Goedemiddag,
Ik probeer ons net geïnstalleerde Haier airco contact te laten maken met internet. Helaas lukt dit niet.
Hiervoor heb ik het Wifi netwerk van de router weer aangezet. Zodat ik de TP link Deco's M4 omzeil. Dit netwerk staat nu op wifi 2,4G. Als ik dan via de hOn app de airco laat koppelen lijkt alles goed te gaan.
Ik heb de poorten poorten op het vaste IP-adres van het apparaat open gezet: 80 (http), 443 (https), 8883 (mqtt) zoals wordt aanbevolen door de fabrikant. Ik heb dit gedaan zoals is beschreven in: "Port forwarding: Alles over port forwarding bij Ziggo"
Echter ik kan nog steeds geen contact met de airco maken via het de hOn app. Ook diverse malen de router ge-reset.
Haier airco is wel verbonden met Wifi:
Kan iemand mij helpen in deze?
Alvast bedankt.
Bert
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goede morgen,
Dank voor je reactie.
Het vreemde is dat als ik contact maak met 2 mobile telefoons waarvan 1 m.b.v. 4 G een eigen wifi netwerk creëert, Ik wel met de andere telefoon via dit wifi netwerk contact kan maken met de airco. Dus er moet iets in de ziggo router zitten dat contact met de airco via de hOn app blokkeert.
@Bert 65 schreef:Goede morgen,
Dank voor je reactie.
Het vreemde is dat als ik contact maak met 2 mobile telefoons waarvan 1 m.b.v. 4 G een eigen wifi netwerk creëert, Ik wel met de andere telefoon via dit wifi netwerk contact kan maken met de airco. Dus er moet iets in de ziggo router zitten dat contact met de airco via de hOn app blokkeert.
Ik zit te denken aan niet werkende Hairpin NAT/NAT loopback op het Ziggo modem. En wel omdat bij gebruik van de wifi hotspot op de smartphone het wel werkt.
Hairpin/loopback NAT heeft betrekking op communicatie binnen het LAN via het externe IPv4-adres m.b.v. port forwarding. Er is hier alleen sprake van uitgaande verbindingen naar de server van Haier.
Mogelijk ontvangt de airco geen (correcte) gateway of DNS-server(s) van de (DHCP-server van de) modemrouter. Kun je als test de statische lease (reservering) verwijderen en de airco opnieuw laten verbinden met Wi-Fi?
Misschien een open deur, maar heb je al eens gecontroleerd of de airco en de app op hetzelfde wifi netwerk zitten.
Het is mij ook een keer overkomen dat mijn Tado hubje op een ander wifi netwerk zat dan mijn telefoon waar de app op draait.
En dat werkt dus echt niet.
Goede morgen Senilicus,
Bedankt voor je tip, maar telefoon en airco draaien op het zelfde netwerk.
Goedemorgen.
Gereserveerde IP adres voor airco verwijderd. UPnP weer ingeschakeld.
Geen port forwarding meer actief.
Ziggo router opnieuw op gestart.
Helaas nog geen verbinding met airco via hOn app.
Kun je als test het IP-adres van de airco instellen als DMZ host (zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, DMZ) en de airco vervolgens opnieuw laten verbinden met Wi-Fi? Voor de airco is dan geen firewall meer actief en wordt een open (1:1) NAT gebruikt.
Goedemorgen,
Airco ingesteld als DMZ Host
Airco verbonden met router, maar nog steeds geen verbinding met hOn App
Kreeg volgende advies van Haier:
Maar met DMZ test is toch alles ge-bypassed in de router?
Wat je zou kunnen doen is DMZ weer uitschakelen, werkt kennelijk toch niet.
Maak een hotspot op een smartphone met exact dezelfde SSID en wachtwoord als op de Connectbox of de DECO. Zet de gekozen wifi uit op de Connectbox/DECO. Verbind de airco en de andere telefoon met de hotspot. Als nu de app wel verbind, zet de hotspot uit en de wifi op de Connectbox/Deco weer aan. Herstart de airco en smartphone en probeer of het nu wel werkt.
- Test het met de smartphone en airco verbonden met dezelfde wifi.
- Test het met de smartphone alleen op 4G en de airco verbonden met wifi.
DMZ is de meest directe vorm van internettoegang (geen firewall en 1:1 NAT) , op bridge mode na. Haier blijft het openen van poorten noemen, terwijl er geen poorten zijn gesloten voor uitgaande verbindingen in de firewall.
Goede middag allen,
Het is ons uiteindelijk toch gelukt op de airco via de hOn-app te bedienen.
Gebruikt: 2 smartphones, 1 smart phone (mobiel 1) verbonden met 4G en gebruikt als hotspot voor 2e smartphone (mobiel 2) en airco. SSID en Wifi wachtwoord hotspot mobiel 1 dezelfde als SSID en Wifi wachtwoord 2,4Ghz Wifi signaal van de Ziggo router.
Wifi signaal van de Ziggo router uitgeschakeld.
Airco laten koppelen in de hOn app met mobiel 2 die verbonden is met de hotspot van mobiel 1.
Als airco gekoppeld is, checken of de hOn-app ook blijft werken als 2e mobiel over gezet wordt naar 4G internet.
Wifi 2,4Ghz signaal van ziggo router aanzetten (zelfde SSID en Wifi Wacht woord als hotspot Wifi van mobiel 1) . Hierna Hotspot Wifi signaal van mobiel 2 uitzetten. Airco "switchte" zelf over van hotspot wifi naar wifi van ziggo router.
Ik wil bij deze iedereen bedanken die heeft mee gedacht.
Met vriendelijke groet,
Bert
Zeer omslachtig en hopelijk blijft dit werken, maar fijn om te lezen dat het is gelukt.
Hallo,
Bij mij doet hetzelfde probleem zich voor. Ik kan mijn airco dus niet verbinden met de hOn-app.
Ik heb geprobeerd om deze oplossing toe te passen.
Maar omdat ik op dit gebied niet zo kundig ben kom ik er niet helemaal uit.
Mobiel 1 is verbonden met 5G. Maar voor het verbinden met de hOn-app kan er geen openbaar netwerk gebruikt worden toch? Als het wifi signaal van de Ziggo router uitgeschakeld is. Kan ik geen verbinding maken met het 2,4 Ghz wifi netwerk?
Dat stukje is mij niet helemaal duidelijk.
Groet John
Hallo John,
Je hebt 2 mobiele telefoons nodig. Eentje verbonden met het mobiele netwerk (mobiel 1). Mobiel 1 gebruik je als hotspot voor mobiel 2. Waarbij de wifi naam en inlog dezelfde moet zijn als je gaat gebruiken voor je 2.4 GHz wifi signaal van je Ziggo router. Mobiel 2 in laten loggen op hotspot netwerk van mobiel 1.
Zorg ervoor dat 2.4 GHz wifi signaal van Ziggo router is uitgeschakeld!
Airco laten koppelen in de hOn app met mobiel 2 die verbonden is met de hotspot van mobiel 1.
Als airco gekoppeld is, checken of de hOn-app ook blijft werken als 2e mobiel over gezet wordt naar 4G internet.
Wifi 2,4Ghz signaal van ziggo router aanzetten (zelfde SSID en Wifi Wacht woord als hotspot Wifi van mobiel 1) . Hierna Hotspot Wifi signaal van mobiel 2 uitzetten. Airco "switchte" zelf over van hotspot wifi naar wifi van ziggo router
Veel succes.
Met vriendelijke groet,
Bert
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.