RolandPleij

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Haperend internet

Beste

 

Al langere tijd heb ik last van een haperende internet verbinding.

Dit valt het meest tijdens het videobellen en inbellen op een server i.v.m. thuiswerken.

 

Nu heb ik al een nieuwe bedrade internet kabel laten aanleggen.

Een nieuwe POA splitter en kabel aansluiting in de meterkast.

Sinds februari een nieuwe modem. Op de oude kon de Ziggomonteur niet inloggen.

Maar niks leid tot verbetering.

 

Als ik andere topics lees zie ik zelfs dat mensen hun eigen routers vervangen en dat het dan nog niet opgelost is.

Voordat ik dat doe hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Problemen duren nu al een jaar.

 

Voor de volledigheid heb ik wat printscreens erbij gedaan.

 

Morgenmiddag komt opnieuw een Ziggo monteur, maar ben bang dat het weer niets oplevert.

Kan iemand mij helpen.

 

groeten,

Roland

 

Connectbox status1.JPGGebundelde downstream kanalen.JPGGebundelde downstream kanalen2 fouten.JPGGebundelde downstream kanalen2.JPGPOA.jpgUpstream.JPG2021-03-15 ping.JPGConnectbox status.JPG

 

 

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zit een flinke bak ruis op je modem, Post RS Errors horen 0 te zijn.

Dit moet haast van buiten komen.

Een Ziggo moderator kan dieper in het systeem kijken en mogelijk een oorzaak vinden en de juiste stappen ondernemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

RolandPleij
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Bert 

Dank je heb even de check gedaan. Mijn gegevens zijn compleet.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ter aanvulling: de upstream ondervindt een probleem, gelet op de afwijkende frequenties. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @RolandPleij en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de internetverbinding de laatste tijd niet werkt zoals het hoort! Zo te zien hebben experts @KBX458 en @Bert al even meekeken naar de data die je via dit topic deelt. Ik heb zelf ook even blik geworpen op de verbinding. Ik zie wat ruis terug op de upstreamkanalen van de verbinding. Gezien de zaken die eerder al uitgesloten zijn, lijkt het mij inderdaad verstandig de monteur af te wachten die morgenmiddag langskomt. Ik heb nu ook een sessies gestart om de verbinding nauwkeurig te monitoren. Deze data is morgen ook inzichtelijk voor de monteur. 
Ik vertrouw erop dat de storing zodoende opgelost wordt. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek? 

RolandPleij
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul 

Dank ik laat het zeker weten.

Ben zelf ook erge benieuwd.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@RolandPleij Top, dan wachten we jou berichtgeving even af. Alvast een fijne avond!

RolandPleij
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Net contact gehad met Ziggo monteur.

Probleem ligt verder dan de straatkast.

Misschien dat er een las niet goed is of vocht.

Hij mag er nu niks aan doen, moet ticket aanvragen en dan wordt het met 2 monteurs verder opgepakt.

Ik weet niet of dat ik goed zeg maar soms was de ping vertraging erg hoog

Wordt vervolgd.

 

Roland

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @RolandPleij,

Hartelijk dank voor de terugkoppeling. Ik zie dat de monteur die vandaag is langs geweest een netwerkticket (TTS439277) gelogd heeft. Er wordt n.a.v. dit ticketnummer een pulsemeting uitgevoerd om zodoende de storingsbron te achterhalen. Ik houd dit ticket zelf ook even in de gaten zodat ik je op de hoogte kan houden van de status. In iedergeval goed dat er een vervolgacties is uitgezet. 

RolandPleij
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Allen,

 

Net gebeld door de Ziggo monteur, er is inmiddels onderzoek al gedaan.

blijkt dat er tussen de kasten een storing of breuk zit.

Melding is door gezet naar de aannemer om het te verhelpen.

Monteur kon niet zeggen hoelang dat gaat duren.

Wel dat ze dus het probleem gevonden hebben.

Wordt vervolgd maar wel zicht op een oplossing.

 

Wel blij dat ik ook in deze community heb gezocht om te kijken of daar tips bij zaten en de hulp daarbij. Thx zover.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@RolandPleij Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn dat de monteur even gebeld heeft om je verder te informeren over het verdere vervolg. Mooi dat er nu een vervolgactie is uitgezet naar de aannemer. 
Het kan, zoals de monteur ook al aangeeft, wel even duren voordat de herstelwerkzaamheden uitgevoerd worden.  Hoelang dit precies duurt is afhankelijk van waar er gegraven moet worden en of er vergunningen aangevraagd moeten worden.
Positieve noot is dat de oorzaak nu gevonden is en het nu wachten is op het herstel. We houden dit topic open tot het probleem verholpen is.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @RolandPleij. Sinds je laatste bericht zie ik in onze systemen geen update over de storing. Het traject wat bij de aannemer loopt heb ik in dit geval geen inzage in. Heb je voor ons een update over de vervolgacties?

RolandPleij
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Anne H Z,

 

Ik heb vanuit Ziggo nog geen terugkoppeling ontvangen of de reparatie door hun aannemer al is gebeurd.

Voor de volledigheid heb ik weer wat schermafdrukken bijgevoegd.

Daarop zie je dat er nog steeds fouten zijn.

 

Hoor graag of dat iemand nog tips heeft.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@RolandPleij Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met de aannemer Connect-Z die het kabelschadeticket (KBS-186105) in behandeling heeft. Op dit moment wacht de aannemer op de uitslag van het bodemonderzoek. Zodra dit is afgerond en er akkoord is om te mogen graven neemt de aannemer contact op voor het herstel aan de kabel. 

Uitgelicht topic