Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
noah2003
Level 1

Haalt opeens de helft van de vorige snelheid

Hi,

Sinds vandaag valt het me op dat ik nog maar de helft haal van de snelheid. Waar ik voorheen makkelijk rond de 450 mb zat qua download haal ik nu maar 250 mb. Uploaden haalt hij wel de snelheid. Via dit forum kwam bij andere topics hoe ik bepaalde informatie kan ophalen uit de modem. Bijgaand tref je de screenshots aan.

Ik heb de stroom er al afgehaald en opnieuw laten opstarten.

Wellicht ten overvloede. Hij staat in bridge modus.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
noah2003
Level 1
Topicstarter
Ik heb contact gehad met de klantenservice en alle stappen doorlopen incl fabrieksherstel. De waardes zouden goed moeten zijn. Zaterdag komt er een monteur langs.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
Test eerst eens rechtstreeks op het modem.
Gebruik deze speedtest http://www.dslreports.com/speedtest
Heb je kabels al eens losgehaald en opnieuw vastgezet?
Schakel je apparatuur eens uit en start ze een voor een op, te beginnen met de connect box > Router>Computer
Je test wel bedraad?
0 Kudos
noah2003
Level 1
Topicstarter
Het gekke is als ik mn laptop rechtstreeks aansluit op de modem dat hij geen internet geeft.
0 Kudos
noah2003
Level 1
Topicstarter
Dit is trouwens een foto waarop de modem is aangesloten.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Als het modem in bridge staat wekt er maar 1 poort, is dat bekend?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Even hardop denken en om mogelijke problemen uit te sluiten.

In bridge werkt alleen poort 1 van het modem, welke router heb je achter het modem hangen nu?
Ik zie dat je modem op de versterker aangesloten zit, dit kan mogelijk problemen veroorzaken.
De huidige standaard aansluiting is een POA-01 splitter op de AOP en uitgang één naar het modem en uitgang 2 naar de versterker.

Neem contact op met Ziggo en vraag om een splitter met een kabel van de splitter naar het modem.
noah2003
Level 1
Topicstarter
Het is bekend dat er 1 poort open staat. De laptop heb ik op die poort aangesloten.

Ik heb een netgear nighthawk r7000 op de modem aangesloten.

Ik weet niet wat de termen aop en poa1 betekenen, zal het eens googlen en ik zal ziggo eens bellen om te vragen naar die splitter en kabel.

Als ik de binnen heb vanuit waar doe ik dan een kabel naar de modem?
0 Kudos
noah2003
Level 1
Topicstarter
Heb ik die versterker overigens nodig of kan ik die er tussenuit halen?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
AOP = Abonnee Overname Punt, wit kastje waar de eerste coax stekker in zit, op die plaats komt de splitter POA-01.
Dan kun je op die splitter het modem aansluiten en de versterker, die heb je waarschijnlijk voor je TV of mediabox?
0 Kudos
noah2003
Level 1
Topicstarter
Ik gebruik geen mediabox. Dus zou ik dan de modem rechtstreeks op de aop kunnen aansluiten of heb ik dan toch die splitter nodig?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Heb je op de versterker ook geen TV aangesloten?
Zo nee, dan kun je het modem rechtstreeks aansluiten.
0 Kudos
noah2003
Level 1
Topicstarter
Nee klopt. Ik heb alleen internet van ziggo. Ik zal morgen hem eens rechtstreeks aansluiten en hier laten weten of dat geholpen heeft.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Als je je laptop/pc rechtstreeks aan het modem wilt verbinden, terwijl hij in bridge staat, moet je het modem opnieuw opstarten, zonder dat de router ermee verbonden is. Als het goed is, heb je daarna wel internet op je laptop 🙂
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Voor de volledigheid:
- Iedere Ziggo klant heeft ook altijd een TV signaal ongeacht het abonnement. Alleen een internet signaal bestaat niet bij Ziggo.
- Ik zie maar 17 downstream kanalen op de schermprint i.p.v. 18 of 24.
- Er ontbreekt een afsluitweerstand op de ongebruikte uitgang van de versterker.
- De kabelinterface van het modem was een uur voor het maken van de schermprints gereset. Sindsdien zijn er gemiddeld ongeveer 45 onherstelbare corrupte packets per minuut per downstream. De signaal kwaliteit is niet in orde.
noah2003
Level 1
Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan.

Ik heb de modem rechstreeks op de aop aangeslaten zonder de router eraan. Nu heb ik inderdaad internet op de laptop.

Als ik een speedtest doe via dsl reports haal ik de volgende snelheid; Down: 446.8 en up begint hoog en eindigt onder de 100 waarbij er een foutmelding komt dat de buffer erg hoog is van de upload.

Via de ookla speedtest haal ik 240mb down en 40 up.
Via de ziggo speedtest haal ik 250 mb down.

Er zijn wel 24 kanalen echter past dat niet op m'n laptopscherm om daar een foto van te maken.

Kortom: Het rechtstreeks aansluiten op de AOP lijkt geen verbetering te hebben gebracht.
0 Kudos
noah2003
Level 1
Topicstarter
Ik heb contact gehad met de klantenservice en alle stappen doorlopen incl fabrieksherstel. De waardes zouden goed moeten zijn. Zaterdag komt er een monteur langs.
0 Kudos
Ga naar reactie