1
Vraag
2
Reacties
Jassin

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Haakse coax kabel naar modem

Zijn er haakse coaxkabels van coax-aansluiting naar mijn modem?

Mijn coax aansluiting zit namelijk achter mijn bank en momenteel is er een groot gat achter de bank om ruimte vrij te maken voor de coaxkabel. Als ik een haakse coaxkabel heb kan ik de bank verder naar achter duwen, waardoor er minimale ruimte ontstaat achter de bank. De kabel hoeft max 1m te zijn. 

 

Alvast bedankt,

 

Jassin

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes
10 Reacties 10
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

nog makkelijker: een haakse F-connector naar F-connector (als je nu al een prima 'gewone' kabel hebt) kan je altijd proberen. Vanaf wat voor splitter/verdeler moet 'ie komen? Als het ook van een f-connector komt (zoals de Tratec-versterkers, Hirschman-meterkastsplitters) dan is er genoeg keus qua 'f-connector naar f-connector'-kabels met een haaks einde (voorbeeld).

Jassin
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@AlexHelpt 

 

Het is deze kabel (zie bijlage)

Het gaat van de coax-connectie in de muur naar mijn modem.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ahja, ik zie het. Dan heb je een kabel nodig van IEC vrouwelijk (groen) naar F-connector mannelijk (rood), waarbij de F-connector een haakse bocht maakt. Ik heb even gegoogeld maar kan niet zo 1-2-3 zo'n 'iec naar f-connector'-kabel vinden met een haakse bocht.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Sorry, verkeerd gelezen: IEC-deel moet inderdaad haaks! Dan is er wel meer keus (zoals @tobiastheebe voorstelt) 😎

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Houdt u er wel rekening mee, dat de Ziggo modem/router best warm wordt en koeling nodig heeft?

Jassin
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Pasi Hoe kan ik dit het best doen? Is er ergens waar ik specifiek rekening moet houden?

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jassin  schreef:

...waardoor er minimale ruimte ontstaat achter de bank....


 


@Jassin  schreef:

...Hoe kan ik dit het best doen? Is er ergens waar ik specifiek rekening moet houden?



Nee, maar niet de box tussen de muur en de bank inklemmen. Zoals u wel kan voelen, wordt de box standaard al redelijk warm. Als de box nog heter wordt, kan dat de werking negatief beïnvloeden of daardoor defect gaan of nog erger....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic