1
Vraag
2
Reageer en help mee
Keessss

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haperende internetverbinding - SYNC Timing Synchronization failure

Hallo,

We hebben al tijden problemen met een wegvallend internetsignaal. Concreet hapert een RDP verbinding dan en dat is soms een paar seconden en soms meer dan een minuut. Ziggo heeft hierop de oude Cisco vervangen door een Connectbox. De problemen zijn er echter nog.

Wat ik in de logs zie is dit:

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
15/04/2020 19:25:18 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 19:25:13 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 17:34:12 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:55 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:46 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:46 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:39 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:39 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:36 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:36 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:35 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:34 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:28 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:28 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:02:15 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:01:2 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:00:29 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:00:22 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:00:21 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/04/2020 13:00:8 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Meer historie is er niet. Ik zie bij zoeken dat er ook vaak gevraagd wordt naar o.a. de up- en downstream gegevens. Bij deze:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 178000000 7.9 40 256 qam 1
2 186000000 7.8 40 256 qam 2
3 194000000 7.3 40 256 qam 3
4 202000000 7 40 256 qam 4
5 210000000 6.8 40 256 qam 5
6 218000000 6.1 40 256 qam 6
7 226000000 5.5 40 256 qam 7
8 234000000 5.5 40 256 qam 8
9 242000000 5.5 40 256 qam 9
10 250000000 5 40 256 qam 10
11 258000000 4.6 40 256 qam 11
12 266000000 4.6 40 256 qam 12
13 274000000 4.8 40 256 qam 13
14 282000000 4.5 40 256 qam 14
15 290000000 4.6 40 256 qam 15
16 298000000 5 40 256 qam 16
17 306000000 4.5 38 256 qam 17
18 314000000 3.9 40 256 qam 18
19 322000000 4 40 256 qam 19
20 330000000 4 38 256 qam 20
21 338000000 3.7 38 256 qam 21
22 346000000 4 38 256 qam 22
23 354000000 4.3 39 256 qam 23
24 362000000 3.7 40 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 40.9 695368 536047
2 Locked 40.9 183252 129304
3 Locked 40.9 942465 63691
4 Locked 40.3 1487597 51326
5 Locked 40.9 300290 36896
6 Locked 40.3 94255 43345
7 Locked 40.3 110282 50112
8 Locked 40.3 94774 38578
9 Locked 40.3 80131 41109
10 Locked 40.3 197131 44653
11 Locked 40.9 221346 23949
12 Locked 40.9 96134 44573
13 Locked 40.3 83402 72024
14 Locked 40.3 150217 88203
15 Locked 40.3 107690 69199
16 Locked 40.3 279768 71176
17 Locked 38.9 1318384 43533
18 Locked 40.3 294435 41536
19 Locked 40.3 136875 65201
20 Locked 38.9 145075 83861
21 Locked 38.6 90183 85332
22 Locked 38.6 74047 109945
23 Locked 39.3 62968 146005
24 Locked 40.3 61081 107708

 

En:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 4.425 5120 64 qam 1
2 36000000 3.925 5120 64 qam 4
3 44500000 4.175 5120 64 qam 3
4 52000000 4.275 5120 64 qam 2


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

Is er iemand die enig idee heeft wat hier mis kan gaan? Want in deze tijd is een meerdere malen per dag (en soms wel minuten lang durende) internet hapering ontzettend storend…


Hopelijk heeft iemand een idee?

7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Keessss . Welkom hier!

Ik kan me voorstellen dat een wegvallende verbinding nu vervelender is dan ooit. Goed dat je contact opneemt. En top dat je meteen de up- en downstreamwaardes meteen meestuurt. 

Kan je ons ook wat laten zien van je aansluitingen? Vooral het eerste aansluitpunt van Ziggo in je woning (het AOP) en hoe het signaal van daar naar de modem gaat (met eventuele splitters en versterkers) is belangrijk. Lukt het om hier foto's van te plaatsen? 🙂 

Keessss
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Lycke,

Hier de door jou gevraagde foto's. Er gaat een kabel (met groen) vanaf de AOP naar de versterker die weer verbonden is met de connectbox.

Wachten je reactie af. Alvast bedankt.

Groeten,

Keesss

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Helemaal duidelijk! 

Ik zie nog 1 andere kabel op de versterker. Deze gaat denk ik (via via, wellicht) naar een TV, denk ik? 
Waar ik benieuwd naar ben is hoe het gaat wanneer je de modem eens rechtstreeks op het AOP aansluit. Lukt het om dat te testen?

Keessss
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Lycke,

Die andere kabel is inderdaad van de TV. Die versterker is er tussen geplaatst omdat onze TV te ver van de AOP staat en wij

problemen hadden met het signaal. Modem gisteravond aangesloten op AOP en vandaag testen. 
 

Groeten,

Keesss

Keessss
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Hallo Lycke,

Hier de Log van 21.04.  ongeveer 21.56 u. Toen de versterker weer losgekoppeld tot 22.04 

18.40 u. 

Hopelijk kan je hier iets mee.

 

Groeten,

Keesss

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 258000000 5 40 256 qam 11
2 178000000 8.4 40 256 qam 1
3 186000000 8.3 40 256 qam 2
4 194000000 7.9 40 256 qam 3
5 202000000 7.5 40 256 qam 4
6 210000000 7.4 40 256 qam 5
7 218000000 7 40 256 qam 6
8 226000000 6.4 40 256 qam 7
9 234000000 6.1 40 256 qam 8
10 242000000 6 40 256 qam 9
11 250000000 5.4 40 256 qam 10
12 266000000 5.1 40 256 qam 12
13 274000000 5.1 40 256 qam 13
14 282000000 4.9 40 256 qam 14
15 290000000 4.9 40 256 qam 15
16 298000000 5.1 40 256 qam 16
17 306000000 4.9 38 256 qam 17
18 314000000 4.8 40 256 qam 18
19 322000000 5 40 256 qam 19
20 330000000 5.1 40 256 qam 20
21 338000000 4.5 38 256 qam 21
22 346000000 4.5 38 256 qam 22
23 354000000 4.5 40 256 qam 23
24 362000000 4 40 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 40.3 6936 4316
2 Locked 40.3 21165 21753
3 Locked 40.9 16165 20714
4 Locked 40.9 12426 18597
5 Locked 40.9 13151 18487
6 Locked 40.3 21713 19407
7 Locked 40.3 26118 21750
8 Locked 40.3 24154 26124
9 Locked 40.3 12537 21227
10 Locked 40.3 7888 12400
11 Locked 40.9 6801 11645
12 Locked 40.9 8748 10434
13 Locked 40.3 9057 10457
14 Locked 40.3 9336 10218
15 Locked 40.3 8800 13576
16 Locked 40.3 7969 12928
17 Locked 38.9 7609 8659
18 Locked 40.3 7409 7820
19 Locked 40.9 6957 10306
20 Locked 40.3 7544 10245
21 Locked 38.9 8329 11194
22 Locked 38.9 7871 11213
23 Locked 40.3 7751 10880
24 Locked 40.9 8074 10104

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 4.625 5120 64 qam 1
2 36000000 4.175 5120 64 qam 4
3 44500000 4.275 5120 64 qam 3
4 52000000 4.475 5120 64 qam 2


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
22/04/2020 18:40:1 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/04/2020 08:56:19 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:45 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:41 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:41 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:41 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:33 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:33 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:33 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:57:33 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:44 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:38 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:37 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:37 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:36 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:36 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:34 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:34 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:33 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/04/2020 21:56:33 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ervoer je dezelfde problemen, toen de modem rechtstreeks aangesloten was? Even afgezien van de waardes die je uit de modem gehaald hebt (die er zo op het eerste oog redelijk gelijk uitzien)

Keessss
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren en vandaag geen problemen ondervonden. Gisteren zonder versterker en vandaag met. Raar maar waar. Hier nog de nieuwe netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
23/04/2020 18:49:21 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/04/2020 07:31:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/04/2020 19:21:19 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/04/2020 19:20:49 Let op! TCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:29:02:33;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2d:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic