Dutchomega
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Haperend internet

Sinds enkele maanden hebben wij last van haperend internet. Wij met dit op zowel bedraad als op de wifi. De monteur is langs geweest en heeft de wand contact doos vernieuwd. Hij gaf aan dat we de modem moesten resetten en dat het waarschijnlijk in ons thuis netwerk zit en dat wij om en om de apparaten moeten verwijderen.

 

De volgende apparaten staan bedraad aangesloten: ps5, xbox s, smarttv, camera systeem. 

 

Op het moment als niks is aangesloten alleen de wifi merken wij nog steeds uitval.

Merk dat er dan in de modem log dat er een illegal drop is op het moment van uitvallen.

Zelf ben ik uitgedokterd misschien weet iemand hier meer.

 

 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 722Posts
  • 73Oplossingen
  • 179Likes

De meting ziet er keuring uit @Dutchomega! Heb je ook bijgehouden op welke momenten je exact problemen ervaarde? 

Bekijk in context

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6318Posts
  • 256Oplossingen
  • 2721Likes

Een paar T3 errors per dag merk je niks van. 

Het laatste netwerklog, evenals de vorige, laten geen bijzonderheden zien, die aandacht behoeven.

Bekijk in context

31 Reacties 31
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6216Posts
  • 406Oplossingen
  • 1134Likes

kun je een foto maken de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hierbij de foto van de splitter de monteur gaf aan dat deze goed is.

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

En een foto van de aansluiting deze is aangesloten door de monteur 

20210801_213951.jpg

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6216Posts
  • 406Oplossingen
  • 1134Likes

kun je de poa-01-B splitter op de aop zelf bevestigen zonder de kabel er tussen 

wel eerst het witte kapje verwijderen

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

waarom zit het aop niet

netjes aan de muur bevestigt?

 

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Goedemorgen dank je wel voor reactie. Helaas kan de doos niet in de muur. Dit komt doordat de oude televisie aansluiting vroeger onder de trap zat. Het huis is 4 meter langer geworden waar de televisie is komen te staan. Om alles op een plek te houden is er voor gekozen de wand contactdoos zover mogelijk naar achteren te plaatsen via de kelder. 

 

Van ziggo heb ik een nieuwe 5 meter kabel gekregen vanaf de wand contact doos naar de splitter. 

 

Bedankt voor de video heb het witte kapje  verwijderen  deze bleek inderdaad erg diep te zitten. 

Echter zie ik hier geen verandering in.

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Het probleem treed nog steeds op iemand nog suggesties?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6216Posts
  • 406Oplossingen
  • 1134Likes

zit het modem al rechtstreeks op het aop met een kabel niet langer dan 1,5 meter natuurlijk poa-01-b splitter eerst op het aop maar die ook rechtstreeks zonder nog een kabel tussen het aop en de splitter

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Er zit in de aop een kabel van 5 meter deze heb ik van ziggo toegestuurd gekregen. Hierop zit de splitter op aangesloten. Daaraan zit de meegeleverde kabel van ziggo naar de modem. 

 

Ik kan hem.niet rechtstreeks aansluiten dan zal de kabel van buiten verlegend dienen te worden.

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De laaste log uit de modem

 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6216Posts
  • 406Oplossingen
  • 1134Likes

een kabel langer dan 1,5 meter tussen de connectbox en het aop is niet aanbevolen

in dat geval lijkt het mijn verstandig als een monteur het aop aanpast en indien nodig en mogelijk de groene kabel verleng het zou kunnen dat voor verlengen bij

www.mijnaansluiting.nl een aanvraag moet indienen

maar even wachten op een moderator die dat kan beoordelen en een monteur voor je kan inplannen 

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dank je wel voor de reactie we wachten even op de moderator

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2611Posts
  • 332Oplossingen
  • 485Likes

Hey @Dutchomega

 

Wat ontzettend balen dat het internet zo hapert! Zeker met een bekabelde verbinding mag je verwachten dat het gewoon stabiel werkt, het lijkt mij dus niet overbodig om hier goed naar te kijken. 

 

Sowieso klopt het wat @anoniemforum aangeeft; de kabel van het AOP naar het modem mag niet langer dan 2 meter zijn. Des te dichter bij het AOP, des te beter. 

Voordat we een monteur inplannen ben ik dan ook even benieuwd: 

- Heb je een coax kabel van 1,5 meter voor het modem? 

- Als je het modem daarmee aansluit op de hoofdaansluiting. Hoe werkt het dan en hoe ziet het signaal er vanuit het modem dan uit? 

 

Als je nu geen kabel hebt, dan kan ik je kosteloos een nieuwe kabel toesturen (met of zonder splitter). Dan kun je het daarmee testen. Als ik namelijk nu een monteur met je in plan en die constateert dat het probleem is dat het gaat om signaalverlies over de coax kabel (met wel gewoon een goed binnenkomend signaal op AOP), dan krijg jij kosten in rekening voor het bezoek van de monteur. Die kosten wil ik je graag besparen.

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Goedemiddag bedankt voor de reactie. Ik heb verleden week 2 kabels gekregen van ziggo. De eerste vanaf de splitter naar de modem. En een 5 Meter kabel van aop naar de splitter. De monteur gaf aan dat dit geen probleem is. (Deze is zaterdag geweest)

 

Om de modem rechtstreeks aan te sluiten zal ik alles moeten aanleggen naar de kelder inclusief stroom. 

Dit zie ik niet zo zitten om alles om te leggen naar de kelder.

 

Echter heeft dit jaren zo gewerkt. 

 

Als er van mening is dat de aop dichter bij de modem moet worden aangesloten is denk ik de beste oplossing deze te verlengen. 

 

 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6216Posts
  • 406Oplossingen
  • 1134Likes

weet je misschien waarom het aop in de kelder zit ? en niet in de meterkast of woonkamer

 

het aop verplaatsen naar de meterkast of andere plek op de begaande grond lijkt mijn een goed plan maar denk dat een monteur dat niet kan doen voor het verplaatsen van het aop moet je aanvragen bij www.mijnaansluiting.nl 

wacht eerst maar even op een moderator misschien dat zij toch wel iets voor je kunnen regelen

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands
 
Status
 
Downstream
 
Upstream
 
Configuratie
 
Netwerk historie
 
Ververs gegevens
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
05-08-2021 21:46:07noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 21:44:37noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.192];CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 21:44:09noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 17:32:10noticeTR069 start;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 17:32:09noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 17:31:16noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080c:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 15:32:26noticeTR069 start;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 15:32:25noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 14:38:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 12:25:51noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 12:14:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 11:57:23noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 07:48:02criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 07:36:39noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f206:00c6:face:b00c:0000:7260 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 07:23:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 07:22:51noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f106:0080:face:b00c:0000:1ea0 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 03:12:57criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 02:38:37noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080c:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 01:37:17criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2021 01:32:06noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f006:0015:face:b00c:0000:0002 MAC=17:10:91:FA:88:86;CM-MAC=54:67:51:f2:d5:0f;CMTS-MAC=00:17:10:91:fa:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-08-2021 22:21:11warning

[54:67:51:FC:08:CE][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 48

 

 

 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1056Posts
  • 104Oplossingen
  • 276Likes

Hallo @Dutchomega

Ik ben nog eens in het modem gedoken en zie dat het signaal nog steeds verstoord wordt. Het kan niet anders dan dat dit de reden is van het uitvallen. 

We moeten eigenlijk testen of het beter gaat wanneer je de kabel korter houdt en rechtstreeks op het AOP aansluit. Zie je kans om dit te testen? Stel dat dit beter gaat, dan moet eigenlijk het AOP verplaatst worden. Gaat dit ook niet goed, dan gaan we opnieuw een monteur aansturen. 

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt jiri  voor je reactie. Ben blij dat er iets gezien word. Ik ga zondag de modem korter aansluiting en testen of het beter gaat kan je maandag weer een test doen of het signaal beter is?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2611Posts
  • 332Oplossingen
  • 485Likes

Dat kan ik zeker voor je doen, @Dutchomega. Is het gelukt met het aansluiten dichterbij het modem? Hoe is de aansluiting nu precies gerealiseerd? 

 

Het grootste verschil wat ik namelijk zie is vanaf vrijdag het geval. Het binnenkomende signaal zit daarmee wel helemaal tegen het plafond aan. Dat kan voor problemen zorgen, waardoor je verbinding verbroken wordt. 

 

 

Dutchomega
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Goedemorgen,  ik heb vrijdag avond alles aangesloten direct op aop zonder splitter.

De mee geleverde kabel van een Meter is de box mee aangesloten.

 

Hierdoor merk ik weinig verschil met eerst.

Uitgelicht topic