1
Vraag
2
Reacties
mpkok

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Haperende internetverbinding en wegvallende WIFI verbinding

Sinds korte tijd heb ik last van een haperende internetverbinding, de ene dag is er niets aan de hand en de volgend dag krijg ik op alle apparaten timeouts. Ook moet ik bijna iedere week de modem resetten omdat de WIFI verbinding het niet doet. 

 

Ook zag ik bij de onderstaande tabel dat op 4 kanalen de modulatie onbekend is.  Kan dat de oorzaak zijn en hoe kan ik dat verhelpen?

 

Basic DocsisThis page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream StatusCompleted
Upstream Ranging StatusCompleted
Docsis DHCP StatusCompleted
Docsis TFTP StatusCompleted
Docsis TOD StatusCompleted
Security StatusEnabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
ChannelLock StatusModulationFrequencyPowerSNRMicroreflections
1LockedQAM256826000000 Hz-9.4 dBmV35.3 dB-26 dBc
2Lockedunknown794000000 Hz-8.1 dBmV0.0 dB-0 dBc
3Lockedunknown802000000 Hz-8.5 dBmV0.0 dB-0 dBc
4Lockedunknown810000000 Hz-9.2 dBmV0.0 dB-0 dBc
5Lockedunknown818000000 Hz-9.3 dBmV0.0 dB-0 dBc
6LockedQAM256834000000 Hz-8.8 dBmV35.9 dB-25 dBc
7LockedQAM256842000000 Hz-8.6 dBmV36.2 dB-30 dBc
8LockedQAM256850000000 Hz-8.5 dBmV36.2 dB-27 dBc

CorrectablesUncorrectables
130632655


Upstream Bonded Channels
ChannelLock StatusUS Channel TypeSymbol RateFrequencyPower
1LockedATDMA5120 Ksym/sec58800000 Hz44.3 dBmV
2LockedATDMA5120 Ksym/sec52000000 Hz44.0 dBmV
3LockedATDMA5120 Ksym/sec44500000 Hz43.5 dBmV
4LockedATDMA5120 Ksym/sec36000000 Hz43.0 dBmV

Counter
T3 Timeout8
T4 Timeout0
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In dat geval is, samengevat, het volgende nodig:

 

  • Nieuw AOP (btv 1 IEC-NL)
  • Splitter (POA-01-B of POA 01-UPC) *
  • Nieuwe coaxkabel (IEC/F) t.b.v. modem *
  • Nieuw modem (Connect Box) *

 

De splitter dient tussen AOP en versterker geplaatst te worden. Vervolgens kan het modem, middels de nieuwe kabel, op de splitter aangesloten worden. Zo is de aansluitwijze weer up-to-date.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Hij/zij kan een monteursafspraak inplannen voor vervanging van het AOP en de onderdelen met een * toesturen. Dit alles is kosteloos. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Bekijk in context

mpkok
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Monteur is geweest en heeft de AOP vervangen.

Alles werkt weer en is stabiel, WIFI is nu veel sneller door de nieuwe modem.

Ophangbeugel is ook net aangekomen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het signaal in de downstream is zwak en laat vrij veel ruis zien. Deze ruis is waarschijnlijk ook de oorzaak van de niet-werkende kanalen. Mogelijk is er sprake van instraling door 4G.

 

Het modem (EVW3200) is verouderd en aan vervanging toe.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

mpkok
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de volgende foto's gemaakt van de AOP en van de signaal versterker van de TV.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en wordt kosteloos vervangen door een Ziggo-monteur.

 

Is de versterker direct op het AOP aangesloten? Bevindt het modem zich in de meterkast of in de woonkamer?

mpkok
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De  versterker is direct op de AOP aangesloten en de modem staat in de meterkast.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In dat geval is, samengevat, het volgende nodig:

 

  • Nieuw AOP (btv 1 IEC-NL)
  • Splitter (POA-01-B of POA 01-UPC) *
  • Nieuwe coaxkabel (IEC/F) t.b.v. modem *
  • Nieuw modem (Connect Box) *

 

De splitter dient tussen AOP en versterker geplaatst te worden. Vervolgens kan het modem, middels de nieuwe kabel, op de splitter aangesloten worden. Zo is de aansluitwijze weer up-to-date.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Hij/zij kan een monteursafspraak inplannen voor vervanging van het AOP en de onderdelen met een * toesturen. Dit alles is kosteloos. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

mpkok
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@ tobiastheebe

Tobias, bedankt voor je reacties en hulp.

Ik hoop dat ze snel reageren op je voorbereidende werk en me verder kunnen helpen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan! Ik zie dat de moderators vandaag weer druk bezig zijn met reageren dus verwacht dat er vandaag wel een langskomt.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @mpkok,

Welkom op de Community! Ook top dat er al een analyse is gedaan, want een haperende internetverbinding en wegvallende wifi is natuurlijk niet prettig. Daar moeten we iets tegen doen!

Tijd om vervolgstappen in te zetten dus: bij deze heb ik kosteloos een nieuwe splitter, modemkabel en modem voor je aangevraagd. PostNL zal aan dit materiaal zo snel mogelijk bezorgen, al kan het in verschillende pakketjes worden bezorgd.

Daarnaast lijkt het mij ook verstand om een monteur voor het AOP in te plannen. Deze afspraak heb ik voor komende vrijdagochtend tussen 0800-1300 uur gemaakt. Mocht dit onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen. Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest?

mpkok
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Erik P 

 

Bedankt voor je antwoord en voor regelen van de nieuwe spullen en de afspraak met de monteur.

Ik zal een update geven alles alles hier geregeld is

mpkok
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Erik P 

 

Ik heb net de splitter, modemkabel en modem binnengekregen. Bij de modem zit echter geen bevestigingsmateriaal om hem in de meterkast op te hangen. Is het mogelijk om dit nog te krijgen?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Zeker wel, @mpkok. Ik heb gelijk een ophangbeugel voor je besteld. Deze komt zo snel mogelijk je kant op en is volledig kosteloos! 

Dan kan 'ie lekker hangen in de kast ;-). 

mpkok
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Monteur is geweest en heeft de AOP vervangen.

Alles werkt weer en is stabiel, WIFI is nu veel sneller door de nieuwe modem.

Ophangbeugel is ook net aangekomen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn om te lezen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic