Sinds korte tijd heb ik last van een haperende internetverbinding, de ene dag is er niets aan de hand en de volgend dag krijg ik op alle apparaten timeouts. Ook moet ik bijna iedere week de modem resetten omdat de WIFI verbinding het niet doet.
Ook zag ik bij de onderstaande tabel dat op 4 kanalen de modulatie onbekend is. Kan dat de oorzaak zijn en hoe kan ik dat verhelpen?
Acquired Downstream Status | Completed |
Upstream Ranging Status | Completed |
Docsis DHCP Status | Completed |
Docsis TFTP Status | Completed |
Docsis TOD Status | Completed |
Security Status | Enabled / BPI+ |
Channel | Lock Status | Modulation | Frequency | Power | SNR | Microreflections |
1 | Locked | QAM256 | 826000000 Hz | -9.4 dBmV | 35.3 dB | -26 dBc |
2 | Locked | unknown | 794000000 Hz | -8.1 dBmV | 0.0 dB | -0 dBc |
3 | Locked | unknown | 802000000 Hz | -8.5 dBmV | 0.0 dB | -0 dBc |
4 | Locked | unknown | 810000000 Hz | -9.2 dBmV | 0.0 dB | -0 dBc |
5 | Locked | unknown | 818000000 Hz | -9.3 dBmV | 0.0 dB | -0 dBc |
6 | Locked | QAM256 | 834000000 Hz | -8.8 dBmV | 35.9 dB | -25 dBc |
7 | Locked | QAM256 | 842000000 Hz | -8.6 dBmV | 36.2 dB | -30 dBc |
8 | Locked | QAM256 | 850000000 Hz | -8.5 dBmV | 36.2 dB | -27 dBc |
Correctables | Uncorrectables |
13063 | 2655 |
Channel | Lock Status | US Channel Type | Symbol Rate | Frequency | Power |
1 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 58800000 Hz | 44.3 dBmV |
2 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 52000000 Hz | 44.0 dBmV |
3 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 44500000 Hz | 43.5 dBmV |
4 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 36000000 Hz | 43.0 dBmV |
T3 Timeout | 8 |
T4 Timeout | 0 |
Opgelost! Ga naar oplossing.
In dat geval is, samengevat, het volgende nodig:
De splitter dient tussen AOP en versterker geplaatst te worden. Vervolgens kan het modem, middels de nieuwe kabel, op de splitter aangesloten worden. Zo is de aansluitwijze weer up-to-date.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Hij/zij kan een monteursafspraak inplannen voor vervanging van het AOP en de onderdelen met een * toesturen. Dit alles is kosteloos. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
Monteur is geweest en heeft de AOP vervangen.
Alles werkt weer en is stabiel, WIFI is nu veel sneller door de nieuwe modem.
Ophangbeugel is ook net aangekomen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het signaal in de downstream is zwak en laat vrij veel ruis zien. Deze ruis is waarschijnlijk ook de oorzaak van de niet-werkende kanalen. Mogelijk is er sprake van instraling door 4G.
Het modem (EVW3200) is verouderd en aan vervanging toe.
Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Ik heb de volgende foto's gemaakt van de AOP en van de signaal versterker van de TV.
Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en wordt kosteloos vervangen door een Ziggo-monteur.
Is de versterker direct op het AOP aangesloten? Bevindt het modem zich in de meterkast of in de woonkamer?
De versterker is direct op de AOP aangesloten en de modem staat in de meterkast.
In dat geval is, samengevat, het volgende nodig:
De splitter dient tussen AOP en versterker geplaatst te worden. Vervolgens kan het modem, middels de nieuwe kabel, op de splitter aangesloten worden. Zo is de aansluitwijze weer up-to-date.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Hij/zij kan een monteursafspraak inplannen voor vervanging van het AOP en de onderdelen met een * toesturen. Dit alles is kosteloos. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
@ tobiastheebe
Tobias, bedankt voor je reacties en hulp.
Ik hoop dat ze snel reageren op je voorbereidende werk en me verder kunnen helpen
Graag gedaan! Ik zie dat de moderators vandaag weer druk bezig zijn met reageren dus verwacht dat er vandaag wel een langskomt.
Goedemiddag @mpkok,
Welkom op de Community! Ook top dat er al een analyse is gedaan, want een haperende internetverbinding en wegvallende wifi is natuurlijk niet prettig. Daar moeten we iets tegen doen!
Tijd om vervolgstappen in te zetten dus: bij deze heb ik kosteloos een nieuwe splitter, modemkabel en modem voor je aangevraagd. PostNL zal aan dit materiaal zo snel mogelijk bezorgen, al kan het in verschillende pakketjes worden bezorgd.
Daarnaast lijkt het mij ook verstand om een monteur voor het AOP in te plannen. Deze afspraak heb ik voor komende vrijdagochtend tussen 0800-1300 uur gemaakt. Mocht dit onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen. Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest?
Bedankt voor je antwoord en voor regelen van de nieuwe spullen en de afspraak met de monteur.
Ik zal een update geven alles alles hier geregeld is
Ik heb net de splitter, modemkabel en modem binnengekregen. Bij de modem zit echter geen bevestigingsmateriaal om hem in de meterkast op te hangen. Is het mogelijk om dit nog te krijgen?
Zeker wel, @mpkok. Ik heb gelijk een ophangbeugel voor je besteld. Deze komt zo snel mogelijk je kant op en is volledig kosteloos!
Dan kan 'ie lekker hangen in de kast ;-).
Monteur is geweest en heeft de AOP vervangen.
Alles werkt weer en is stabiel, WIFI is nu veel sneller door de nieuwe modem.
Ophangbeugel is ook net aangekomen.
Fijn om te lezen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.