1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marky94

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Haperende internet verbinding

Al geruime tijd last van constant haperende internet verbinding. Meerdere keren per dag en erg vervelend. 

 

Als ik de diagnostiek open van mijn mediabox veranderd de signaal kwaliteit enkele keren per minuut van gemiddeld naar goed en weer terug.

 

Bijgevoegd de Upstream en downstream. 

 

Dit is niet de eerste keer dat ik problemen ondervindt met het signaal. In verleden al de verbinding vanaf de groene kabel tot het modem vervangen door Ziggo monteur maar probleem blijft zich herhalen. 

14 Reacties 14
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

er is duidelijk wat mis met het signaal. kun je een foto plaatsen van je hoofdaansluiting?

kan zijn dat in de afgelopen jaren er wat is gebeurd met je kabel of je aansluiting is niet goed (wat ik betwijfel)

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier de situatie in de meterkast en de aansluiting in de woning zelf. 

 

Alles is ± 1.5 jaar geleden vervangen door Ziggo monteur inclusief kabels zodat de aansluiting overeenkomt met hoe Ziggo de aansluiting wil hebben in dit type woning. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het modem "hoort" eigenlijk in de meterkast. plaats daar je poa en sluit alles weer aan

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De meterkast zit niet niet op de zelfde verdieping als de rest van onze woning. Ziggo monteur heeft destijds bevestigd dat het AOP in de woning zelf zit, waar alles ook is aangesloten. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

jij een idee? @tobiastheebe 

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier nog even wat ik bedoelde met onze mediabox.

 

Tussen de 2 en 5 keer per minuut zonder iets aan te raken.

 

Bovendien stoort het beeld sinds vandaag, misschien gerelateerd? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het zendvermogen US is hoog en er zijn vrij regelmatig T3 timeouts. In de DS is de hoeveelheid unerrored codewords afwijkend op een aantal kanalen, deze zou op alle kanalen min of meer gelijk moeten zijn. Verder zijn de MER-waarden iets aan de lage kant op de hogere kanalen/frequenties.

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier de situatie (up en down) voordat de monteur hier het een en ander heeft vervangen. Was medio maart 2021.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In de vorige situatie zag de downstream er beter uit, iets hogere MER-waarden.

 

Kun je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' plaatsen?

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier wat er in netwerk historie staat. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Daarin zie ik verder geen bijzonderheden. Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal verder onderzoekt en eventueel een meting opstart.

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tot in hoeverre heeft dit probleem te maken met problemen rondom mijn beeld van de mediabox next?

 

Tv kijken is zo goed als onmogelijk sinds vandaag. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De downstream op het modem laat afwijkingen zien. De kans is groot dat dit verband houdt met de blokvorming in het TV-beeld. Wat er precies misgaat, is op afstand lastig te bepalen.

 

Kun je de splitter van de contactdoos verwijderen en deze terugplaatsen zonder het plastic kapje?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Marky94, hoe is het nu met de problemen op de TV? Ik help je graag 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic