1
Vraag
2
Reacties
Sharktale32

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Haperent internet

Internet hapert vaak de laatste dagen geen radio of valt tijdelijk weg dit geld ook voor wiffi en bedraad internet. op de next kan ik dan ook geen 4k als love nature kijken gaat dan 4k check doen. Alles gereset maar helpt maar tijdelijk. Iemand een oplossing 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Hoe is de wifi bij jou geregeld? Dit omdat de wifi op het modem uitstaat. 

Dat de Mediabox Next met een kabel aangesloten staat is super, dat heeft onze voorkeur. Het nieuwe modem komt naar je toe! Kunnen we dat ook uitsluiten. We horen je bevindingen graag na het aansluiten van de nieuwe. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ze kunnen het modem niet volledig uitlezen staat in error. Heb nu de coax en modem losgekoppeld. en weer opgestart maar Staat nog steeds in zijn SNMP poll error. Weet niet wat dit verder inhoud. Maar duurt volgens hun een paar uur voor dat hij dan uit error is. Geen idee verder.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Volgens hen ???

SNMP poll error in een modem?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Bert heeft het niet helder wat er bedoeld wordt, kun je hem daarbij ondersteunen? 

Een internetprobleem is niet fijn, speelt het probleem nog? 

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen idee wat ze bedoelen met de error verder ik heb een coax reset gedaan maar werkt ook niet. Nu sturen ze een monteur want door de error kunnen ze het modem niet uitlezen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Ah, duidelijk. Je hebt contact gehad met mijn collega's van de Ziggo Klantenservice (hen) en die melding duidt op iets van het modem (error)
Het modem is prima uit te lezen, vanaf deze zijde op dit moment. Hier zijn geen signaalproblemen te vinden, een monteur voor dit probleem lijkt me daarom op dit moment een voorbarige. 

Kun je iets meer toelichting geven hoe het aangesloten zit? Vooral randinformatie zoals wifiboosters/wifipods zijn praktisch Omdat niet alle informatie is gedeeld is ondersteuning voor de Ziggo Community leden een lastige. 
Deel daarom ook de gevraagde informatie https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

@Bert helpt je graag verder namelijk. 
 

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Laat afspraak maar mooi staan want het is raar dat het nu wel kan en twee dagen niet en dat ik toch haperent internet heb en dat als ik love nature wil kijken hij gaat scannen op 4k en aan geeft dat de verbinding te traag is terwijl next via kabel is aan gesloten 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik vermoed een software (config file) probleem van het modem met de achterliggende Ziggo-systemen.

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En wat kan ik daar aan doen. Het is in 1 keer gewoon begonnen 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Daar kan je zelf niets aan doen. Behalve wachten op een reactie van @Jos 

En de eerder door @Bert gevraagde gegevens plaatsen.

 

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als jos dat zo kan zien kan hij toch ook de gegevens zien en wat er eventueel aan de hand is 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik denk dat het wat moeilijk wordt voor Jos om de gevraagde foto te maken.🙂

Ook weet ik niet wat Jos kan zien.

Wel weet ik dat zonder de gevraagde gegevens anderen je hier niet verder mee kunnen helpen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Sharktale32
Ik zie dat de monteur geweest is. Is alles weer opgelost? 🙂

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Twee monteurs zijn geweest de eerste zet nieuwe aop met een antieke verdeler waarna ik weer de zelfde probleem had de tweede heeft de verdeler vervangen en nu is het beter. Maar kreeg vanmorgen weer heel even dat verbinding slecht was met terug kijken. Ik denk dat er ook iets met het modem is. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Sharktale32. Goed dat je het aangeeft en fijn om te lezen dat het nu in ieder geval beter gaat. Qua signaal ziet alles er keurig uit maar met de Next box loopt het nog niet helemaal soepel begrijp ik? Hoe is deze verbonden, via de wifi of via de kabel? En hoe gaat het verder met de internetverbinding op andere apparaten? 

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Die zit via de kabel verbonden mijn Sonos heeft soms ook nog dat die uitvalt tunelnradio komt ook door slechte internet. Die zit verbonden met kabel naar sonos booster. Ik denk dat het modem toch niet helemaal goed meer is. Is een ubee modem. Want als ze de signalen meten zijn die super goed dus bekabeling valt verder af. Blijft eigenlijk alleen modem over. De eerste monteur wou eigenlijk modem vervangen omdat het later werkte heeft hij dat niet gedaan. Maar de tweede monteur zij dat hij een antieke splitter had gebruikt op de nieuwste aop punt. Dus die heeft hij vervangen door de nieuwsten. En dat is ook zeker beter. Maar ik heb het gevoel dat het modem niet helemaal goed is. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Hoe is de wifi bij jou geregeld? Dit omdat de wifi op het modem uitstaat. 

Dat de Mediabox Next met een kabel aangesloten staat is super, dat heeft onze voorkeur. Het nieuwe modem komt naar je toe! Kunnen we dat ook uitsluiten. We horen je bevindingen graag na het aansluiten van de nieuwe. 

Sharktale32
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De wiffi wordt geregeld door de decos van jullie en die staat in acces point dat hebben de monteurs gecontroleerd alles staat verder goed. Is verder ook niks aan veranderd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic