Sinds enkele maanden hebben wij last van haperend internet. Wij met dit op zowel bedraad als op de wifi. De monteur is langs geweest en heeft de wand contact doos vernieuwd. Hij gaf aan dat we de modem moesten resetten en dat het waarschijnlijk in ons thuis netwerk zit en dat wij om en om de apparaten moeten verwijderen.
De volgende apparaten staan bedraad aangesloten: ps5, xbox s, smarttv, camera systeem.
Op het moment als niks is aangesloten alleen de wifi merken wij nog steeds uitval.
Merk dat er dan in de modem log dat er een illegal drop is op het moment van uitvallen.
Zelf ben ik uitgedokterd misschien weet iemand hier meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De meting ziet er keuring uit @Dutchomega! Heb je ook bijgehouden op welke momenten je exact problemen ervaarde?
Een paar T3 errors per dag merk je niks van.
Het laatste netwerklog, evenals de vorige, laten geen bijzonderheden zien, die aandacht behoeven.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je een foto maken de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker
Hierbij de foto van de splitter de monteur gaf aan dat deze goed is.
En een foto van de aansluiting deze is aangesloten door de monteur
kun je de poa-01-B splitter op de aop zelf bevestigen zonder de kabel er tussen
wel eerst het witte kapje verwijderen
waarom zit het aop niet
netjes aan de muur bevestigt?
Goedemorgen dank je wel voor reactie. Helaas kan de doos niet in de muur. Dit komt doordat de oude televisie aansluiting vroeger onder de trap zat. Het huis is 4 meter langer geworden waar de televisie is komen te staan. Om alles op een plek te houden is er voor gekozen de wand contactdoos zover mogelijk naar achteren te plaatsen via de kelder.
Van ziggo heb ik een nieuwe 5 meter kabel gekregen vanaf de wand contact doos naar de splitter.
Bedankt voor de video heb het witte kapje verwijderen deze bleek inderdaad erg diep te zitten.
Echter zie ik hier geen verandering in.
Het probleem treed nog steeds op iemand nog suggesties?
zit het modem al rechtstreeks op het aop met een kabel niet langer dan 1,5 meter natuurlijk poa-01-b splitter eerst op het aop maar die ook rechtstreeks zonder nog een kabel tussen het aop en de splitter
Er zit in de aop een kabel van 5 meter deze heb ik van ziggo toegestuurd gekregen. Hierop zit de splitter op aangesloten. Daaraan zit de meegeleverde kabel van ziggo naar de modem.
Ik kan hem.niet rechtstreeks aansluiten dan zal de kabel van buiten verlegend dienen te worden.
De laaste log uit de modem
een kabel langer dan 1,5 meter tussen de connectbox en het aop is niet aanbevolen
in dat geval lijkt het mijn verstandig als een monteur het aop aanpast en indien nodig en mogelijk de groene kabel verleng het zou kunnen dat voor verlengen bij
www.mijnaansluiting.nl een aanvraag moet indienen
maar even wachten op een moderator die dat kan beoordelen en een monteur voor je kan inplannen
Dank je wel voor de reactie we wachten even op de moderator
Hey @Dutchomega,
Wat ontzettend balen dat het internet zo hapert! Zeker met een bekabelde verbinding mag je verwachten dat het gewoon stabiel werkt, het lijkt mij dus niet overbodig om hier goed naar te kijken.
Sowieso klopt het wat @anoniemforum aangeeft; de kabel van het AOP naar het modem mag niet langer dan 2 meter zijn. Des te dichter bij het AOP, des te beter.
Voordat we een monteur inplannen ben ik dan ook even benieuwd:
- Heb je een coax kabel van 1,5 meter voor het modem?
- Als je het modem daarmee aansluit op de hoofdaansluiting. Hoe werkt het dan en hoe ziet het signaal er vanuit het modem dan uit?
Als je nu geen kabel hebt, dan kan ik je kosteloos een nieuwe kabel toesturen (met of zonder splitter). Dan kun je het daarmee testen. Als ik namelijk nu een monteur met je in plan en die constateert dat het probleem is dat het gaat om signaalverlies over de coax kabel (met wel gewoon een goed binnenkomend signaal op AOP), dan krijg jij kosten in rekening voor het bezoek van de monteur. Die kosten wil ik je graag besparen.
Goedemiddag bedankt voor de reactie. Ik heb verleden week 2 kabels gekregen van ziggo. De eerste vanaf de splitter naar de modem. En een 5 Meter kabel van aop naar de splitter. De monteur gaf aan dat dit geen probleem is. (Deze is zaterdag geweest)
Om de modem rechtstreeks aan te sluiten zal ik alles moeten aanleggen naar de kelder inclusief stroom.
Dit zie ik niet zo zitten om alles om te leggen naar de kelder.
Echter heeft dit jaren zo gewerkt.
Als er van mening is dat de aop dichter bij de modem moet worden aangesloten is denk ik de beste oplossing deze te verlengen.
weet je misschien waarom het aop in de kelder zit ? en niet in de meterkast of woonkamer
het aop verplaatsen naar de meterkast of andere plek op de begaande grond lijkt mijn een goed plan maar denk dat een monteur dat niet kan doen voor het verplaatsen van het aop moet je aanvragen bij www.mijnaansluiting.nl
wacht eerst maar even op een moderator misschien dat zij toch wel iets voor je kunnen regelen
Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands |
Home
Verbonden apparaten
Geavanceerde instellingen
Beheer
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
05-08-2021 21:46:07 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 21:44:37 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.192];CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 21:44:09 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 17:32:10 | notice | TR069 start;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 17:32:09 | notice | TR069 unexpected exit;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 17:31:16 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080c:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 15:32:26 | notice | TR069 start;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 15:32:25 | notice | TR069 unexpected exit;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 14:38:21 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 12:25:51 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 12:14:13 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 11:57:23 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 07:48:02 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 07:36:39 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f206:00c6:face:b00c:0000:7260 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 07:23:27 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 07:22:51 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f106:0080:face:b00c:0000:1ea0 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 03:12:57 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 02:38:37 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080c:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 01:37:17 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2021 01:32:06 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f006:0015:face:b00c:0000:0002 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
02-08-2021 22:21:11 | warning | [54:67:51:FC:08:CE][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 48
|
Hallo @Dutchomega
Ik ben nog eens in het modem gedoken en zie dat het signaal nog steeds verstoord wordt. Het kan niet anders dan dat dit de reden is van het uitvallen.
We moeten eigenlijk testen of het beter gaat wanneer je de kabel korter houdt en rechtstreeks op het AOP aansluit. Zie je kans om dit te testen? Stel dat dit beter gaat, dan moet eigenlijk het AOP verplaatst worden. Gaat dit ook niet goed, dan gaan we opnieuw een monteur aansturen.
Bedankt jiri voor je reactie. Ben blij dat er iets gezien word. Ik ga zondag de modem korter aansluiting en testen of het beter gaat kan je maandag weer een test doen of het signaal beter is?
Dat kan ik zeker voor je doen, @Dutchomega. Is het gelukt met het aansluiten dichterbij het modem? Hoe is de aansluiting nu precies gerealiseerd?
Het grootste verschil wat ik namelijk zie is vanaf vrijdag het geval. Het binnenkomende signaal zit daarmee wel helemaal tegen het plafond aan. Dat kan voor problemen zorgen, waardoor je verbinding verbroken wordt.
Goedemorgen, ik heb vrijdag avond alles aangesloten direct op aop zonder splitter.
De mee geleverde kabel van een Meter is de box mee aangesloten.
Hierdoor merk ik weinig verschil met eerst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.