1
Vraag
2
Reacties
DeeGee

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Haal maar 100 Mbps met 300 Mbps verbinding.

Van de week van 60/10 naar 300/40 gegaan alleen blijft de download steken op 100 Mbps. Modem is zoals in de mail stond van de stroom geweest.

Bekabeling is als volgt:

Modem zit in de meterkast, vanaf het modem gaat een CAT5E kabel naar de slaapkamer waar een CAT6A contactdoos zit, vanaf daar gaat een CAT5E kabeltje de PC in.

Mijn moederbord is een Gigabyte Z87X-UD5H met een Intel I-210 en I-217, en die ondersteunen beide 1 Gbps.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DeeGee
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem is verholpen.

Heb er ook een nieuw stekkertje aan geknepen in de meterkast.

Heb nu 323 Down en 42 Up.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Op welke site heb je de snelheid gemeten?

Wat voor modem heb je?

wanneer is je abonnement omgezet.

Probeer deze speedtest site eens > http://www.dslreports.com/speedtest
die wordt aangeraden door de Ziggo Moderators.
DeeGee
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dave- wrote:
Op welke site heb je de snelheid gemeten?

Wat voor modem heb je?

wanneer is je abonnement omgezet.

Probeer deze speedtest site eens > http://www.dslreports.com/speedtestdie wordt aangeraden door de Ziggo Moderators.

Heb Speedtest.net gebruikt waar ik 95/42 haal.

Modem is een Hitron CGNV4-EU.

De bestelling was 10 Mei geplaatst en vandaag stond er bij de status dat de bestelling was afgerond.

Op die andere speedtest site haal ik ook 95/42.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Staat in je Mijn Ziggo bij producten dan Internet al je nieuwe snelheden vermeld.

Houd het even in de gaten als er loop van de week nog niks is veranderd, kan je altijd hier een bericht posten. Een moderator komt in ieder geval langs om te kijken waar zij de hulp kunnen bieden en in de systemen kijken.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Als dit bekabeld is lijkt het dat er een 100 MBit verbinding gemaakt wordt.
Dat kan aan je ethernetkaart liggen, maar ook aan je kabel of aansluitingen, als die niet goed zijn wordt er teruggeschakeld naar een 100 MBit verbinding, waardoor er na allerlei overhead zo'n 90 Mbit overblijft

Kijk ook hier voor een soortgelijk probleem ( opgelost )

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nieuwe-internetsnelheid-niet-gehaald-39420#post393969
DeeGee
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij Mijn Ziggo Producten staat 300/40.

Ik heb net even de wand contactdoos ertussen uit gehaald en een stekkertje eraan geknepen, maar de status van de netwerk adapter blijft op 100 Mbps staan.

Wat ik kan doen om te testen is een CAT6 (S/FTP) kant en klare kabel kopen van 25-30 meter ofzo, en dan ff los aanleggen vanuit de meterkast de trap op naar de slaapkamer. Als die werkt knip ik er een stekkertje af en trek die er door.

Ik heb geen andere mogelijkheid om te testen.

Als het de Netwerk Adapter is dan word dat later dit jaar vanzelf opgelost, want ik ben van plan te upgraden naar Zen2, de nieuwe AMD processor. En daar heb ik een compleet nieuw moederbord voor nodig.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Ga eens naar netwerkstatus en start de probleemoplosser, ook drivers voor de netwerkkaart updaten/vernieuwen kan helpen.
DeeGee
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De Probleemoplosser geeft geen problemen weer.

Drivers ben ik ook mee in de weer geweest. Heb zoweel de laatste van de Intel website en van de website van het moederbord geprobeerd.

De Adapters ondersteunen 1 Gbps, dus als die snelheid beschikbaar was zou de adapter automatisch moeten switchen van 100 Mbps naar 1 Gbps.

Het zal de CAT5E kabel wel zijn in de buizen, die is al 17 jaar oud. Dus dan zegt CAT5E vast ook niet veel meer.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Snelheidsbeperking op 100Mbit/s kan een (gedeeltelijke) kabel-fout zijn (kan dus ook in de Cat6a contactdoos zijn!); als slechts één van de acht adertjes geen verbinding maakt, dan kan de kabel-verbinding aangezien worden voor een vier-aderige.

Heb je geen meetspullen om dit te testen, dan kunnen de LED-jes op de router / netwerk-kaart /switch soms een indicatie geven over de verbinding.

Een gehaal andere aanpak om te testen is (i.p.v. een zeer lange kabel even buitenom aan te sluiten) de PC "even" (mag ook de laptop van de buren zijn!) op te stellen vlakbij de meterkast en deze aan te sluiten met een kort netwerk-kabeltje.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als je een krimptang hebt liggen, kan je de stekkers eens even opnieuw goed naknijpen ook nog een mogelijkheid zijn.
Vaak tegengekomen dat de stekkers net iets te voorzichtig geknepen zijn.
Ik knijp altijd 2 keer, een keer naknijpen en geen problemen meer gezien met mijn tig zelf gemaakte kabels.

Als je zelf kabels maakt is dit heel handig voor een tientje: https://www.allekabels.nl/kabel-tester/4589/2231/netwerkkabel-tester.html?gclid=EAIaIQobChMIoafMtP-g4gIVxrTtCh25NgjhEAQYASABEgKrzvD_BwE
DeeGee
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem is verholpen.

Heb er ook een nieuw stekkertje aan geknepen in de meterkast.

Heb nu 323 Down en 42 Up.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
TOP, veel internetplezier gewenst.:relaxed:
bert kruit

Level 1
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hai...ik vergelijk het even met een auto...doe ik een speedtest...dan zegt die...mijn auto kan 250 km/uur...leuk...maar daar heb ik niks aan...ik wil de snelheid in de stad...dus een Mbit teller zoals een snelheidsmeter...de snelheid op dit moment,als ik iets download...ziggo kan wel het signaal meten,maar dat is meer de profieldiepte van de banden,die is wel goed...de bit snelheid is vaak slecht,die wil ik graag in klein vakje op de balk digitaal kunnen aflezen tijdens downloaden...bestaat zo'n speedmeter programma?
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Ja hoor netmeter is er zo eentje, Maar ook met broncontrole ( system32\perfmon.exe) van windows gaat dat.
bert kruit

Level 1
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
broncontrole...wat is dat?....hoe download ik die netmeter?
bert kruit

Level 1
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
oei...netmeter is van softtronics...dan krijg ik er een vracht virussen bij...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
perfmon.exe zit in Windows en die start je via de Opdrachtprompt.

Hij zit in de map C:\Windows\system32\perfmon.exe zoals Steefb al aangaf.

Er is ook iets dergelijks in Taakbeheer -> Prestaties en dan op de Ethernet of Wi-Fi klikken, dan zie je precies de snelheid die je computer op dat moment download of upload.
Rechter muisknop op de Taakbalk en met links op Taakbeheer klikken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic