1
Vraag
2
Reacties
Nibbor90

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Haal volledige snelheid niet en stotterende verbinding sinds een week of drie

Sinds een week of twee/drie heb ik last van een stotterende verbinding en haal ik de volledige download snelheid niet. Daarvoor heb ik vorige week woensdag Ziggo gebeld en er is zojuist een monteur geweest om de AOP te vervangen. Monteur heeft de testkast aangesloten en de aansluiting was goed op de testkast (950/54, klaar voor Giganet). Daarna snel de downloadsnelheid op de telefoon getest, maar zowel bij monteur als bij mij is bekend dat wifi altijd wat achterblijft ten opzichte van UTP. Ik ben er dus eigenlijk iets te snel vanuit gegaan dat het goed is. 

 

Ik haal zowel met de Ookla speedtest als de Ziggo speedtest ongeveer 210/220 Mbps downloadsnelheid. Daarnaast heb ik bij pingen naar 8.8.8.8 soms lag van 30/40ms en soms ook timeouts. 

 

Eind januari heb ik bij Mediamarkt een Asusrouter gekocht om de wifi te verbeteren, en daarbij de Ziggo connectbox in bridgemode laten zetten. Deze Asusrouter bevat een functie om vanuit de webportal een Ookla speedtest te kunnen doen. Toen haalde ik ruim de 300 Mbps. Het heeft dus wel gewerkt met deze setup. 

 

Bij de screenshots van de Connectbox is het modem net 45 minuten aan. 

 

ik merk vooral problemen met thuiswerken (rdp via vpn) en streamen via de nVidia Shield.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nibbor90
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels het nieuwe modem aangesloten en in gebruik genomen. Door twee weken meivakantie minder thuisgewerkt dan gebruikelijk, maar afgelopen maandag en woensdag was het super stabiel! Ik ben er erg blij mee.

 

Bedankt voor de hulp! 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie niet veel signaalproblemen, maar het is ook niet spat lekker.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Ook kan er op je router QoS aanstaan, dat beperkt de snelheid van een aansluiting.

Een zuivere test kan alleen als je op het modem met een UTP kabel aangesloten bent en via de volgende testsites de snelheid meet:

 

Speedtest - Internetsnelheid meten? Doe de internet test | Ziggo

 

Speedtest voor (glasvezel) internetsnelheid | KPN

Nibbor90
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bert, 

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb even de router buitenspel gezet en de PC rechtstreeks op de modem aangesloten. Resultaten van de speedtest blijven eigenlijk vergelijkbaar. QoS op de router staat overigens uit.

 

Daarnaast heb ik een fotootje geupload van de huidige situatie thuis. Deze is dus vanmorgen gerealiseerd door de monteur. Witte kabel gaat eigenlijk zo het modem in, standaard kabel van Ziggo, van ongeveer 1 meter. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie een splitter waar maar 1 kabel in zit.

Als je die splitter verder niet gebruikt, dan kun je die ertussenuit halen en de kabel naar je modem direct in de wandcontactdoos steken, dat scheelt weer weerstand.

Haal daarna het modem 30 seconden van de stroom en plaats de upstream en volledige downstream waarden na meer dan een uur.

Nibbor90
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ga ik doen.

 

Splitter is trouwens vanmorgen door de monteur geplaatst. Die vertelde juist dat 'teveel' signaal ook niet goed zou zijn. In de oude situatie, ging de modem direct op de TV aansluiting van de oude AOP. 

 

 

Nibbor90
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Rond 17.00 de splitter verwijderd en het modem opnieuw opgestart. Gevoelsmatig is dit slechter dan het was.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je binnenkomend signaal is ruim binnen de normen, geen probleem wat oversturing betreft.

Hier is het binnenkomend signaal 10-11 zonder problemen.

Nibbor90
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke, opzich fijn om te horen dat het signaal goed is. Het is wel jammer dat de verbinding zo slecht blijft. 

Wat zou nu een vervolgstap kunnen zijn?

 

Kunnen we eventueel iets met een Puma6 test? Is modemvervanging een optie? Ik dat geval wil ik graag de Ubee UBC1318ZG wel proberen. Ik las in andere topics dat dit modem veel problemen met thuiswerken en VPN verbindingen oplost. Gezien de ConnectBox toch in bridge staat, is het ontbreken van Wifi voor mij geen punt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @Nibbor90 en een warm welkom op de Community,

Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum! Ik zie dat onze expert @Bert al druk met je aan de slag is gegaan om een en ander met je na te lopen en uit te sluiten. Ook ik zie als ik je modem op afstand uitlees geen afwijkingen terug m.b.t. het signaal. Aan netwerkkant lijkt dus alles prima in orde. Ik begrijp dat je op dit moment veel gebruik maakt van een VPN connectie. In sommige gevallen kan een VPN i.c.m. het SmartWifi modem problemen opleveren. In dit geval kan ik voor jou een Ubee1318ZG (non-wifi) modem regelen die ook tevens in bridged modus i.c.m. een eigen router te gebruiken is. Laat maar weten of ik dit voor je moet regelen. 

Nibbor90
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Als dat zou kunnen heel graag.

 

De 'reguliere' verbinding lijkt wel verbeterd sinds de monteur is geweest. Maar de VPN klapt er nog zo nu en dan uit.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Nibbor90 Hartelijk dank voor je reactie! Ik zorg ervoor dat je kosteloos een Ubee1318ZG modem toegestuurd krijgt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude SmartWifi modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed. Dit is je bewijs dat je het oude modem hebt ingeleverd bij Post NL. Tip: Maak gelijk een foto van het verzendbewijs met je smartphone of camera.


Laat je onder dit topic weten hoe het Ubee modem je bevalt?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Nibbor90 We zijn heel erg benieuwd hoe het nieuwe Ubee1318ZG modem jou bevalt. Laat je het aan ons weten? Als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen horen wij het ook graag. 

Nibbor90
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels het nieuwe modem aangesloten en in gebruik genomen. Door twee weken meivakantie minder thuisgewerkt dan gebruikelijk, maar afgelopen maandag en woensdag was het super stabiel! Ik ben er erg blij mee.

 

Bedankt voor de hulp! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Nibbor90  Ontzettend fijn om te lezen dat de verbinding weer super stabiel werkt! Als wij je nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons hier te vinden. 😉

Alvast een prettig weekend gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic