1
Vraag
2
Reacties
systeembeheer R

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

HTML als platte tekst instellen in Outlook

Mails, opgemaakt in HTML in OUtlook 2010 en verzonden aan een ontvanger met een ziggo account (xxx@upcmail.nl) komt aan als platte tekst.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
systeembeheer R
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is opgelost door dit te doen:

Typing in the email address and not letting autofil enter the address let me forward an attached pdf file correctly and not have MS Outlook convert it to winmail.dat worked for me. Many thanks for the suggestion.

Het is wel raar dat hierdoor het probleem wordt opgelost...

Bekijk in context

7 Reacties 7
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Welke e-mail client gebruik je?
In geval van Ziggo webmail check Instellingen —> Email —> E-mails met HTML-indeling toestaan.
systeembeheer R
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Daar had ik uiteraard meteen naar gekeken, maar dat staat aan. Ik gebruik ook MAIL op een iPhone.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi systeembeheer RAAP , welkom hier 🙂

Ik wil de situatie iets meer duidelijker krijgen: Maak je zelf ook gebruik van een Ziggo (of oud-Ziggo) e-mailadres? Gebeurt het bij alle Ziggo-klanten die je e-mail ontvangen? Anderen ontvangen je 'normale' bericht?
systeembeheer R
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Alex,
Fijn dat je reageert.
Wij versturen onze mails vanuit Outlook2010 en/of Office365.
Andere mensen die ik ken die een oud Ziggo mailadres hebben (@upcmail), komt de html email wel goed aan.
De ontvanger gebruikt thuis ook Outlook2010 en op zijn iPhone gebruikt hij MAIL. Bij hem thuis komt het soms wel goed aan in MAIL niet. Als ik vanaf mijn account vanuit Outlook 2010 een mail stuur komt het in MAIL op zijn iPhone wel goed aan, Als hij vanaf zijn eigen account vanuit Outlook 2010 een mail stuurt, komt het NIET goed aan. Ik heb beide html handtekeningen zelf gemaakt, op exact dezelfde wijze. Dus…. ik weet het niet meer.
Karin.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
"Als hij vanaf zijn eigen account vanuit Outlook 2010 een mail stuurt, komt het NIET goed aan."

Staat daar de mail opmaak wel op HTML?

Mogelijk een keer op platte tekst zetten en dan op HTML, mogelijk pakt Outlook het dan wel goed op.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo systeembeheer RAAP het lijkt er inderdaad op dat er niets mis gaat bij het ontvangende @ziggo mail adres. Het ontvangen veranderd de inhoud eigenlijk nooit, problemen met de inhoud zit meestal in de instellingen bij de verzender. De tip van Be rt is best goed! Als het daarmee niet lukt zien we graag screenshots van wat er precies misgaat.
systeembeheer R
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is opgelost door dit te doen:

Typing in the email address and not letting autofil enter the address let me forward an attached pdf file correctly and not have MS Outlook convert it to winmail.dat worked for me. Many thanks for the suggestion.

Het is wel raar dat hierdoor het probleem wordt opgelost...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic