1
Vraag
2
Reageer en help mee
MaxRidgeback

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haperende wifi

Omdat wij veel thuiswerken en kinderen hebben die gamen hebben wij ons internet abonnement aangepast. Van een standaard abonnement bij Ziggo naar Gigga. In de hoop dat we bij beeldbellen geen haperend en vastlopend beeld hebben. Helaas. Ook nu loopt het regelmatig vast en valt WiFi weg. Zowel boven als beneden. Wie helpt?

21 Reacties 21
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

bijna altijd is het verhogen van een internet abonnement niet de oplossing voor een haperend en/of vastlopend internet verbinding. Vaak is een verouderde in-huis coax-netwerk de oorzaak en hebt u nu wel een snellere, maar nog steeds haperend internet verbinding. Overigens is een 300 of 600 Mbit/s internet aansluiting bijna altijd meer dan voldoende.

Kan u een foto maken van de AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ), de coax-bekabeling en hoe de Ziggo Modem/Router is aangesloten en deze hier plaatsen?

MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn dit de juiste foto’s?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Zowel de AOP als de GigaBox lijken goed aangesloten te zijn. Maar een coax netwerk is een 'open' en ongefilterd netwerk, dus een slechte verbinding/kabel/stekker in een uithoek van dat netwerk, kan het hele coax netwerk beïnvloeden.

Op foto 2, waar gaat de linker coax kabel heen en wat is daarop allemaal aangesloten ?

MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De linker kabel gaat naar de tv.  Verder nog een TP link aangesloten. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MaxRidgeback  schreef:

De linker kabel gaat naar de tv.  Verder nog een TP link aangesloten. 



Dus uw coax netwerk is niet groter dan deze 2 coax kabels op de splitter van foto 2? Misschien is de coax naar de tv niet meer de nieuwste, maar zo slecht/oud is deze ook niet. Hoe lang is deze coax kabel ongeveer?

Wat is via de netwerkkabels aangesloten en hebben die ook verbindings-problemen?

Of heeft alleen apparatuur problemen via een wifi verbinding? M.b.t. wifi, hebt u dit al eens gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community ?

Als internet via wifi weg valt, hebben dan ook de via de netwerkkabels verbonden apparaten, internet problemen?


Kan u de up/down stream informatie van uw modem plaatsen :Waar vind ik de up en downstream waarden van mijn modem.

MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We hebben boven ook nog een TV en daar zit ook een kabel in. Verder maken we gebruik van de radio via internet. 

bijgevoegd 2 foto’s. Ik kan niet achterhalen wat het probleem met de WiFi status is 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MaxRidgeback  schreef:

We hebben boven ook nog een TV en daar zit ook een kabel in. Verder maken we gebruik van de radio via internet...


De tv boven is waarschijnlijk aangesloten m.b.v. een coax kabel. Waar en hoe is deze aangesloten, kan u daar van een foto van maken?

MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

 


@Pasi  schreef:

...een coax netwerk is een 'open' en ongefilterd netwerk, dus een slechte verbinding/kabel/stekker in een uithoek van dat netwerk, kan het hele coax netwerk beïnvloeden...


 

Hoe en waar is deze coax ( in de muur ) beneden/boven aangesloten ?

Misschien dit ( overdag ) een keer als test uitvoeren: de splitter uit de AOP halen en dan de coax kabel van de Gigabox rechtstreeks op de AOP aansluiten. Hoe werkt wifi dan?

Dan kan u ook gelijk het splitter-kapje verwijderen.


MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het witte kastje ervan af gehaald. De foto’s die ik eerder stuurde zijn van het punt waar ziggo binnenkomt. Dat is bij ons in de woonkamer en niet in de meterkast. Ziggo monteur heeft een tijdje terug zich daarover verbaasd maar kon ook geen ander punt vinden. Boven komt het uit de muur zoals te zien is op de laatste foto. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes




@Pasi  schreef:

 


@Pasi  schreef:

...een coax netwerk is een 'open' en ongefilterd netwerk, dus een slechte verbinding/kabel/stekker in een uithoek van dat netwerk, kan het hele coax netwerk beïnvloeden...


 

...Misschien dit ( overdag ) een keer als test uitvoeren: de splitter uit de AOP halen en dan de coax kabel van de Gigabox rechtstreeks op de AOP aansluiten. Hoe werkt wifi dan?...



Wat ik nog niet snap/begrijp : de tv beneden is via de linker aansluiting op de splitter aangesloten. Maar waarop is de tv boven dan aangesloten. Daarvoor zou dan toch ook ergens nog een splitter moeten zitten en een coax kabeltje vanaf die splitter naar het muurcontact ( voor de coax naar boven ).

Misschien is de coax verbinding/kabel naar de tv boven wel het probleem. Misschien overdag ( als de tv's toch uitstaan ), dat eens testen/controleren d.m.v. de splitter uit de AOP halen en dan de coax kabel van de Gigabox rechtstreeks op de AOP aan te sluiten en dan testen.


MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan de kabel van de tv boven er overdag uithalen en kijken of dat effect heeft. De kabel voor de gigabox was al rechtsregels op de aop aangesloten ( en nu nog steeds). Wel Hennie nu het witte kapje er af gehaald. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MaxRidgeback  schreef:

Ik kan de kabel van de tv boven er overdag uithalen en kijken of dat effect heeft. De kabel voor de gigabox was al rechtsregels op de aop aangesloten ( en nu nog steeds). Wel Hennie nu het witte kapje er af gehaald. 


Het beste kan u testen, als u de POA-01-B splitter uit de AOP haalt en de coax van de Gigabox rechtstreeks in de AOP doet.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @MaxRidgeback, en een warm welkom op de Community! Is het gelukt om de test met de installatie zoals beschreven door @Pasi te proberen? 🙂 

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Wat ik wel een interessante vraag vind {ik kon deze niet zo snel uit het topic halen}
als er wifi problemen zijn, werken bedraad aangesloten apparaten nog wel goed?
Kun je als test anders eens wat apparaten bedraad aansluiten rechtstreeks op je Connectbox?

Ja het is niet netjes als de snoeren los liggen, maar sluit wel uit of het een wifi issue is of daadwerkelijk  internet issue.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inmiddels van Ziggo een nieuwe splitter en een nieuwe coax kabel ontvangen. Maar dit helpt niet vandaag weer regelmatig storing gehad. Ziggo gaf aan dat zij ook onderbrekingen zien. Bijgevoegd twee fors van de hp en download status. Is dat wat je bedoelt Bert?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie zo op ht oog geen problemen.

Heb je alleen het modem als wifipunt voor heel je huis?

Of heb je meer wifipunten in huis?

MaxRidgeback
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op het modem heb ik ook nog een tp link Deco m9 plus aangesloten. Boven staan op de 3 kamers deze ook. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic