1
Vraag
2
Reacties
AHS1

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

HP Laserjet verbindt niet met wifi

Hoop dat er community leden zijn die nog een goede, werkende tip voor me hebben. Ben namelijk al dagen bezig om mijn HP Laserjet 107w verbonden te krijgen met modem Cisco EPC 3925. Ben zo langzamerhand op het punt belandt om dat ding uit mijn raam te gooien.

 

Kan het zijn dat het modem aan vervanging toe is? Bij mijn zus werkt de wifi verbinding probleemloos met de printer, dus het probleem lijkt te zitten in het modem.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Dave! De Pixma TS6350 is gearriveerd en zonder wifi problemen in gebruik genomen. 😂 Het is mij een raadsel (en zal voor mij ook wel een raadsel blijven) waarom de laserjet wel goed verbindt bij KPN en niet bij Ziggo.

 

Voor de komende 5 jaar ben ik met mijn diverse apparatuur weer 'onder de pannen'. Eind goed, al goed.

 

 

Bekijk in context

44 Reacties 44
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De EPC3925 is inderdaad een verouderde modemrouter en kan kosteloos worden vervangen door een Connect Box.

 

Waar gaat het precies fout? Kan de printer de SSID (naam netwerk) niet zien of mislukt het verbinden? Mogelijk helpt het om in de WiFi-instellingen van de EPC3925, de kanaalbreedte van 2.4 GHz op 20 MHz in te stellen i.p.v. 20/40 MHz.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor je reactie. De printer zoekt enkele seconden verbinding met het modem en stopt dan met zoeken omdat hij geen verbinding maakt. Ik ga even proberen of jouw tip werkt.

 

Edit: Nee helaas, werkt dus niet.

The_Bossje

Level 5
  • 77Posts
  • 1Oplossingen
  • 117Likes

Heey @AHS1  hoe probeer je verbinding te maken? gebruik je je wifi wachtwoord, de WPS druk knop of de WPS-PIN?

Makkelijkste zou zijn door de WPS drukknop optie op de printer te activeren en daarna de WPS knop op het modem even 3 seconden ingedrukt te houden. Als dat goed gegaan is moet het SETUP lampje onder Wireless op de voorzijde van de modem gaan knipperen of branden.

Dan zouden de modem en de printer elkaar op moeten zoeken en verbinden zonder dat je een wachtwoord hoeft in te typen.

Het kleine gaatje is de reset knop, die niet gebruiken, het gaat echt om dat kleine knopje onder het reset gaatje.

WPS.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt ook nog controleren of de modus op 802.11b/g/n (maximale compatibiliteit) ingesteld staat.

 

Zelf ben ik geen voorstander van WPS maar het is te proberen.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@The_Bossje  De printer heeft geen WPS knop, dus dat gaat ook niet werken.

@tobiastheebe Modem staat op 802.11b/g/n

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als laatste zou je dan nog het kanaal handmatig op 1, 6 of 11 kunnen instellen en ervoor zorgen dat je een PSK (wachtwoord) zonder speciale tekens gebruikt.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe Hij stond al op kanaal 1. Ook even 6 en 11 geprobeerd, geen resultaat. Het is dat de printer probleemloos verbond bij mijn zus, anders zou ik echt gedacht hebben dat de printer kapot was.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Had je ook naar het wachtwoord gekeken? Kunnen andere apparaten wel via WiFi verbinden met de EPC3925?

 

Inmiddels hebben we de meeste mogelijkheden en instellingen geprobeerd. Er zijn nog andere instellingen die kunnen veroorzaken dat de printer geen verbinding maakt, zoals een MAC filter, maar dat ligt niet voor de hand. Ik neem aan dat je geen specifieke (WiFi-)instellingen gebruikt op de EPC3925?

 

Het is hoe dan ook mogelijk om een modemwissel in werking te zetten, laat maar weten als je hierin geïnteresseerd bent.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe Laptops, smartphones en tablets zijn wel met wifi verbonden. Wachtwoord is zonder speciale tekens en met andere instellingen ben ik nooit in de weer geweest.

 

Denk je echt dat vervanging voor een Connectbox dit probleem gaat oplossen? Ik vraag me dan wel af of ik dat zelf kan aansluiten, want er zit nog wel een oude aansluiting.

 

IMG-20211103-WA0000.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is hoe dan ook verstandig om de EPC3925 te vervangen door een Connect Box i.v.m. de leeftijd.

 

Wat betreft de installatie: is er geen AOP (hoofdaansluiting) in de meterkast aanwezig? Zo nee (woning van voor ~1990), dan moet er een monteur komen voor het plaatsen van een nieuw AOP.

 

Verder zijn de splitter PDF-65 en F-aansluitkabel naar het modem verouderd, deze moeten worden vervangen door een POA-01-B en IEC/F-aansluitkabel welke Ziggo kosteloos kan toesturen.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe Kortom, alles is verouderd, net als ik.😉  Er zit wel een AOP in de meterkast op de (buiten)galerij, maar vanwege slecht bereik is er door een Ziggo monteur een AOP in de woonkamer geplaatst. Die zal nu dan vervangen moeten worden door opnieuw een Ziggo monteur (ik ben er sowieso niet handig in).

Kan ik dit via de de moderator van de Community regelen of moet ik daarvoor klantenservice bellen? 

 

En als die monteur er dan toch is, kan hij ook meteen het modem vervangen. Ik begrijp dat dit niet gratis zal zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je hebt maar één AOP, de contactdoos in de woonkamer is een einddoos. In principe moet het modem bij het AOP geplaatst worden (bij jou dus in de meterkast) en via maximaal één splitter aangesloten worden, maar als signaalsterkte en -kwaliteit voldoende zijn dan kan het ook op deze manier. De Connect Box is wel wat gevoeliger dan oudere modems zoals de EPC3925.


Ter controle van signaalsterkte en -kwaliteit: zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

 

Het is inderdaad verstandig om de einddoos door een monteur te laten vervangen, mogelijk is het AOP ook aan vervanging toe, zou je daar ook een foto van willen plaatsen?

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic. Hij/zij kan een monteursafspraak regelen en kosteloos een Connect Box met nieuw aansluitmateriaal (splitter en kabel) toesturen.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Om met het laatste te beginnen, mijn gegevens zijn ingevuld. 

Downstream/upstream-gegevens waar je om vraagt, begrijp ik eerlijk gezegd niet zoveel van. Mag dat als 80 plusser? 😀

Foto van AOP in meterkast

IMG-20211103-WA0003.jpg

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP is een TRAS-1000, welke het beste vervangen kan worden. Mijn advies is dus om de monteur zowel het AOP in de meterkast als de einddoos in de woonkamer te laten vervangen. Uiteraard zorgt de monteur er ook voor dat het nieuwe modem correct online komt.

 

Inmiddels heb ik de moderators ingelicht zodat e.e.a. verder opgepakt kan worden.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe Super! Hartstikke bedankt voor al je hulp en je zeer nuttige reacties. Ik wacht dus even rustig af op de moderator om e.e.a. af te handelen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @AHS1 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met jouw vraag aanklopt op dit forum! Ik zie dat expert @tobiastheebe al heel wat zaken met jou heeft nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt is net als het modem sterk verouderd. Ik heb daarom ook een monteur voor je geregeld die het aansluitpunt (AOP) en het modem vor je komt vervangen. De afspraak staat ingepland op dinsdag 9 november 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten hoe het gegaan is?

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul Dank je wel voor het inplannen van de afspraak. Ik laat t.z.t. weten of alles goed verlopen is.

Even nog 2 vragen:

- wordt door de monteur dan ook meteen de einddoos in de woonkamer vervangen?

- aangezien het vervanging van oude zaken is, is mijn aanname dan terecht dat daarvoor geen kosten in rekening gebracht worden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De einddoos, splitter en kabels vallen onder de binnenhuisinstallatie, het vervangen hiervan is niet kosteloos. De verantwoordelijkheid van Ziggo stopt bij het AOP.

AHS1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hè, dat is dan toch weer jammer.😞 Ook geen korting voor een abonnee van het eerste uur?😃

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic