Wij hebben al sinds enige maanden last van een haperende internetverbinding. De verbinding valt enige keren per dag weg, en het duurt 1 á 2 minuten voordat de verbinding weer terug is. Met het vele thuiswerken is dat erg vervelend. Ik heb al het forum afgezocht naar soortgelijke problemen, maar alle oplossingen die daar zijn voorgesteld hebben nog geen soelaas geboden. Kunnen jullie mij helpen de oorzaak van het probleem te achterhalen en te adresseren?
Ter achtergrond:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Ik hoor het graag als jullie aanvullende informatien nodig hebben.
Groeten,
Peter
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er zit, zo te zien, nogal wat ruis op uw verbinding. Ondanks dat een vrij nieuwe installatie is, kunt u een foto maken van het AOP en de daarop aangesloten splitter en apparaten. Het lijkt me dat een netwerkmonteur moet worden ingeschakeld voor verdere troubelshooting.
Dank voor je snelle reactie, Jan! Bijgaand een foto van de AOP, hopelijk helpt dit.
Goedemiddag @Peter_1 en welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat je last hebt van een haperende internetverbinding! Ik heb je gegevens er even bij gepakt en je verbinding bekeken. Er is ondanks je rechtstreeks aansluiting inderdaad de nodige ruis
te zien op de downstreamkanalen. Dit signaalprobleem moet opgelost worden door een netwerkmonteur. Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je weten te regelen op donderdag 14 januari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur.
Mocht het op die datum niet lukken, dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken de afspraak wijzigen.
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?
Hoi Paul,
Fantastisch - snelle service! Donderdagochtend is komt prima uit, dus we zien de monteur verschijnen! Ik laat nadien nog even weten wat de bevindingen waren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.