1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
RA1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Haperend internet

Hoi,

 

Sinds enkele weken gebruik ik een apparaat waarmee ik IP tv kijk. Deze is via WiFI verbonden. Voorheen had ik gewoon een Coax-aansluiting zonder problemen. Met WiFi loop ik nu tegen het  probleem aan dat de verbinding regelmatig hapert. Heel irritant om meerdere keren per dag een aantal seconden buffering in beeld te zien.  Opsomming tot nu toe van dingen die ik heb gedaan, ook na het lezen van allerlei posts op dit forum:

 

- in eerste instantie via WiFi aangesloten gaf tot wel 30 keer per dag buffering in beeld

- Modem gereset en 2 Smart WiFi Pods aangesloten.  Met SmartWifi app netwerk geoptimaliseerd.

  Kanaaloptimalisatie aan. Hierna wel iets beter maar zeker minimaal 5 keer per dag storing

- netwerk zendt uit op 2.4 en 5 Ghz. Namen netwerk verschillend gemaakt 

- AOP zit in meterkast. Nieuwe kabel gekocht, 0.5 m Hirschmann, die direct van AOP naar Connectbox gaat

- overbodige splitter verwijderd

- Smart Wifi pods weer verwijderd en modem weer gereset 

- kanaaloptimalisatie uitgeschakeld 

- kanaal vast gezet op 11 ( 2.4 GHZ) en 40 ( 5 GHZ)

- nogmaals gereset na dit alles maar het probleem blijft helaas, met de "bekende" foutmeldingen 

 

Ik heb 1 televisie in huis en meerdere draadloze apparaten ( telefoon, ipad enz)

Afstand van de meterkast naar woonkamer waar Mediabox staat ongeveer 8 meter ( appartement)

De internetsnelheid zou het probleem niet moeten zijn. Zit ergens tussen de 200-300 mb, afhankelijk van tijdstip van de test. 

 

Ik heb 2 foto's van de aansluiting in de meterkast bijgevoegd en de netwerkhistorie. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.  

 

Bedankt alvast 

 

 
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 714000000 12 37 256qam 15
2 610000000 12 37 256qam 2
3 618000000 12 37 256qam 3
4 626000000 12 37 256qam 4
5 634000000 12 37 256qam 5
6 650000000 12 37 256qam 7
7 658000000 12 37 256qam 8
8 666000000 12 37 256qam 9
9 674000000 13 37 256qam 10
10 682000000 13 37 256qam 11
11 698000000 13 37 256qam 13
12 706000000 13 37 256qam 14
13 602000000 12 37 256qam 1
14 722000000 13 37 256qam 16
15 730000000 13 37 256qam 17
16 746000000 13 37 256qam 19
17 754000000 13 37 256qam 20
18 762000000 12 36 256qam 21
19 770000000 12 36 256qam 22
20 778000000 12 36 256qam 23
21 786000000 12 36 256qam 24
22 794000000 12 36 256qam 25
23 802000000 12 36 256qam 26
24 826000000 11 36 256qam 29

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 9908811298 89
2 Goed (Locked) 37.356 9906095350 49
3 Goed (Locked) 37.356 9906090502 72
4 Goed (Locked) 37.356 9906088316 61
5 Goed (Locked) 37.356 9906090177 88
6 Goed (Locked) 37.356 8396270607 66
7 Goed (Locked) 37.356 8396271794 78
8 Goed (Locked) 37.356 8396267209 55
9 Goed (Locked) 37.356 8396267711 67
10 Goed (Locked) 37.356 8396267927 51
11 Goed (Locked) 37.356 5805029161 58
12 Goed (Locked) 37.356 5805028660 33
13 Goed (Locked) 37.636 5805028877 16
14 Goed (Locked) 37.356 5805028335 30
15 Goed (Locked) 37.356 5805029069 25
16 Goed (Locked) 37.356 3047953952 35
17 Goed (Locked) 37.356 3047951429 21
18 Goed (Locked) 36.610 3047951552 21
19 Goed (Locked) 36.610 3047950699 28
20 Goed (Locked) 36.610 3047951548 31
21 Goed (Locked) 36.610 3047950356 34
22 Goed (Locked) 36.610 3047951903 35
23 Goed (Locked) 36.387 3047951039 73
24 Goed (Locked) 36.387 8396269276 458

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 37 5.120 64qam 2
2 57800000 37 5.120 64qam 1
3 28600000 37 2.560 64qam 6
4 37100000 37 5.120 64qam 4
5 44000000 37 5.120 64qam 3
6 31800000 37 2.560 64qam 5

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 4 0
2 2.0 0 0 12 0
3 2.0 0 0 7 0
4 2.0 0 0 5 0
5 2.0 0 0 9 0
6 2.0 0 0 7 0

 

Primaire Downstream Service Flow
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
93462565
64200000 bps
96000 bytes
0 bps
93462564
642000000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
93454371
42800000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

01-02-2022 18:42:35 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=54.75.143.18 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 18:31:55 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.33];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 18:30:17 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=17.57.146.40 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 18:02:48 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 17:59:25 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=54.195.58.234 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 17:27:45 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 17:24:22 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=45.79.145.157 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 16:42:44 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 16:41:51 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.250.210 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 12:56:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 12:55:44 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=139.9.154.183 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 12:53:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 12:49:01 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.170.34 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 11:49:05 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 11:43:42 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=40.101.80.178 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 10:33:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 10:20:49 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.144.2 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 05:02:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 04:59:19 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.135.114 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-02-2022 03:28:55 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 714000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 50900000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)

 

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Even een update zoals beloofd. Vorige week een nieuw modem gehad. Ook de Smart WiFi pods aangesloten. Resultaten na een week: is nu veel stabieler , bijna perfect. Bij TV kijken nog 1 of 2 keer per dag/avond even last van buffering. Netflix, Videoland en (opnames) terugkijken nooit buffering. Kan hier wel mee leven. Iedereen bedankt voor zijn tips/trucs, meedenken en bemoeienis met het aandragen van een oplossing 👍

Bekijk in context

19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78300Posts
  • 5294Oplossingen
  • 23337Likes

Ergens hapert er iets.

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond zien of er een storing van buiten komt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34375Posts
  • 2517Oplossingen
  • 17329Likes

De unerrored codewords ('Pre RS Errors') in de downstream zouden op alle kanalen gelijk moeten oplopen, er zijn nu grote verschillen te zien. Voor modem direct op AOP (wel een oud type overigens) zijn de MER-waarden aan de lage kant. Verder zie ik regelmatig T3 timeouts.

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Bert & tobiastheebe,

 

bedankt voor jullie reacties.

 

@ Ziggo: is er misschien een moderator/medewerker die dit op kan pikken?

 

bedankt alvast,

 

robert

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34375Posts
  • 2517Oplossingen
  • 17329Likes

Een moderator komt vanzelf langs in het topic, mogelijk vandaag al.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@RA1 U roept, wij komen! Ik heb de waarden even onder de loep genomen en ik sluit mij bij @tobiastheebe aan, ze zijn niet zoals ze horen te zijn. Om die reden heb ik een monteur ingepland. De monteur komt langs op 07-02-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Het kan natuurlijk zijn dat dit niet uitkomt, dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Hou je ons op de hoogte? 

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Lotte,

 

dat is snel 😃  Bedankt voor de reactie. Ik heb de afspraak verzet naar morgen, ook snel van deze kant...

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

 

gr

 

robert

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@RA1 Super, wat een snelheid vandaag! Geniet van je dag Robert. Wij zien je reactie tegemoet. 

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

aan onze snelheid, en de internetsnelheid, zal het niet liggen. Nu nog een stabiele verbinding 👌

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Lotte 

 

Zoals afgesproken een update. Monteur is vandaag geweest Allemaal prima en snel geregeld, en ook over de monteur niks dan goeds.  Hij heeft het AOP vervangen en een "demper" op de kabel gemonteerd omdat de signaalwaarde downstream best hoog was. Helaas is het probleem niet opgelost. Ik was vandaag  vrij dus heb de hele middag zitten "spelen" en een beetje in de gaten proberen te houden wat er gebeurde bij buffering. Mijn  bevindingen: 

- verbinding met 5Ghz 

- signaalwaarde downstream is van 12 naar 6 gegaan

- aantal foutmeldingen ( dropped-input package) en T3 time-outs best een stuk minder lijkt het 

- ook de Pre-RS errors zijn nu nagenoeg gelijk op alle kanalen 

- hoewel er wel foutmeldingen te zien waren in de netwerkhistorie was er op het moment dat buffering      optrad vaak geen foutmelding te zien in de netwerkhistorie. Heb elke keer proberen in te loggen als dit zich voordeed

- lijkt erop dat het probleem vaker voordoet bij kijken TV dan bij kijken Netflix. Bij TV kijken minimaal 1-2 keer per uur en bij 3 uur kijken naar Netflix ( via de Ziggo app)  niet 1 keer

- tijdje met Speedtest in de gaten proberen te houden. Tientallen tests gedaan tot er eindelijk een moment buffering was. Je ziet dan dat de internetsnelheid ( die ergens tussen 200-400 mb ligt normaal) in 1 keer terugzakt tot 3mb ofzo. Dit verklaart ook de buffering dan dus

- ook met speedof.me heb ik de internetverbinding getest ( zie bijgaande foto's). Hier zie je ook dat de verbinding verre van stabiel is. Vertoont af en toe diepe dalen 

 

Volgens de monteur zou nog een optie kunnen zijn , als het probleem niet opgelost was,  om het modem te vervangen. Dit heb ik al een aantal jaren, was volgens mij 1 van de eersten die het kreeg. De mogelijkheid bestaat volgens de monteur dat deze door het langdurig blootgesteld te zijn geweest aan te hoge waarden ontregeld is. Wil je kijken wat de mogelijkheden hier voor zijn?   Ik heb de netwerkhistorie van nu, en de foto's van speedof.me bijgevoegd. Van Speedtest heb ik helaas geen foto kunnen maken. Bedankt alvast,

 

Robert

 

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1714000000637256qam15
2610000000637256qam2
3618000000537256qam3
4626000000537256qam4
5634000000537256qam5
6642000000537256qam6
7650000000537256qam7
8658000000537256qam8
9666000000637256qam9
10674000000637256qam10
11682000000636256qam11
12690000000636256qam12
13698000000637256qam13
14706000000637256qam14
15602000000637256qam1
16722000000737256qam16
17730000000737256qam17
18738000000737256qam18
19746000000737256qam19
20754000000737256qam20
21762000000636256qam21
22770000000637256qam22
23778000000636256qam23
24786000000636256qam24
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

150900000375.12064qam2
228600000382.56064qam6
331800000372.56064qam5
437100000375.12064qam4
544000000385.12064qam3
657800000375.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00000
52.00020
62.00010
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.35696778882318
2Goed (Locked)37.63696506272028
3Goed (Locked)37.35696506330623
4Goed (Locked)37.35696506440824
5Goed (Locked)37.35696506834221
6Goed (Locked)37.35696506871713
7Goed (Locked)37.35696507093517
8Goed (Locked)37.35696506431515
9Goed (Locked)37.35696507130019
10Goed (Locked)37.35696507183318
11Goed (Locked)36.61096507237211
12Goed (Locked)36.61096506458210
13Goed (Locked)37.35696506556610
14Goed (Locked)37.3569650725319
15Goed (Locked)37.63696507280012
16Goed (Locked)37.35696506571511
17Goed (Locked)37.35696507532526
18Goed (Locked)37.63696507592012
19Goed (Locked)37.35696507749917
20Goed (Locked)37.35696507866530
21Goed (Locked)36.61096507920822
22Goed (Locked)37.35696507961712
23Goed (Locked)36.61096507567721
24Goed (Locked)36.61096508300815
04-02-2022 18:48:04noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=89.248.163.174 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 18:25:29noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.33];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 18:25:07noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=54.73.99.78 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 17:38:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 17:35:37noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=54.228.171.0 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 17:31:26noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 17:25:58noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=34.254.252.169 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 17:02:42noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 16:57:27noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=40.101.12.66 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 12:56:31noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 12:54:07noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.135.117 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:44:36noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:42:30noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=212.47.229.134 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:26:19noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:25:53noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=40.101.80.2 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:23:23criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:22:35noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=142.93.71.185 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:09:15noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-02-2022 11:07:55noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=121.199.14.41 MAC=00:17:10:91:64:92;CM-MAC=54:67:51:ce:8e:d6;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34375Posts
  • 2517Oplossingen
  • 17329Likes

De downstream is nu in orde, geen grote verschillen in unerrored codewords meer. Ook het vermogen is nu goed. De meldingen in de log hebben betrekking op de firewall en duiden niet op een probleem.

 

Vermoedelijk wordt de instabiliteit veroorzaakt door de SmartWifi pods en niet de internetverbinding. Heb je de mogelijkheid om via ethernet (bekabeld) te testen? Dit geeft resultaten die een stuk betrouwbaarder zijn.

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie. Smart WiFi pods heb ik niet meer aangesloten. Bekabeld helaas geen optie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34375Posts
  • 2517Oplossingen
  • 17329Likes

Dan wordt het lastig om zaken uit te sluiten. Een moderator kan eventueel een meting naar jouw router opstarten.

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Komt goed. Prettig weekend en ik hou je op de hoogte 

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

naar aanleiding van mijn eerdere opmerking:

- lijkt erop dat het probleem vaker voordoet bij kijken TV dan bij kijken Netflix. Bij TV kijken minimaal 1-2 keer per uur en bij 3 uur kijken naar Netflix ( via de Ziggo app)  niet 1 keer

 

Als de Netflix-app zelf een buffer opbouwt voordat het streamen begint is die miss groot genoeg om het korte dal in de snelheid ( van 300 mb naar 3 mb in 1 seconde en dan weer terug naar 300 mb) op te vangen? Bij live tv kijken zal de buffer niet zo groot zijn. Zou mogelijk een verklaring kunnen zijn waarom het Netflix kijken geen probleem op lijkt te leveren 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Goedemorgen @RA1,

Bedankt voor je update! Fijn dat je zo positief bent over de monteursafspraak, het AOP en een demper vervangen is sowieso goed geweest. Wel enorm spijtig dat het probleem nog niet is opgelost. Dat was natuurlijk wel het doel.

Een ander modem is wat mij betreft daarom ook een logische vervolgstap. Bij deze heb ik dit gratis nieuwe modem voor je aangevraagd, PostNL bezorgt deze zo snel mogelijk 🙂 Keep us posted!
 

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P 

 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik laat het uiteraard weten

RA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Even een update zoals beloofd. Vorige week een nieuw modem gehad. Ook de Smart WiFi pods aangesloten. Resultaten na een week: is nu veel stabieler , bijna perfect. Bij TV kijken nog 1 of 2 keer per dag/avond even last van buffering. Netflix, Videoland en (opnames) terugkijken nooit buffering. Kan hier wel mee leven. Iedereen bedankt voor zijn tips/trucs, meedenken en bemoeienis met het aandragen van een oplossing 👍

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5512Posts
  • 510Oplossingen
  • 1869Likes

Bedankt voor je update @RA1 Goed om te horen dat je zo'n vooruitgang merkt! Jij ook bedankt voor het langskomen hier en wie weet zien we je nog eens terug. 

marcomaastricht

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tv kijken via de ziggo go app? Als dit klopt dan ben je niet de enige in de avond uren merk ik het ook vaakt het lijkt erop dat de server van ziggo nog niet klaar is voor zoveel mensen, Jammer genoeg moet je jou ook bedenken dat het live tv maar 720p is en niet 1080 met deze reden heb ik ook besloten om gewoon de nextbox weer aan te sluiten.