1
Vraag
2
Reacties
baserolokus

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heeft coax ook een isra punt zoals bij KPN?

Huis 13 jaar geleden gekocht en geen spoor van een kabelaansluiting hier (Woerden 3443BW). Wel iets op de grond zien liggen in de kruipruimte. Nu kan KPN niet meer dan 100mbit door mijn koperen lijntje krijgen dus overstap naar Ziggo is interessant, maar hoe zit dat met de aansluiting? Zelf regelen of komt een monteur dat fixen?

 

TIA

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Wat bij KPN het ISRA-punt heet, heet bij Ziggo het AOP (Abonnee Overname-Punt). Als er alleen een (afgeknipte) groene kabel in de kruipruimte ligt, dan is een monteursafspraak nodig voor het plaatsen van een AOP.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
baserolokus
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank, net ook klantenservice gebeld en werd daar verteld dat in mijn situatie er een nieuwe AOP wordt gemaakt en dat kosten tot €1100 gedekt worden door Ziggo. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Voor 1100 euro heb je wel een mooi AOP. Krijg je er nog een POA01 splitter bij ook. En voor dat geld is natuurlijk alles verguld. Zonde om weg te werken dus ... 😁

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@baserolokus wrote:

Dank, net ook klantenservice gebeld en werd daar verteld dat in mijn situatie er een nieuwe AOP wordt gemaakt en dat kosten tot €1100 gedekt worden door Ziggo. 


Gaven ze een reden wat dit zo duur maakt?
Kan er een foto gemaakt worden wat er in de kruipruimte op de vloer ligt van Ziggo?
Is de woning 13 jaar geleden gekocht, was deze toen minder dan 10 jaar oud, dan zou in de meterkast een Ziggo aansluiting moeten zitten, is woning veel ouder dan zit de aansluiting normaal in de woonkamer bij het raam in de buurt. Dit is niet exact 23 jaar geleden wanneer het veranderde van huiskamer naar meterkast overingens.

baserolokus
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik schreef dat kosten plaatsen van AOP vergoed worden vanuit Ziggo tot een bedrag van €1100. Daarboven dien je het zelf te betalen. Dit bedrag wordt overigens zelden gehaald werd mij verteld. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @baserolokus! Welkom op de Ziggo Community! 

Aah, er ligt helemaal geen bekabeling of iets dergelijks in je huis? Ik heb je adres gegevens erbij gepakt en ik kan zo even niks vinden. Of is er nog niks aangevraagd op dit adres? Je mag hier ook foto's sturen van de aansluiting of van de meterkast zelf.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic