Vraag
Reacties
Aankondigingen
Peter_1
Level 1

Haperende internetverbinding -- recente huisaansluiting en veel T3-fouten

Wij hebben al sinds enige maanden last van een haperende internetverbinding. De verbinding valt enige keren per dag weg, en het duurt 1 á 2 minuten voordat de verbinding weer terug is. Met het vele thuiswerken is dat erg vervelend. Ik heb al het forum afgezocht naar soortgelijke problemen, maar alle oplossingen die daar zijn voorgesteld hebben nog geen soelaas geboden. Kunnen jullie mij helpen de oorzaak van het probleem te achterhalen en te adresseren?

 

Ter achtergrond:

 

  • De huisaansluiting is in 2019 aangelegd door Ziggo
  • De modem is met een korte kabel verbonden aan de huisaansluiting
  • Het plastic kapje is verwijderd van de splitter om eventuele storingen te voorkomen 
  • Wi-fi in het huis is geregeld via Deco M5 in switch modus (dus niet als router)
  • Problemen doen zich ook voor met de Wi-fi van de Ziggo modem (Deco ontkoppeld), of als de Deco M5 in routermodus staat
  • Bij uitval de internetverbinding is de modem ook niet of niet goed te bereiken
  • In de bijgaande speedtest-resultaten wordt de downloadsnelheid bij lange na niet gehaald (100Mbps realisatie t.o.v. 250Mpbs theoretisch maximum). Bij testen in november werd wel de maximale snelheid gehaald, maar ook toen haperde de verbinding
  • Bijgaand screenshots van de modem-configuratie en status

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Ik hoor het graag als jullie aanvullende informatien nodig hebben.

 

Groeten,

Peter

0 Kudos
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Jan F.
Level 20

Er zit, zo te zien, nogal wat ruis op uw verbinding. Ondanks dat een vrij nieuwe installatie is, kunt u een foto maken van het AOP en de daarop aangesloten splitter en apparaten. Het lijkt me dat een netwerkmonteur moet worden ingeschakeld voor verdere troubelshooting.

0 Kudos
Peter_1
Level 1
Topicstarter

Dank voor je snelle reactie, Jan! Bijgaand een foto van de AOP, hopelijk helpt dit.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Peter_1 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van een haperende internetverbinding! Ik heb je gegevens er even bij gepakt en je verbinding bekeken. Er is ondanks je rechtstreeks aansluiting inderdaad de nodige ruis
te zien op de downstreamkanalen. Dit signaalprobleem moet opgelost worden door een netwerkmonteur. Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je weten te regelen op donderdag 14 januari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. 
Mocht het op die datum niet lukken, dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken de afspraak wijzigen. 

Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn? 

0 Kudos
Peter_1
Level 1
Topicstarter

Hoi Paul,

 

Fantastisch - snelle service! Donderdagochtend is komt prima uit, dus we zien de monteur verschijnen! Ik laat nadien nog even weten wat de bevindingen waren.