Heb sinds ongeveer 3 weken de Connectbox Giga, en sindsdien een irritant iets met thuiswerken.
Regelmatig, lees meerdere keren per uur, hangt mijn rdp sessie even voor enkele seconden, en gaat daarna weer door. Het gebeurd eigenlijk zo snel dat remote desktop niet eens gaat melden dat de verbinding is verbroken, maar je merkt het zelf wel omdat je klikt of typt en er niets gebeurd.
Modem herstart, maakt geen verschil.
Klantenservice gebeld, die hebben modem uitgelezen maar zien niets geks. Hebben mij daarop een nieuwe utp kabel gestuurd om die uit te sluiten. Maakt helaas geen verschil. Pc zit overigens rechtstreeks op de connectbox.
Het ligt ook niet aan kantoor, want ik kan rustig met iemand in Teams zitten die op kantoor is, en dat loopt wel door. Daarbij heeft geen enkel andere collega dit, en ik heb dit ook nooit gehad tot de modemwissel.
Er is ook geen vpn oid van toepassing, ik connect rechtstreeks met rdp naar de rd gateway.
Heb al eens continu een ping mee laten lopen naar de rd gateway, en soms is er idd even 1 ping geen reply wat dan samenvalt met de hapering in rdp. Dit is echter ook niet altijd zo, soms loopt de ping wel door maar is de hapering er toch. Ook verder met internetten etc merk ik helemaal niets, het gaat puur om rdp welke via de rd gateway loopt.
Iemand een idee waar te zoeken of troubleshooten, want dit is best vervelend werken zo.