Zoals al aangegeven in het https://community.ziggo.nl/t5/Internet/NAT-loopback-problemen-Compal-Connectbox-NAS-server-slecht/m-... topic heb ik problemen met de hairpin NAT van het Compal modem.
De laatste reaktie daar was om een eigen topic hierover te starten, bij deze dus.
Volgens Ziggo zijn alle loopback problemen met Compal modems opgelost maar ik zie hier toch echt wel een probleem. En dat begon na de modem wisseling (Ik had een Cisco EPC3928). Behalve het IP adres is er verder niets veranderd.
Ik heb mijn server URL dan ook omgezet naar het nieuwe IP adres, maar dan nog werkt het niet zoals voorheen. Vandaar dat ik beweer dat de loopback problemen nog steeds in het Compal modem zitten, ook met de laatste firmware versie CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH.
Mijn setup LAN -> Edgerouter -> Compal -> Internet
Port forwarding heb ik, net als voorheen ingesteld door een DMZ in de Compal in te stellen die terugwijst naar de Edgerouter. Inderdaad levert dit een dubbele NAT vertaling op. Zoals gemeld, nooit een probleem geweest.
Waarom niet het modem in bridge modus laten zetten? Omdat ik dan WifiSpots kwijt raak.
Ik kan mijn eigen URL overal gebruiken (dus de DNS is goed ingesteld) behalve als ik vanuit mijn eigen netwerk die probeer te benaderen. Ik krijg hetzelfde IP adres, zowel van extern als intern dus ook dat staat goed.
Het enige dat fout gaat is mijns inziens de hairpin in de Compal.