1
Vraag
2
Reacties
Shift

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heb de F3896LG-ZG ontvangen alles is bagger.

Verbinding ge-upgraded van 600 naar 1000. Daarmee heb ik vandaag de F3896LG-ZG modem ontvangen. Dacht even snel aansluiten maar dat was al problematisch. Alles aangesloten en speedtest levert tussen de 20-120 Mbps wat constant fluctureerd. Compleet onstabiel. Reset bridge modus etc alles geprobeerd, niets helpt. Ziggo gebeld en o u heeft een test modem ontvangen. Ik zei nee ik heb me niet aangemeld voor een test modem gebeuren. Maar dit is een test modem. Ik zei niet meer want jullie leveren sinds kort deze modem voor giga verbindingen. Ik zie dat uw lijn veel storing bevat. Ik zei een uur geleden met de andere modem had ik perfecte verbinding. Uw hoofdaansluing moet vervangen worden. Ik zei die was al vorige jaar door jullie vervangen moet dat alweer? Een monteur moet komen pas over 4 dagen. Wat moet ik dan met dit disco lijn die wegvalt en constant wisselt tussen 20-120Bps? Jah sorry we kunnen niets meer doen. Geweldig. 

Hebben jullie nog tips?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream ziet er goed uit. Het vermogen zou iets hoger mogen zijn, maar het is volledig acceptabel. De MER is nagenoeg perfect. In de event log zijn geen bijzonderheden te zien sinds 15:36.

 

De snelheid van 925 Mbps is uitstekend voor een link op 1 Gbps. Op de 2,5 Gbps-poort is eventueel ~1050 Mbps haalbaar.

Bekijk in context

60 Reacties 60
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Het enige wat ik kan bedenken is dat er bij het wisselen van het modem een kabeltje is beschadigd of iets dergelijks. Maar ik neem aan dat je dit allemaal al gecontroleerd hebt?

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb ook de oude kabels geprobeerd ze zijn exacte zelfde ook de verdeler. Probleem blijft helaas 😞

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

je hebt de modem in bridge staan?

Heb je al eens alleen een pc op je nieuwe modem/router aangesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

D1.pngD2.pngD3.pngD4.pngN1.pngN2.pngN3.pngU1.png

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Yes in bridge mode

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

20221008_173014.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream vertoont duidelijk instraling van 4G en 5G, zichtbaar aan de lage MER-waarden en snel oplopende RS errors op een aantal kanalen. Er is een paar dB demping meer dan wenselijk aanwezig op het signaal, in de het vermogen is in de DS vrij laag en in de US vrij hoog. In de event log zie ik ook uitval (MDD timeouts, PLC FEC lock loss) op het OFDM-kanaal.

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen? In de tussentijd kun je nogmaals de stabiliteit en snelheid testen.

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mijn meterkast staat op de galerij naast de voordeur waar ook de groene coax van het netwerk binnenkomt. Vanuit daar gaat het langs de keuken/toilet/douche/slaapkamer naar ne woonkamer. 15 jaar geleden was het omgezet door de wooncorporatie. Ik dacht ik check even de kabel die vanaf de groene kabel naar de woonkamer gaat. Dat is de ondertaande.

20221008_203258.jpg


Een RG-59. volgens is dit ook een foute boel? Mijn eerdere 600Mps verbinding fcuntioneerde opzich goed met af en toe wel een uitval vermoed ik. Is de betreffende kabel een foute boel?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Dit was de oude locatie van het AOP, de bevestigingsbeugel is nog aanwezig.

 

Dit is niet ideaal en verklaart de wat hoge demping op het signaal, maar niet de instraling. Deze kabel kan beter door KOKA 799 of (nog beter) KOKA 9 vervangen worden, met een permanente koppeling i.p.v. connector/koppelstuk/connector.

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De oude locatie van AOP was in de woonkamer in de muur. Dat was heel erg oud. Na de verbouwing hebben ze de groene kabels de gebouw ingetrokken en via de meterkast binnengebracht. De doos die daar ziet was gewoon het eindpunt (wat je als AOP kan beschouwen idd) die verder doorgetrokken was naar de woonkamer.

Ik moet met de kabel door K25 doo heel huisheen met bochten en gaatjes. Ik zat ook aan KOKA 9TS te denken. Ik las dat het toch nog redelijk flexibel was. Wat vindt jij ervan? 

Heb je voorbeelden van permanente koppelingen? Ik heb ook een satalliet op dak die via een multiplexer eigenlijk samengevoegd werden zo dus naar de woonkamer gebracht werd. Vanwege eerdere storingen en dergelijke heb ik de multiplxer eraf gehaald zodat alleen ziggo signaal naar de woonkamer ging. Misschien met de KOKA 9TS zou ik weer de satalliet met coax kunnen bundelen? Is niet ideaal maar volgens mij is KOKA 9TS enorme verbetering.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Op dit moment ben ik benieuwd of de instraling aanwezig blijft wanneer het modem direct op het (huidige) AOP aangesloten is.

 

Als klant is het niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan of vóór het AOP. Voorbeeld van een permanente koppeling.

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bij deze. Ik had ondertussen ook het volgende gedaan. De kabel die naar de woonkamer ging was nog via de multiplexer aangesloten. Dus Groen coax > RG59 > multiplexer > RG59 > woonkamer. Ik heb nu Groen coax direct op de RG59 die naar de woonkamer loopt aangesloten.

U1.pngD1.pngD2.pngD3.pngD4.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Dat ziet er veel beter uit. Het vermogen is nagenoeg perfect in zowel DS als US en de MER is hoog en consistent op alle DS-kanalen. Door het modem opnieuw op te starten kun je de RS errors naar 0 terugzetten, de 'Fouten na RS' (uncorrectable errors) zouden daarna niet meer moeten oplopen.

 

De juiste term is trouwens diplexer. Vermoedelijk is de kabel naar de schotel/LNB onvoldoende afgeschermd en daardoor instralingsgevoelig.

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mijn verbinding snelheid is wel toegenomen. Nu ligt het rond de 480Mps. Ik heb 1000Mps verbinding. Kabel is wel nu echt issue denk ik. Ik vermoed dat ik nooit 1000Mps zal halen met deze kabel.

Het was diplexer idd thanks. Was vergeten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Dat is al een significante verbetering t.o.v. 20-120 Mbps. Mogelijk verbetert de snelheid nog na opnieuw opstarten van het modem. Verder kun je nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten en via ethernet.

Shift
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Je bedoeld met AOP direct op de groene kabel neem ik aan. Voor mij is AOP in de woonkamer 😄 Het is niet mogelijk om even de modem in de meterkast aan te sluiten en de verbinding daarmee te testen.  Ze liggen niet in de buurt. Technisch kan ik de modem weer in router mode kunnen zetten en via de wifi er mee connecten, gezin is niet helemaal happy met al die onderbrekingen hahaha. Je bent benieuwd wat de waardes zijn wanneer de modem direct op de groene kabel hangt. Misschien kan ik dat morgen uitproberen. 


Ik wil je alvast bedanken voor alle hulp.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Ik bedoel het modem direct op het AOP in de woonkamer aansluiten, zonder de splitter. Het modem verplaatsen naar de meterkast is niet nodig. Het is ook niet de bedoeling om het AOP te omzeilen i.v.m. galvanische scheiding.


Verder had ik er overheen gelezen dat het modem in bridge mode staat. Ook dan is testen direct op het modem mogelijk, maar de router kan dan niet gelijktijdig aangesloten zijn en het modem moet na aansluiten van de PC opnieuw opgestart worden, dit i.v.m. het MAC-filter.

 

Graag gedaan!

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Er zit ruis op je verbinding dat is duidelijk. Verder mis ik een ED3.0 downstream kanaal (nr 32), en is er geen spoor van Docsis 3.1 kanalen te zien. Dat is raar, want voor een Giga abonnement heb je die wel nodig, en daarom heb je ook een docsis 3.1 modem gekregen. Als er bij jou nog geen docsis3.1 beschikbaar is, is dat wel een uitzondering. Zo ga je die 1000 niet halen. Dit lijkt me iets voor een moderator.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic