1
Vraag
2
Reacties
Robert_86

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Haperende internetverbinding partial DS

Hallo allemaal,

 

Sinds kort ben ik overgestapt naar ziggo voor tv en internet. De installatie liep prima en alles lijkt goed te werken, echter ervaar ik regelmatig drops in de internet verbinding. 

 

Dit merk ik voornamelijk bij teams/skype calls. De verbinding valt vaak weg, soms meerdere keren in een call en kan dan ook niet internetten. Om wifi issues uit te sluiten heb ik mijn kabel rechtstreeks op het modem aangesloten en helaas ervaar ik nu ook de drops. Wanneer ik inlog op het modem zie ik ook een melding dat de DS partial is. Zie hieronder voor de screenshots.

 

Het modem is rechtstreeks aangesloten op de AOP. Van de AOP heb ik al het witte kapje van de splitter verwijderd. Heeft iemand een idee wat deze drops veroorzaakt? En wat ik hier nog aan kan doen?

 

 

Afbeeldingen.

Robert_86_0-1623685959526.png

Robert_86_1-1623686161730.png

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @Robert_86! Allereerst van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Top dat je ons hier hebt weten te vinden voor hulp bij het probleem dat je ervaart!

 

Dank voor jullie input en het nodige voorwerk @KBX458 en @tobiastheebe! Het lijkt me verstandig om een afspraak in te plannen met de installatiemonteur om op locatie het signaal te controleren, Robert. Je hebt als nieuwe klant recht op een gratis installatiemonteur en dit is de kortste weg naar een oplossing voor het probleem.

 

Ik heb een afspraak voor je ingepland voor komende donderdagochtend 17 juni, tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit en ben in in dit tijdsbestek thuis om de monteur te ontvangen. Past het niet? Dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

Verdere vragen? Stel ze gerust. We helpen graag!

Bekijk in context

Robert_86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Monteur is geweest en kabel in de so bleek niet goed te zitten. Probleem is nu opgelost en waarden zien er stukken beter uit 🙂

 

3EAEC16A-97AD-4036-8561-A2C3EE8DE83B.png

 dank voor meedenken allen!

Bekijk in context

9 Reacties 9
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Wil je hier ook een screenshot plaatsen van de upstreamwaarden en de netwerkhistorie?

Betreft het hier een zakelijk abonnement?

Robert_86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij de upstream and log files

 

Robert_86_0-1623692349923.png

 

 

TimePriorityDescription
6/14/2021 17:50noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 14 15 16 19 20 22 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 17:50warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 17:44noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 14 15 16 19 20 22 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 17:44noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 8 9 10 11 12 13 14 15 16 18 19 20 22 24 25 26 28 29 30 31 32 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 17:44warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 17:04noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 17:04warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 15:56errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:51noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:50noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 22 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:50warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:49noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:48warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:47noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:47noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:47warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:43noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:42warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:42noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:42warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:42noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:42warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:41noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:41warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:41noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:41warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:41noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:41warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:40noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:40warningMDD message timeout;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:40noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 15 16 22 26 27 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
6/14/2021 12:40noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 28 ; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=[DELETED];CMTS-MAC=[DELETED];CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Robert_86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor je reactie, ik heb ze toegevoegd 🙂

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er zit een bak ruis op de downstream, waardoor o.a. de MDD time outs wordt veroorzaakt. Dit betekent dat het modem zich opnieuw aanmeldt bij de CMTS, waardoor er gedurende 20 seconden geen internetverkeer mogelijk is. Dit ervaar je als onderbrekingen tijdens video meetings.

Ik vermoed dat het AOP, waarop het modem is aangesloten, een verouderd exemplaar is,  dat onvoldoende is afgeschermd voor 4/5G instraling, en zal moeten worden vervangen door een hedendaags exemplaar. Dit zal door een monteur van Ziggo moeten worden gedaan en is voor rekening Ziggo.

Ik leg dit topic voor aan het moderatieteam ter beoordeling. Dat kan ook een installatiemonteur inplannen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP lijkt prima in orde, in elk geval het nieuwste type (btv 1 IEC-NL). De kabel van splitter naar modem lijkt echter zelfgemaakt, i.i.g. een aangepaste stekker, die zeer waarschijnlijk niet HF-dicht is.

 

Er is inderdaad flinke instraling van Digitenne, 4G en 5G. Op een aantal kanalen zeer veel (un)correctable errors en te lage MER-waarden.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @Robert_86! Allereerst van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Top dat je ons hier hebt weten te vinden voor hulp bij het probleem dat je ervaart!

 

Dank voor jullie input en het nodige voorwerk @KBX458 en @tobiastheebe! Het lijkt me verstandig om een afspraak in te plannen met de installatiemonteur om op locatie het signaal te controleren, Robert. Je hebt als nieuwe klant recht op een gratis installatiemonteur en dit is de kortste weg naar een oplossing voor het probleem.

 

Ik heb een afspraak voor je ingepland voor komende donderdagochtend 17 juni, tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit en ben in in dit tijdsbestek thuis om de monteur te ontvangen. Past het niet? Dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

Verdere vragen? Stel ze gerust. We helpen graag!

Robert_86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Top dankjewel 🙂

Robert_86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Monteur is geweest en kabel in de so bleek niet goed te zitten. Probleem is nu opgelost en waarden zien er stukken beter uit 🙂

 

3EAEC16A-97AD-4036-8561-A2C3EE8DE83B.png

 dank voor meedenken allen!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Super om te lezen @Robert_86 ! Thanks voor de terugkoppeling en als je in de toekomst hulp of advies nodig hebt dan weet je waar je ons moet vinden. 

Alvast een fijn weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic