1
Vraag
2
Reageer en help mee
skippy49

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, heb nog steeds problemen met mijn conect modem.

Probleem: Af en toe valt internet nog weg.  -Ziggo monteur is langs geweest om signaal te meten dit was volgens hem OK

-Heb een andere connect opgestuurd gekregen en de kabel tussen modem en aansluitpunt vervangen.

-heb TP-Link Deco S4 Multiroom wifi 3-Pack aangeschaft voor betere WIFI 

- Dus MODEM/ROUTER hoeft alleen internet door te geven!! 

Graag jullie advies

 

09/01/2021 08:09:13    notice    NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

08/01/2021 23:02:11    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

08/01/2021 22:17:43    notice    NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

08/01/2021 22:06:55    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

08/01/2021 22:05:55    notice    NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

01/01/1970 00:01:23    Fout    Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

08/01/2021 18:10:49    Let op!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/01/2021 21:11:26    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

05/01/2021 15:21:55    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

04/01/2021 20:30:0    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

04/01/2021 14:44:13    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21 Reacties 21
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

In je profiel staat een mediabox XL vermeld. Heb je deze d.m.v. een utp kabel verbonden met de connectbox? Zo ja, verwijder die kabel. Het is de oorzaak van vele problemen.

Heb je nog slimme apparaten, zoals Bosch of Siemens keukenapparaten, opgenomen in je netwerk?

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox zit op coax, voor de rest geen slimme apparaten. Wel camera e.d.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Zou je een foto willen plaatsen van het AOP en de daarop zittende splitters enz.?

Ook een schermprint van de up- en downloadwaarden kan helpen.

Een schermprint maak je op een W10 pc zo: windowstoets + printscreen.

Om in te voegen in je reactie klik je op het zwarte vierkant met witte berg > verkenner opent > in schermopnamen vind je de bewuste afbeelding > dubbelklikken en hij verschijnt in je reactie.

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    Symbol Rate (ksps)    Modulatie    Kanaalnummer
1    58799986    48.8    5120    64 qam    1
2    36000000    48.8    5120    64 qam    4
3    44500000    48.8    5120    64 qam    3
4    52000000    48.8    5120    64 qam    2

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal    Kanaal soort    T1 Timeouts    T2 Timeouts    T3 Timeouts    T4 Timeouts
1    ATDMA    0    0    1    0
2    ATDMA    0    0    1    0
3    ATDMA    0    0    3    0
4    ATDMA    0    0    3    0

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    SNR (dB)    Modulatie    Kanaalnummer
1    305000000    3.2    40    256 qam    9
2    241000000    3.2    40    256 qam    1
3    249000000    3.2    40    256 qam    2
4    257000000    3.2    40    256 qam    3
5    265000000    3    40    256 qam    4
6    273000000    3    40    256 qam    5
7    281000000    3.2    40    256 qam    6
8    289000000    3.2    40    256 qam    7
9    297000000    3.2    38    256 qam    8
10    313000000    3.4    40    256 qam    10
11    321000000    3.2    40    256 qam    11
12    329000000    3.4    40    256 qam    12
13    337000000    3.5    38    256 qam    13
14    345000000    3.5    40    256 qam    14
15    353000000    3.4    38    256 qam    15
16    361000000    3.5    38    256 qam    16
17    369000000    3.7    40    256 qam    17
18    377000000    3.5    38    256 qam    18
19    385000000    3.2    38    256 qam    19
20    393000000    3.2    40    256 qam    20
21    401000000    3.5    40    256 qam    21
22    409000000    3.5    38    256 qam    22
23    417000000    3.4    38    256 qam    23
24    425000000    3.4    40    256 qam    24


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Locked Status    RxMER (dB)    Fouten voor RS    Fouten na RS
1    Locked    40.3    7    0
2    Locked    40.3    75    0
3    Locked    40.3    5    0
4    Locked    40.9    5    0
5    Locked    40.3    4    0
6    Locked    40.3    10    0
7    Locked    40.3    6    0
8    Locked    40.3    11    0
9    Locked    38.6    8    0
10    Locked    40.9    9    0
11    Locked    40.3    6    0
12    Locked    40.3    6    0
13    Locked    38.9    7    0
14    Locked    40.3    7    0
15    Locked    38.6    6    0
16    Locked    38.9    8    0
17    Locked    40.9    8    0
18    Locked    38.9    7    0
19    Locked    38.9    20    0
20    Locked    40.3    23    0
21    Locked    40.3    7    0
22    Locked    38.6    6    0
23    Locked    38.9    20    0
24    Locked    40.3    6    0

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@skippy49 Valt je Internet weg op de momenten van de volgende melding?

09/01/2021 08:09:13    notice    NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;

Sinds wanneer speelt dit?

Heb je witgoed van Siemens / Bosch in huis die aan WiFi gekoppeld zijn middels HomeConnect?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

@Henno is er misschien sprake van router achter router, zonder bridge mode? @RoWi. nog ideeën hierover?

Ook de upstream ondervindt een probleem.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@KBX458  “Ook de upstream ondervindt een probleem.”  yep. Hier lijken meerdere storingen tegelijk aanwezig te zijn.

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem is op een gegeven moment op bridge gezet op advies van medewerker ziggo, maar deco tp link dan op accespoint mode. Begrijp ik nu dat dat niet goed is?

Kreeg hierna geen internet meer en staat nu weer op routermodus met tplink deco op accespoint modus.

 

Modem of geen internet bij de volgende meldingen:

10/01/2021 20:20:17    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

of

09/01/2021 08:09:13    notice    NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Krijg woensdag een monteur op bezoek, hopen dat hij voldoende kennis in huis heeft om dit op te lossen.

Heb dit probleem nadat ik een connectbox heb gekregen bij een sneller internetabbo, daarna nog een conectbox opgestuurd gekregen na het meten van het signaal van ziggo monteur. en paar dagen later maar het deco pakket aangeschaft zodat ik wifi en de router kon scheiden om te kijken wat het probleem geeft. Dus de router van ziggo.

Heb geen witgoed van Siemens / Bosch in huis die aan WiFi gekoppeld zijn middels HomeConnect?

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen monteur dus! Stond natuurlijk niets in het systeem.Gebeld en vrijdag komt nu een monteur langs. Of deze wordt misschien ook wel weer verwijderd…..

 

Mijn geduld op proef gesteld….

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1393Oplossingen
  • 7756Likes

Goedemorgen @skippy49 en welkom op de Community,

Zo te lezen hebben onze experts je al goed op weg geholpen en klopt hun conclusie. Er gaat iets niet goed met het down en upstream signaal. Ik zie dat je inmiddels al via de klantenservice een 
afspraak met een storingsmonteur hebt gepland op 15 januari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?

Nog een prettige dag gewenst!

Groeten,

Paul 

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

Er gaat iets niet goed met het down en upstream signaal. Wat kan dit dan betekenen en wat voor oplossing zou hier voor kunnen zijn. Heeft de monteur hier expertise voor om dit te kunnen oplossen?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6359Likes

@skippy49 schreef:

Modem is op een gegeven moment op bridge gezet op advies van medewerker ziggo, maar deco tp link dan op accespoint mode. Begrijp ik nu dat dat niet goed is?

Kreeg hierna geen internet meer en staat nu weer op routermodus met tplink deco op accespoint modus.

Connectbox in bridge = TP Deco in routermode

Connectbox in routermode = TP Deco in Acces punt mode.

skippy49 wrote:

Hallo Paul,

Er gaat iets niet goed met het down en upstream signaal. Wat kan dit dan betekenen en wat voor oplossing zou hier voor kunnen zijn. Heeft de monteur hier expertise voor om dit te kunnen oplossen?

Het betekent dat of bij jouw binnen een en ander is verouderd of buiten de deur klopt iets niet. En dat de monteur die expertise heeft is wel de bedoeling.

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij nu: Connectbox in routermodus en TP Deco in Acces punt mode.

Helaas heeft de medewerker van ziggo die de connectbox in bridge modus heeft gezet mij geadviseerd om TO Deco in Acces punt mode te zetten waar hij al in stond. Maar begrijp nu dat dat niet werkt. Vandaar dat nadat bridgemodus was ingeschakeld ik niks meer functioneerde.

 

Het betekent dat of bij jouw binnen een en ander is verouderd of buiten de deur klopt iets niet. En dat de monteur die expertise heeft is wel de bedoeling.

Vervelenste is dat de vorige monteur het signaal heeft gemeten tot aan de connectbox en dat bleek goed te zijn. Conclusie connectbox vervangen. Na vervanging nog steeds problemen....

skippy49 wrote:
skippy49 wrote:
skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Monteur vanmorgen langs geweest:

Hij vind het vervelend dat het af en toe gebeurd, de meting is namelijk een moment opname.

Uitgevoerde wzh:

  1. Meting uitvoeren
  2. Preventief vervanging AOP
  3. Preventef vervanging kabel tussen AOP en connectbox
  4. verdeelkastje (straat) van ziggo op een ander “plug” aangesloten
  5. Nogmaals meting uigevoerd
  6. Nu afwachten en afgesproken dat ziggo monteur contact opneemt om te zien dat de problemen zijn verholpen.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@skippy49 kun je je signaalwaarden en netwerk historie opnieuw posten?

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

15/01/2021 09:51:9        notice   LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 09:16:11      Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:50:50      critical   No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:49:22      critical   Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:48:52      Let op! TCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:48:51      critical   Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:46:6        Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:46:6        critical   SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:45:59      Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:45:56      critical   SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:42:51      critical   No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:42:13      Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:42:12      Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:42:11      critical   SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:42:11      Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:42:11      critical   SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:42:6        Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:41:11      critical   Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:40:26      Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15/01/2021 08:40:21      Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ff:7b:3b;CMTS-MAC=28:52:61:f0:0f:9b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0

Monteur langs geweest AOP vervangen en bij kasje op andere plug

 

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    Symbol Rate (ksps)    Modulatie    Kanaalnummer
1    58800000    48.8    5120    64 qam    1
2    36000000    48.8    5120    64 qam    4
3    44500000    48.8    5120    64 qam    3
4    52000000    48.8    5120    64 qam    2


Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal    Kanaal soort    T1 Timeouts    T2 Timeouts    T3 Timeouts    T4 Timeouts
1    ATDMA    0    0    2    2
2    ATDMA    0    0    0    2
3    ATDMA    0    0    0    2
4    ATDMA    0    0    0    2

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    SNR (dB)    Modulatie    Kanaalnummer
1    241000000    3.7    40    256 qam    1
2    249000000    3.7    40    256 qam    2
3    257000000    3.9    40    256 qam    3
4    265000000    3.7    40    256 qam    4
5    273000000    3.5    40    256 qam    5
6    281000000    3.5    40    256 qam    6
7    289000000    3.5    40    256 qam    7
8    297000000    3.5    38    256 qam    8
9    305000000    3.7    38    256 qam    9
10    313000000    4.1    40    256 qam    10
11    321000000    4.1    40    256 qam    11
12    329000000    4    38    256 qam    12
13    337000000    4    40    256 qam    13
14    345000000    3.9    40    256 qam    14
15    353000000    3.7    38    256 qam    15
16    361000000    3.9    38    256 qam    16
17    369000000    4    40    256 qam    17
18    377000000    4.1    38    256 qam    18
19    385000000    4    38    256 qam    19
20    393000000    4    40    256 qam    20
21    401000000    4.1    40    256 qam    21
22    409000000    4    38    256 qam    22
23    417000000    3.7    38    256 qam    23
24    425000000    3.7    40    256 qam    24


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Locked Status    RxMER (dB)    Fouten voor RS    Fouten na RS
1    Locked    40.3    0    0
2    Locked    40.3    6    0
3    Locked    40.9    8    0
4    Locked    40.3    5    0
5    Locked    40.3    5    0
6    Locked    40.3    5    0
7    Locked    40.3    5    0
8    Locked    38.9    5    0
9    Locked    38.9    5    0
10    Locked    40.3    42    1531
11    Locked    40.3    31    1921
12    Locked    38.9    11    5351
13    Locked    40.3    7    5359
14    Locked    40.3    11    5321
15    Locked    38.9    5    5309
16    Locked    38.9    47    5327
17    Locked    40.3    153    5524
18    Locked    38.9    323    5552
19    Locked    38.9    43    731
20    Locked    40.3    20    1111
21    Locked    40.3    38    675
22    Locked    38.9    15    709
23    Locked    38.9    2757    5950
24    Locked    40.3    31    716

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@skippy49 Dit is niet verbeterd, eerder verslechterd. /Sarcasme modus aan/ Wonderlijk altijd hoe monteurs met meetapparatuur de ruis op kanaal 10 t/m 24 over het hoofd kunnen zien welke resulteert in meerdere partial service meldingen. /Sarcasme uit/

Je upstream is ook nog ca. 3 dB te hoog.

Je hebt een netwerk monteur met een Docsis analyser nodig.

skippy49
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij belt mij aan het eind van de dag, zal dit aan hem doorgeven!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic