1
Vraag
2
Reacties
TopperHarley

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hairpin NAT probleem (NAT loopback)

Zoals al aangegeven in het https://community.ziggo.nl/t5/Internet/NAT-loopback-problemen-Compal-Connectbox-NAS-server-slecht/m-... topic heb ik problemen met de hairpin NAT van het Compal modem.

De laatste reaktie daar was om een eigen topic hierover te starten, bij deze dus.

Volgens Ziggo zijn alle loopback problemen met Compal modems opgelost maar ik zie hier toch echt wel een probleem. En dat begon na de modem wisseling (Ik had een Cisco EPC3928). Behalve het IP adres is er verder niets veranderd.

Ik heb mijn server URL dan ook omgezet naar het nieuwe IP adres, maar dan nog werkt het niet zoals voorheen. Vandaar dat ik beweer dat de loopback problemen nog steeds in het Compal modem zitten, ook met de laatste firmware versie CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH.

Mijn setup LAN -> Edgerouter -> Compal -> Internet

Port forwarding heb ik, net als voorheen ingesteld door een DMZ in de Compal in te stellen die terugwijst naar de Edgerouter. Inderdaad levert dit een dubbele NAT vertaling op. Zoals gemeld, nooit een probleem geweest.

Waarom niet het modem in bridge modus laten zetten? Omdat ik dan WifiSpots kwijt raak.

Ik kan mijn eigen URL overal gebruiken (dus de DNS is goed ingesteld) behalve als ik vanuit mijn eigen netwerk die probeer te benaderen. Ik krijg hetzelfde IP adres, zowel van extern als intern dus ook dat staat goed.

Het enige dat fout gaat is mijns inziens de hairpin in de Compal.

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6160Posts
  • 729Oplossingen
  • 2629Likes

Goedemiddag @TopperHarley

Heel goed dat je bij ons op de radar komt na uitvoerig dingen te hebben getest op je modem.

De informatie die we van je hebben ontvangen, brengt ons weer een stapje verder.

Ik ga dit intern even uitzoeken. Zodra ik meer informatie heb, kom ik hier bij je terug 🙂

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6160Posts
  • 729Oplossingen
  • 2629Likes

@TopperHarley,

Na enig uitzoek werkt, blijkt dat jij een dubbele NAT hebt ingesteld met het adres van je router als DMZ.

Volgens ons, blijft WifiSpots actief na het instellen van bridge mode.
Dit valt in ieder geval te testen. Hoe sta je daar tegenover?

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10439Posts
  • 597Oplossingen
  • 2992Likes

als je modem in bridge mode staat kun je gewoon wifi spots  gebruiken alleen je eigen modem doet dan niet meer mee als wifi spot