1
Vraag
2
Reageer en help mee
rescuepeter

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haperende verbinding

We blijven last houden van slechte verbindingen met Ziggo. 

Alles is bekabeld. geen WIFI,  geen TV dienst, alleen internet.
Elke avond tussen 21:00 en 23:00  valt de verbinding volledig weg voor 1 a 2 minuten.   En dat geld dan voor alle services waarvan we op dat moment gebruik maken.   Het Arris modem is wel warm, maar niet heet.  En is na enkele seconden gewoon weer bereikbaar.  
Het Ziggo modem blijft beweren dat deze in de lucht blijft.  maar alle devices ervaren het zelfde.  

Het Arris modem is onlangs vervangen, maar het probleem blijft het zelfde.  
Iemand nog meer tips ?



7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

rescuepeter
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foto van de aansluiting.    Er zit alleen een modem op,  kabellengte minder dan 1 meter.   
Het is een huurhuis in flatwoning.  Alle andere verbindingen zijn er af.  

20220905_141601492_iOS.jpg

De downstream gegevens.  

Gebundelde downstream-kanalen


Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1658000000138256qam8
2602000000138256qam1
3610000000138256qam2
4618000000138256qam3
5626000000138256qam4
6634000000138256qam5
7642000000138256qam6
8650000000138256qam7
9666000000138256qam9
10674000000138256qam10
11682000000138256qam11
12690000000038256qam12
13698000000038256qam13
14706000000038256qam14
15714000000038256qam15
16722000000038256qam16
17730000000038256qam17
18738000000038256qam18
19746000000038256qam19
20754000000038256qam20
21826000000-137256qam29
22834000000-237256qam30
23842000000-237256qam31
24850000000-237256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.605713726232341
2Goed (Locked)38.605713440889418
3Goed (Locked)38.605713441077620
4Goed (Locked)38.605713440784628
5Goed (Locked)38.605713441156527
6Goed (Locked)38.983713441221726
7Goed (Locked)38.983713441263932
8Goed (Locked)38.983713441317338
9Goed (Locked)38.605713441390439
10Goed (Locked)38.983713441622251
11Goed (Locked)38.983713441525751
12Goed (Locked)38.983713441575552
13Goed (Locked)38.983713441430747
14Goed (Locked)38.983713441067150
15Goed (Locked)38.983713441462346
16Goed (Locked)38.605713441511537
17Goed (Locked)38.983713440919258
18Goed (Locked)38.605713441305377
19Goed (Locked)38.605713441320974
20Goed (Locked)38.983713441441958
21Goed (Locked)37.3567134415079219
22Goed (Locked)37.6367134417162293
23Goed (Locked)37.6367134412884325
24Goed (Locked)37.6367134417447

252

 

 

 

 

 

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
138400000465.12064qam4
245200000475.12064qam3
352000000485.12064qam2
458800000485.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00010
22.00010
32.00020
42.00020
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP is zeer verouderd en moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. De splitter (POA 01-UPC) is overbodig en kan komen te vervallen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

rescuepeter
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De log, geeft het volgende :  

05-09-2022 16:41:57noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.64.20];CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 16:41:53noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=45.135.194.1 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 16:18:01noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.64.20];CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 16:17:40noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.24 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 14:54:37noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.64.20];CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 14:53:09noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=40.101.12.50 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 09:26:51noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.64.20];CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 09:24:46noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.201.66 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 03:09:12criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 03:08:45noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=209.197.3.8 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 01:01:07criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-09-2022 01:00:44noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.186.224.47 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-09-2022 23:47:53criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-09-2022 23:46:48noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=17.57.146.162 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-09-2022 09:56:01criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-09-2022 09:54:17noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=162.125.19.131 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2022 22:38:39warning[68:02:B8:DA:C2:87][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 48
03-09-2022 11:35:43criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2022 11:33:52noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.50.2.7 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2022 07:22:07criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2022 07:21:10noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=162.125.19.131 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=68:02:b8:fc:56:da;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In de log zie ik geen aanleiding terug voor algehele uitval.

 

Welke apparaten gebruik je precies en hoe zijn deze met de router verbonden? Gebruik je nog eigen netwerkapparatuur, zoals een losse router, switch of access point?

 

Je kunt de onderstaande instellingen nog toepassen:

 

  • DHCPv4-server: leasetijd 86.400 sec. (1 dag)
  • Firewall IPv4 + IPv6: alleen 'Firewall beveiliging' ingeschakeld
rescuepeter
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De Ziggo Router staat gewoon in routermodus.  En niet in brigde modus. 
Alle aangesloten devices hebben een vast IPv4-nummer en zijn bedraad.   IPv6 is niet in gebruik 
3 device rechtstreeks aan de Ziggo router en een 4 via een managed switch,   
Firewall beveiliging staan aan.   De rest is even uit.  
Wireless gaat via een andere AP, is echter niet relevant voor deze casus.  

Het vreemde is dat de verstoring het meestal allemaal op dezelfde tijdstippen zijn.  En dus niet permanent. 


tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een paar vragen om e.e.a. duidelijker in beeld te krijgen:

 

  • Vindt de uitval plaats op apparaten achter de ingebouwde switch, achter de losse managed switch, of beide?
  • Kun je tijdens uitval wel/niet de router bereiken? M.a.w.: heeft de uitval op LAN, WAN of beide betrekking?
  • Wat voor type managed switch gebruik je en is daarop nog bepaalde configuratie ingesteld?
  • Als ik het goed begrijp, vindt de uitval op zowel ethernet als Wi-Fi plaats?

 

Ongeacht bovenstaande en ondanks het feit dat het modem zelf geen (signaal)problemen laat zien, is de kans groot dat het oude AOP voor problemen zorgt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic