectBox nu staat. De CB staat vaak laag in een hoek van het huis of in de meterkast, beide niet ideaal.

Als u toch een eigen router gaat plaatsen, dan kan u deze centraler & hoger ( b.v op een kast ) plaatsen, daardoor verbetert u zonder veel kosten ( alleen een langere netwerkkabel ) uw wifi bereik/ontvangst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic