Vraag
Reacties
Oplossing
mollie
Level 1

Hapering met streamen

Wij luisteren radio via radio-apps die via telefoon via bluetooth naar JBL gestreamd worden. Geluid valt af en toe kort, maar ook wel wat langer (30 secs) weg. Problemen zijn alleen met WiFi.  Bluetooth gaat wel goed Enig idee hoe dit op te lossen? Gedownloade muziek gaat prima zonder haperen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@mollie kan je iets met de tips zoals hier worden gegeven? Ook als het is opgelost horen we het graag! 

Bekijk in context

0 Kudos
11 Reacties 11
Jonathan-458
Level 16

Beste @mollie 

 

Dit klinkt als een Signaal of WiFi probleem.

Hoe is uw WiFi ingesteld en hoe zit het met het bereik van het WiFi op uw toestel?

MVG

0 Kudos
mollie
Level 1
Topicstarter

Heb wifi via de Deco wifiboosters van ziggo.

Heb goede wifi op de telefoon. Echter wanneer ik via de bluetooth luidspreker afspeel hapert hij. Muziek opgeslagen op de telefoon is geen probleem. Het is de combi wifi en bluetooth. 

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Beste @mollie,

 

Okey, De Deco unit is geheel up to date en ook een herstart van de units brengt geen verbetering?

 

Bekabelt op de computer geeft de streaming service geen problemen?

 

Welke toestel heeft u, OS versie en mag de streaming app in de achtergrond verder haar werk doen?

 

En welke luidspreker gaat het hier om?

 

MVG

 

 

0 Kudos
mollie
Level 1
Topicstarter

 de deco units zijn up to date en goed ingesteld. Heb android11 op telefoon. Gebruik geen computer. Speel vanaf de telefoon. Zal de instelling van app even na kijken of hij op de achtergrond zijn werk kan doen. Enig idee waar ik dat kan instellen?

20210807_134047.jpg

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Goede avond @mollie,

 

Duidelijk, de app instellingen kunt u meestal vinden onder Settings->Apps en dan bijv. Spotify en dan Battery.

 

Leeg ook direct de App Cache, misschien dat dit ook nog helpt.

 

Is het probleem ook aanwezig bij andere apparaten welke via Bluetooth verbonden kunnen worden?

 

En wat is de codec waarmee verzonden wordt?

(Connected bluetooth device->⚙️ Audio Type)

 

Komt het overigens ook voor als u de app alleen via de telefoon laat afspelen?

 

Op welke wijze zijn de Deco's ingesteld, als Router of Accespoint modus?

 

MVG

0 Kudos
mollie
Level 1
Topicstarter

Is het probleem ook aanwezig bij andere apparaten welke via Bluetooth verbonden kunnen worden?

Ook als mijn vrouw met haar telefoon muziek wil streamen naar de bluetooth luidspreker is er hapering

(Connected bluetooth device->  ??    Op welke wijze zijn de Deco's ingesteld, als Router of Accespoint modus? Is door ziggo ingesteld

mollie_0-1628437440272.png

 

 

0 Kudos
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @mollie! Tijdens het genieten van je favoriete muziek zit je logischerwijs niet te wachten op onderbrekingen in het geluid. Heb je de Deco app geïnstalleerd? Hierin kan je de ingestelde modus terugvinden. Hiervoor ga je naar Meer -> Geavanceerd, hieronder zie je vervolgens Access Point of Router terug. Wil je dat nog eens checken?

 

0 Kudos
mollie
Level 1
Topicstarter

Screenshot_20210815-153226_Deco.jpg

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dankjewel voor het checken! @Jonathan-458, heb jij nog suggesties of stappen die geprobeerd kunnen worden? 🙂 

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Goede avond @mollie,

 

Excuses even gemist, zou u tijdelijk de deco alleen de WiFi van de Deco op 5Ghz willen zetten, zo kan WiFi interferentie uitgesloten worden. (mocht de deze van de connectbox nog aanstaan, graag permanent uitschakelen)

 

Changing the Wireless Settings on your Deco app | TP-Link

 

En komt het bij alle muziek apps en kanalen voor of alleen bij live stream apps?

bijv. Spotify (stream) of TuneIn (live streams)

 

Als de speaker voorzien kan worden van Firmware updates, deze graag bijwerken.

 

MVG

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@mollie kan je iets met de tips zoals hier worden gegeven? Ook als het is opgelost horen we het graag! 

0 Kudos