1
Vraag
2
Reacties
Rickvw

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Haperende router - EVW320B

Ik heb een oude router via Ziggo en die gaat steeds meer haperen. Internet en WiFi valt regelmatig weg. Eerder hiep een reset nog weleens, maar ook dat helpt soms niet meer. Is het mogelijk dat deze omgeruild kan worden? Het gaat om de Ubee EVW320B.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Rickvw en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding via het Ubee EVW320B modem het op het moment af laat weten! Zo te lezen is onze expert @Bert al druk aan het analyseren geslagen en heeft hij ook even de aansluitingen onder de loep genomen. Wat hij aangeeft klopt, de kabels die wij zien op de foto's zijn voorzien van een plastic kapje de kabel eronder ligt bloot en werkt als een antenne op ruis van buitenaf. Hierdoor kun je storing ervaren op onder andere de internetverbinding.

Heb je ook een nieuwe coaxkabel (voorzien van kabelkeurmerk) liggen om mee te testen? Mijn advies is de kabels met plastic kapjes gelijk te vervangen door coaxkabels met gegoten connectors. Eventueel kan een nieuwe modemkabel (1.5 meter) en tv kabel (in de lengtes 1.5, 3 of 5 meter) opsturen. Het modem wat je nu hebt kan ik sowieso voor je vervangen door een nieuwer modem (de Connectbox). Laat maar weten of we dit voor je kunnen regelen. 

Bekijk in context

Rickvw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Paul,

Dank voor je bericht. Ik heb vanochtend even contact gehad met de helpdesk en ik ben daar goed geholpen. Er wordt een nieuwe modem opgestuurd. Ik zal sowieso ook gaan testen met een coax kabel met afgeschermde connectors.

@Bert ook dank voor je hulp! 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vervolg op bericht hier zojuist boven.

 

Mogelijk heb je ook nieuwe aansluitmaterialen nodig die Ziggo je gratis kan toesturen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Rickvw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dit is waar het internet het huis binnenkomt (met daarboven de router). Geen versterkers en splitters verder.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie wel een splitter op je wandcontactdoos die je er door naar links te draaien eruit kunt trekken.

 

Ik zie ook een heel oude open coax stekker, mogelijk ook aan de andere kant van die kabel, die 4G 5G Digitenne enz. signalen op het coax netwerk zet en voor de nodige storingen kan zorgen, zeker nu er steeds meer 4G en 5G zenders bij zijn gekomen.

 

Bert_0-1632431462421.png

 

Rickvw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat de open coax stekker niet voor problemen zorgt want met bekabeld internet heb ik eigenlijk geen problemen. Het is meer dat WiFi niet lekker werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rickvw Er zijn hier al duizenden problemen alleen al opgelost door open stekkers te verwijderen en afgeschermde stekkers te plaatsen, die al sinds 2012 geadviseerd worden om signaalproblemen op te lossen met als kenmerk op de materialen Kabel Keur / Ziggo geschikt.

 

De TV hoeft er geen last van te hebben, want in die frequenties worden er maar een paar gebruikt die in de 4G 5G enz. signalen zitten, in het modem des te meer en dat kun je zien.

 

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Rickvw en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding via het Ubee EVW320B modem het op het moment af laat weten! Zo te lezen is onze expert @Bert al druk aan het analyseren geslagen en heeft hij ook even de aansluitingen onder de loep genomen. Wat hij aangeeft klopt, de kabels die wij zien op de foto's zijn voorzien van een plastic kapje de kabel eronder ligt bloot en werkt als een antenne op ruis van buitenaf. Hierdoor kun je storing ervaren op onder andere de internetverbinding.

Heb je ook een nieuwe coaxkabel (voorzien van kabelkeurmerk) liggen om mee te testen? Mijn advies is de kabels met plastic kapjes gelijk te vervangen door coaxkabels met gegoten connectors. Eventueel kan een nieuwe modemkabel (1.5 meter) en tv kabel (in de lengtes 1.5, 3 of 5 meter) opsturen. Het modem wat je nu hebt kan ik sowieso voor je vervangen door een nieuwer modem (de Connectbox). Laat maar weten of we dit voor je kunnen regelen. 

Rickvw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Paul,

Dank voor je bericht. Ik heb vanochtend even contact gehad met de helpdesk en ik ben daar goed geholpen. Er wordt een nieuwe modem opgestuurd. Ik zal sowieso ook gaan testen met een coax kabel met afgeschermde connectors.

@Bert ook dank voor je hulp! 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Rickvw Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn dat je al contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice en dat er al een nieuw modem naar je onderweg is. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem en de nieuwe afgeschermde coaxkabels / aansluitmaterialen? Als wij jou nog kunnen helpen, staan we hier graag voor je klaar. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic