Vraag
Reacties
Aankondigingen
Marky94
Level 2

Haperende internet verbinding

Al geruime tijd last van constant haperende internet verbinding. Meerdere keren per dag en erg vervelend. 

 

Als ik de diagnostiek open van mijn mediabox veranderd de signaal kwaliteit enkele keren per minuut van gemiddeld naar goed en weer terug.

 

Bijgevoegd de Upstream en downstream. 

 

Dit is niet de eerste keer dat ik problemen ondervindt met het signaal. In verleden al de verbinding vanaf de groene kabel tot het modem vervangen door Ziggo monteur maar probleem blijft zich herhalen. 

0 Kudos
14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Gio2903
Level 17

er is duidelijk wat mis met het signaal. kun je een foto plaatsen van je hoofdaansluiting?

kan zijn dat in de afgelopen jaren er wat is gebeurd met je kabel of je aansluiting is niet goed (wat ik betwijfel)

0 Kudos
Marky94
Level 2
Topicstarter

Hier de situatie in de meterkast en de aansluiting in de woning zelf. 

 

Alles is ± 1.5 jaar geleden vervangen door Ziggo monteur inclusief kabels zodat de aansluiting overeenkomt met hoe Ziggo de aansluiting wil hebben in dit type woning. 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

het modem "hoort" eigenlijk in de meterkast. plaats daar je poa en sluit alles weer aan

0 Kudos
Marky94
Level 2
Topicstarter

De meterkast zit niet niet op de zelfde verdieping als de rest van onze woning. Ziggo monteur heeft destijds bevestigd dat het AOP in de woning zelf zit, waar alles ook is aangesloten. 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

jij een idee? @tobiastheebe 

0 Kudos
Marky94
Level 2
Topicstarter

Hier nog even wat ik bedoelde met onze mediabox.

 

Tussen de 2 en 5 keer per minuut zonder iets aan te raken.

 

Bovendien stoort het beeld sinds vandaag, misschien gerelateerd? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het zendvermogen US is hoog en er zijn vrij regelmatig T3 timeouts. In de DS is de hoeveelheid unerrored codewords afwijkend op een aantal kanalen, deze zou op alle kanalen min of meer gelijk moeten zijn. Verder zijn de MER-waarden iets aan de lage kant op de hogere kanalen/frequenties.

0 Kudos
Marky94
Level 2
Topicstarter

Hier de situatie (up en down) voordat de monteur hier het een en ander heeft vervangen. Was medio maart 2021.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In de vorige situatie zag de downstream er beter uit, iets hogere MER-waarden.

 

Kun je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' plaatsen?

0 Kudos
Marky94
Level 2
Topicstarter

Hier wat er in netwerk historie staat. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Daarin zie ik verder geen bijzonderheden. Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal verder onderzoekt en eventueel een meting opstart.

0 Kudos
Marky94
Level 2
Topicstarter

Tot in hoeverre heeft dit probleem te maken met problemen rondom mijn beeld van de mediabox next?

 

Tv kijken is zo goed als onmogelijk sinds vandaag. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De downstream op het modem laat afwijkingen zien. De kans is groot dat dit verband houdt met de blokvorming in het TV-beeld. Wat er precies misgaat, is op afstand lastig te bepalen.

 

Kun je de splitter van de contactdoos verwijderen en deze terugplaatsen zonder het plastic kapje?

0 Kudos
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Marky94, hoe is het nu met de problemen op de TV? Ik help je graag 🙂 

0 Kudos