CT

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Haal Gigabit snelheid niet

Ik ben sinds de 18e over gegaan van de 300mps verbinding naar de 1000mpbs en vanmorgen is er een monteur langs geweest om de Connectbox Giga modem aan te sluiten(had nog een oudere wand aansluiting) maar bij verschillende speedtesten in verschillende browsers haal ik nog steeds maar 300mpbs en niet de beloofde 1000mpbs.

 

Mijn PC heeft een 10/100/1000 aansluiting, heb een nieuwe Cat6a kabel vers uit de verpakking hier op aangesloten.

Mijn netwerk adapter geeft ook "Snelheid van de verbinding: 1000/1000 mps" aan.

Nieuwste netwerk driver geïnstalleerd

Meerdere malen PC herstart en modem herstart.

 

Doe ik nu iets fout of kijk ik ergens overheen?

23 Reacties 23
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/configuratie-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe 

20220124_130826.jpg

Hier de downstream/upstream/configuratie-gegevens

 

CT_0-1643025756741.png

CT_1-1643025900267.png

CT_3-1643025938932.png

CT_4-1643025957798.png

CT_5-1643025990210.png

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Jouw modem heeft nog steeds de service flows 300/30 Mbps ingesteld staan c.q. heeft de nieuwe configuratie voor 1000/50 Mbps nog niet ontvangen. Dit moet door Ziggo worden aangepast.

 

Verder is er (te)veel ruis aanwezig in de downstream. De splitter POA-01-B is overbodig als je geen TV/decoder gaat aansluiten op coax. Zonder splitter wordt het vermogen in de downstream echter iets te hoog.

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe Wordt dit automatisch aangepast of moet ik Ziggo hiervoor bellen?
Ruis kan misschien komen omdat ik in een flat gebouw zit en geen "normale" woning?

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik ga een moderator (Ziggo-medewerker) vragen om de juiste configuratie/boot file naar het modem te sturen.

 

De ruis moet verder worden onderzocht door een monteur. Deze dient tevens de splitter te vervangen door een 6/10 dB forward path attenuator (signaaldemper). De moderator kan een monteursafspraak inplannen.

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe 

 

De splitter POA-01-B is overbodig als je geen TV/decoder gaat aansluiten op coax. Zonder splitter wordt het vermogen in de downstream echter iets te hoog."

 

 

Kan ik deze er zelf dan uit halen en de kabel rechtstreeks erin stoppen of is te veel vermogen in de downstream iets slechts?
Als de signaaldemper ook aangesloten moet worden op dezelfde manier als de splitter dan kan ik dit natuurlijk ook zelf en si een monteur natuurlijk niet nodig.

 

Bedankt voor alle hulp ieder geval! ik wacht een bericht van een Ziggo medewerker tegemoet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Voor nu kun je het modem wel direct aansluiten op het AOP. Het vermogen wordt iets te hoog maar niet significant.

 

Een forward path attenuator is een signaaldemper die speciaal ontworpen is voor kabelmodems (minimale demping upstream). Ze zijn duur en lastig verkrijgbaar als je er zelf een zou kopen. Daarom adviseer ik om er een door de monteur te laten plaatsen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @CT, een heel warm welkom op onze Ziggo Community! Ik heb je gegevens er gelijk bij gepakt en ik zie zoals @tobiastheebe al aangeeft, dat het administratief niet goed staat. Om het voor je in orde te kunnen maken, heb ik het serienummer van je modem nodig. Wil je deze tussenhaakjes, achter je postcode, in je Ziggo Community profiel zetten? Dan zorg ik ervoor dat alles goed komt te staan. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Lotte Zou je ook een monteur kunnen inplannen i.v.m. de ruis in de downstream?

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte  Ik heb het serienummer in mijn profiel geplaatst

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 @Lotte Is er al meer bekend over het klaar zetten en eventuele monteur?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik weet niet of Lotte vandaag werkt, dus heb het topic nogmaals bij de moderators neergelegd zodat een andere moderator het eventueel kan oppakken.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @CT! Het serienummer staat gelukkig goed, maar de orderverwerking loopt helaas minder soepel. De bestelling waar het Giga abonnement aan gekoppeld staat lijkt niet door te lopen, daardoor staat momenteel jouw Internet Complete abonnement nog actief. Ik heb mijn collega's ingeschakeld om ervoor te zorgen dat de bestelling afgerond zal worden zodat je jouw Giga abonnement in gebruik kunt nemen. Zodra ik hier een update van krijg, hoor je het! 

Wat betreft het plannen van een monteur, ik ben nog even in de eerdere monteursbon gedoken. In de bon staat vermeld dat er een ticket is aangemaakt voor noodzakelijk nawerk. De informatie is verder helaas vrij summier, heeft de monteur hier tegen jou nog iets over gezegd? 

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Monica Top, dan wacht ik even het antwoord verder af!

Wat betreft "noodzakelijk nawerk" weet ik verder niks. Hij heeft mij wel verteld dat de verbinding nog even langzaam zou zijn(even uit mijn hoofd: eerst 1 kanaal en daarna zal hij alle kanalen gebruiken waardoor ik mijn volle snelheid zou krijgen) en voor de rest niks.

 

Had uiteindelijk dit bericht gemaakt omdat ik het best lang vond duren.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Ha @CT! Als het goed is, staat internet Giga inmiddels actief. Mocht je de snelheid nog niet binnenhalen, reset dan voor de zekerheid het modem nog even. 

 

Wat het ticket betreft, kan je dit verder negeren. Het lijkt hier simpelweg om een tikfout te gaan waardoor dit nummer als ticket is vermeld, het betreft echter het 'referentienummer' van de monteursbon. Sorry voor de verwarring. 😛 

 

Ik plan in ieder geval een monteur in om het signaal nogmaals na te lopen. Deze staat nu gepland voor morgenmiddag  (26-01) tussen 12.00 en 18.00 uur. Je ontvangt de bevestiging per mail. Past het niet? Dan kan je de afspraak via de link in deze mail zelf wijzigen. Lukt wijzigen niet dan horen we het natuurlijk graag. Houd je ons op de hoogte?

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte Rond 14:15 - 14:30 viel het internet hier even en heeft het modem zich herstart en daarna was mijn Giga inderdaad actief, dank je wel!

 

Top, dan zie ik de monteur morgen tegemoet!

 

@tobiastheebe jij ook bedankt voor alle hulp!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@CT ik ben even benieuwd naar de stand van zaken na het monteursbezoek 😉

Zoals ik het lees heeft deze toch nog één en ander met het aansluitpunt kunnen verbeteren met als gevolg dat je signaal prima is en je de snelheid haalt.

Dat lijkt goed! 🙂 Als we nog iets kunnen doen horen we het graag! 

CT
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jacob Excuses, inderdaad vergeten af te melden!

Monteur is langs geweest, heeft alles gemeten en de nodige aanpassingen gedaan, nogmaals gemeten en de ruis is weg. Haal bij de speedtest ook netjes 945+ mbps.

Probleem is helemaal opgelost nu!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik ben benieuwd welke aanpassingen de monteur heeft gedaan. Misschien kun je nog eens de downstream-gegevens plaatsen?

Uitgelicht topic