Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Al geruime tijd last van constant haperende internet verbinding. Meerdere keren per dag en erg vervelend.
Als ik de diagnostiek open van mijn mediabox veranderd de signaal kwaliteit enkele keren per minuut van gemiddeld naar goed en weer terug.
Bijgevoegd de Upstream en downstream.
Dit is niet de eerste keer dat ik problemen ondervindt met het signaal. In verleden al de verbinding vanaf de groene kabel tot het modem vervangen door Ziggo monteur maar probleem blijft zich herhalen.
er is duidelijk wat mis met het signaal. kun je een foto plaatsen van je hoofdaansluiting?
kan zijn dat in de afgelopen jaren er wat is gebeurd met je kabel of je aansluiting is niet goed (wat ik betwijfel)
het modem "hoort" eigenlijk in de meterkast. plaats daar je poa en sluit alles weer aan
De meterkast zit niet niet op de zelfde verdieping als de rest van onze woning. Ziggo monteur heeft destijds bevestigd dat het AOP in de woning zelf zit, waar alles ook is aangesloten.
jij een idee? @tobiastheebe
Het zendvermogen US is hoog en er zijn vrij regelmatig T3 timeouts. In de DS is de hoeveelheid unerrored codewords afwijkend op een aantal kanalen, deze zou op alle kanalen min of meer gelijk moeten zijn. Verder zijn de MER-waarden iets aan de lage kant op de hogere kanalen/frequenties.
In de vorige situatie zag de downstream er beter uit, iets hogere MER-waarden.
Kun je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' plaatsen?
Daarin zie ik verder geen bijzonderheden. Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal verder onderzoekt en eventueel een meting opstart.
De downstream op het modem laat afwijkingen zien. De kans is groot dat dit verband houdt met de blokvorming in het TV-beeld. Wat er precies misgaat, is op afstand lastig te bepalen.
Kun je de splitter van de contactdoos verwijderen en deze terugplaatsen zonder het plastic kapje?
Hi @Marky94, hoe is het nu met de problemen op de TV? Ik help je graag 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...