kaidon

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb je recht op compensatie door geleden financiële en emotionele schade

Mijn hoofd emailadres is ineens niet meer toegankelijk en mail wordt teruggestuurd omdat het emailadres (@ziggo.nl) niet zou bestaan.  Een nieuw/zelfde emailadres aanmaken wordt niet geaccepteerd omdat het emailadres al zou bestaan.

Ik loop hierdoor veel schade op in binnen en buitenland. Was juist bezig met een deal van 950.000 euro.

Als ik hier zo lees kan het weken duren en dan is er nog niks opgelost.

Ik wil graag mijn schades claimen.

Waar kan ik daarvoor terecht?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn dat je weer toegang hebt tot de e-mail @kaidon. Ook nog een kleine update van mijn kant. De case is gisteren opgepakt en het probleem bleek inderdaad in een achterliggend systeem te zitten zoals ik al vermoedde. Dit hebben ze voor jou hersteld en zodoende is het probleem dus opgelost 🙂

Bekijk in context

35 Reacties 35
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/products/prijswijzigingen/prijswijziging21/05042022%2...

 

 

Artikel 23
Aansprakelijkheid en vrijwaring

 

4. Ziggo is niet aansprakelijk voor indirecte schade
van de Klant, zoals gederfde inkomsten, verliezen,
immateriële schade en schade van derden.

 

Artikel 24
Klachten en geschillen

 

2. Een geschil dat voortvloeit uit een Aanvraag,
een Abonnement of de levering van een Dienst
kan zowel door de Klant als door Ziggo worden
voorgelegd aan de Geschillencommissie
Elektronische Communicatiediensten (ECD)

Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP
Den Haag. Informatie over het behandelen van
geschillen door de Geschillencommissie ECD is te
vinden op degeschillencommissie.nl.

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je bericht. Het gaat in dit geval om directe schade welke ik door deze digitale moord ondervind.

Een email adres is van groter waarde dan een paspoort.

Ik bemoei me niet met de schade van derden.

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dit is een indirecte schade. ook vind ik het raar dat je een bedrag van bijna een miljoen euro noemt, alsof je nu verwacht dat ziggo je duizenden euro's gaat sturen

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ondervind hier grote en onnodige schade van. 

Ik had verwacht geen geld maar wel dat het snel opgelost zou worden.  Dat zit er niet in. De doorlooptijd van een "case" is momenteel 4 werkdagen en we beginnen nu eerst met een weekend. En ik zie hier mensen die al weken op een oplossing van hetzelfde probleem wachten.

Ziggo is overigens wel altijd op tijd om, snelle berekening, in de afgelopen jaren ruim 15.000 euro van mijn rekening te incasseren.  Verder kan ik afschrijvingen gaan terugboeken omdat ik geen papieren factuur heb gehad en ook niet per email.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan had je beter zakelijk kunnen nemen die hebben strakere doorlooptijden

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Apart dat je dit in een forum meldt.

Als het om het genoemde bedrag gaat neem je toch rechtstreeks contact op met Ziggo en dan ook toch via een advocaat of rechterlijke instantie.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@kaidon 

Ik weet niet of ik het genoemde bedrag écht serieus moet nemen. Maar als ik zaken zou afhandelen in binnen- en buitenland waar grote(re) transacties een belangrijke rol spelen, dan zou ikzelf geen e-mailadres van Ziggo nemen. Stel dat u ooit overstapt naar een andere provider dan zou u ook weer een ander e-mailadres moeten nemen. Lijkt me wat lastig.

 

Aanvullig:

4. Ziggo is niet aansprakelijk voor indirecte schade van de Klant, zoals gederfde inkomsten, verliezen, immateriële schade en schade van derden.

@amvih je kunt wel met vijf advocaten op komen draven, maar volgens mij is deze vrijwaring helder en duidelijk.

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Wim C. 

Klopt en daarom zit ik al zo lang bij Ziggo. Maar nu is die reden er niet meer. Het is in het verleden ontstaan toen de keus was een hotmail of een ziggo adres en hotmail werd niet overal geaccepteerd.  Ik spreek van 20 jaar geleden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Mijn hoofd emailadres is ineens niet meer toegankelijk en mail wordt teruggestuurd omdat het emailadres (@ziggo.nl) niet zou bestaan."

 

@kaidon Staat dat emailadres niet in Mijn Ziggo?

Welke foutmelding en tekst krijgt de verzender terug van de mailserver van Ziggo?

 

=========================================================================

 

TIP:

 

"Was juist bezig met een deal van 950.000 euro."

 

Met dergelijke deals is het, sinds de vorige eeuw al, de goede gewoonte om een professionele mailprovider te hebben die ook een redundant mailserver draait en continu backups maakt op een andere locatie dan waar de mailservers staan en met backups die je zelf terug kunt zetten vanuit verschillende perioden uit het verleden en met een 24/7 helpdesk met een responstijd van maximaal enkele uren.

 

Een consumenten provider heeft een enkele mailserver en hooguit een algemene backup van de gehele server om terug te zetten, geen persoonlijke backup en kan de responstijd zomaar oplopen tot 5 werkdagen voordat b.v. een monteur bij je is of een ICTer je probleem heeft aan kunnen pakken.

Daarnaast mag Ziggo vanuit de voorwaarden alle data die ouder is dan 12 maanden verwijderen als dat noodzakelijke is voor de continuïteit van het netwerk zonder de klant te waarschuwen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dat wat @Bert schrijft is precies de reden waarom ik een eigen domein heb met bijbehorende e-mailadressen. Maar, overal kan er wel iets misgaan. 😳

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert

 

Het emailadres staat wel in mijn ziggo als eerste (en enige) emailadres.

Ik kan het wachtwoord van dit emailadres veranderen maar na het typen van een nieuw wachtwoord (2x) en verzenden krijg ik de mededeling   "Er is iets fout gegaan, probeer je het nog een keer? "

 

Wat ik terugkrijg als ik mezelf een email stuur vanuit hotmail:

 

Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende geadresseerden of groepen:

xxxx@ziggo.nl (xxxx@ziggo.nl)
Het e-mailadres waarnaar u het bericht hebt verzonden, is niet gevonden in het doeldomein. Mogelijk is het adres verkeerd gespeld of bestaat het niet.

 

Mail versturen vanuit PC lukt niet (blijft in postvak uit), Idem telefoon

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@kaidon OK, duidelijk.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met het bewuste emailadres achter het huisnummer, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert 

Aangevuld. Dank voor je hulp!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Wim C.  schreef:

Dat wat @Bert schrijft is precies de reden waarom ik een eigen domein heb met bijbehorende e-mailadressen. Maar, overal kan er wel iets misgaan. 😳


Inderdaad.

Mail voor zakelijke doeleinden? Dan een zakelijke mail provider kiezen.

Hetzelfde met b.v. hardware. Laptop/desktop voor een bedrijf? Kies dan niet voor een consumenten ding.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Ik vind het een raar verhaal.🤔 Ben benieuwd naar de afloop.

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vind het ook een onmogelijk verhaal.  Slaap nu amper en met oxazepam begonnen.

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Mail.jpg

kaidon_0-1663992687654.jpeg

 

  

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik blijf het proberen. Maar heb er steeds minder hoop op dat het nog goed komt.

Digitaal besta ik niet meer. Kan van verschillende websites geen berichten meer ontvangen, niet meer inloggen of iets veranderen. Huisarts, ziekenhuis, apotheek, tandarts, zorgverzekeraar, energieleveranciers, RDW, digid, crypto, banken, notaris, makelaar, KLM enz. Er komen ook geen rekeningen meer binnen of mailtjes van "hoe hebt u onze service ervaren." 

 

kaidon
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog steeds ben ik aan het doodgaan. Reanimeren krijgt steeds minder zin.

Mijn leven staat in brand en er kan niks aan worden gedaan.  Een groot internationaal miljoenenbedrijf laat je oneindig keer opnieuw proberen zonder resultaat en zoek het verder zelf maar uit.  Ik krijg steeds meer de overtuiging dat er opzet in het spel is.

Uitgelicht topic