1
Vraag
2
Reacties
JeroenV_

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Haperingen in rdp verbinding naar kantoor

Heb sinds ongeveer 3 weken de Connectbox Giga, en sindsdien een irritant iets met thuiswerken.

 

Regelmatig, lees meerdere keren per uur, hangt mijn rdp sessie even voor enkele seconden, en gaat daarna weer door. Het gebeurd eigenlijk zo snel dat remote desktop niet eens gaat melden dat de verbinding is verbroken, maar je merkt het zelf wel omdat je klikt of typt en er niets gebeurd.

 

Modem herstart, maakt geen verschil.
Klantenservice gebeld, die hebben modem uitgelezen maar zien niets geks. Hebben mij daarop een nieuwe utp kabel gestuurd om die uit te sluiten. Maakt helaas geen verschil. Pc zit overigens rechtstreeks op de connectbox.
Het ligt ook niet aan kantoor, want ik kan rustig met iemand in Teams zitten die op kantoor is, en dat loopt wel door. Daarbij heeft geen enkel andere collega dit, en ik heb dit ook nooit gehad tot de modemwissel.

Er is ook geen vpn oid van toepassing, ik connect rechtstreeks met rdp naar de rd gateway.

 

Heb al eens continu een ping mee laten lopen naar de rd gateway, en soms is er idd even 1 ping geen reply wat dan samenvalt met de hapering in rdp. Dit is echter ook niet altijd zo, soms loopt de ping wel door maar is de hapering er toch. Ook verder met internetten etc merk ik helemaal niets, het gaat puur om rdp welke via de rd gateway loopt. 

 

Iemand een idee waar te zoeken of troubleshooten, want dit is best vervelend werken zo.

34 Reacties 34
Meldingen
Aan Uit
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4651Posts
  • 612Oplossingen
  • 2383Likes

Fijn dat de monteur het contact onderhoudt @JeroenV_! We kijken uit naar je bevindingen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Hoe is het gegaan, @JeroenV_ ?

JeroenV_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Toen ik woensdagmiddag thuis kwam zag ik dat mijn modem idd was herstart en de IPv6 DS-Lite status op False stond. Wel heb ik nog steeds een ip6 adres, weet niet of dat zo hoort?

Schermafbeelding 2022-10-28 075011.png

 

Geholpen heeft ook dit echter helaas niet, zowel gisteren als vanmorgen heb ik toch al weer haperingen gehad. De monteur zou weer contact met mij opnemen over 2 weken (ivm vakantie) dus ben benieuwd wat er dan nog voor ideeën zijn.

efok

Level 17
  • 4081Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

Iedereen krijgt Full dual stack. Dus een eigen IPv4 en IPv6. Het hoort dus zo.

Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3520Posts
  • 269Oplossingen
  • 2112Likes

Hallo @JeroenV_

 

Wij zetten iedereen die een reprovision krijgt nu over op Full DS, wat inhoudt dat je zowel een IPv4 als een IPv6 adres krijgt. Als je echt alleen via IPv4 zou willen testen, waar ik ook wel benieuwd naar ben, kan je dan eens in Windows de IPv6 optie uitzetten in de netwerkadapter? Dan forceren we het gebruik van IPv4 only en kunnen we zo testen of er verbetering optreedt in het probleem wat je ervaart. 

 

Voor mijn duidelijkheid, je test dit momenteel met een direct op het modem aangesloten bekabelde PC?

 

Tevens heb ik het signaal van het modem ook nog even nagekeken, maar dit staat er verder perfect bij, geen CER en geen T3 errors te zien aan mijn kant.

JeroenV_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Rob L ,

 

Inderdaad is mijn pc direct op het modem aangesloten, met een nieuwe netwerkkabel ontvangen van Ziggo.

Ipv6 is bij deze uitgezet in Windows.

Schermafbeelding 2022-10-31 152830.png

 

Qua testen: ik heb vanaf morgen een weekje vakantie, dus daarom zal ik even geen update kunnen geven of  het is verbeterd. Was dan namelijk niet van plan om op kantoor in te loggen 😉

Daarna laat ik uiteraard weer weten of het heeft geholpen.

Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3520Posts
  • 269Oplossingen
  • 2112Likes

Hallo @JeroenV_

 

Geen probleem en geniet van de vakantie, We horen graag zodra je weer terug bent!

PrivateerB

Level 8
  • 200Posts
  • 6Oplossingen
  • 3Likes

@JeroenV_ 

Hallo, ik heb een optie nog niet gezien in dit topic.

Wat als je in de uitgebreide opties van RDP in Windows 10 Smart Card Authenticatie uitzet, of staat deze al uit?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Goedemorgen @JeroenV_

 

Lekker genoten van je weekje vakantie? Inmiddels weer terug?

Heb je al de tijd gehad om een update te geven?

JeroenV_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Goedemorgen @Jamyla , 

 

Ben dinsdag teruggekomen uit het zuiden van Spanje, heerlijk weer daar 🤗, maar heb gisteren op kantoor gewerkt en dat zal vandaag ook zo zijn. Werk pas vrijdag weer vanuit huis, dus nog geen update helaas.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Ah heerlijk zeg @JeroenV_ Altijd lekker om even te genieten van wat zon en warmte.

Wachten we komende week even af en horen we graag weer van je 🙂

JeroenV_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Goedemorgen @Jamyla ,

 

Ben aan het werk momenteel, en heb deze ochtend sinds half 8 nu 2x toch weer de hapering gehad ondanks uitzetten ip6. Nog andere ideeën? 

 

En voor @PrivateerB : smartcard staat uit in de rdp connectie

efok

Level 17
  • 4081Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

Ik blijf me verbazen dat IPv6 overal steeds weer als probleem wordt gezien. Dat is het dus niet. Heb je een docsis 3.1 modem? Daar zijn wel wat issues mee in de upstream OFDMA.

JeroenV_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@efok  schreef:

Heb je een docsis 3.1 modem?


Ja, ik heb de connectbox giga

PrivateerB

Level 8
  • 200Posts
  • 6Oplossingen
  • 3Likes

@JeroenV_ 

Hoi, 

 

Nou ik kan nog maar 1 ding bedenken en dat is kijken of het RDP is wat onderuit gaat of de verbinding naar je TS gateway.

 

Een optie zou zijn het gebruik van wintmr.

 

Ik zou dan proberen 3 pings mee te laten lopen

1. naar je eigen infra die ook bereikbaar is zonder RDP sessie

2. naar bijvoorbeeld google in elk geval iets op internet.

3. naar de gateway server zelf

 

Bij het onderbreken van RDP sessie is het interessant om te zien wat er dan onderuit gaat.

Heb je dan nog verbinding tot aan het bedrijfsnetwerk en of internet?

 

Ik ken genoeg bedrijfspanden waar de infra in de grond echt problemen oplevert en de aanleg van een nieuwe verbinding de oplossing was.

 

Ik werk zelf ook vanuit huis met firewall client en RDP en heb de afgelopen 3 jaar een dergelijke storing nimmer ervaren.