Jeanet2

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

HP Envy 4526 - printer niet beschikbaar

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag.

 

Ik heb hier een HP Envy 4526 printer.

Toen ik de printer drie jaar geleden aansloot via WiFi, heeft de printer enkele dagen gewerkt, en toen stopte hij ermee.

Op alle apparaten (computers, tablets e.d) gaf hij dan aan "Printer niet beschikbaar", en kwam de printer in het grijs te staan.

Toen heb ik met de Ziggo klantenservice gebeld, en toen veranderde de medewerker iets, waardoor de printer nooit meer problemen gaf. Tot vorige maand.

 

Het euvel met "printer niet beschikbaar" is weer teruggekomen. Op elk apparaat waarvan af ik probeer te printen.

 

Twee weken geleden heb ik de modem en de printer teruggezet naar fabrieksinstellingen. De printer werkte welgeteld twee dagen, en toen kwam de desbetreffende melding opeens weer terug.

 

Vanavond heb ik contact opgenomen met Ziggo klantenservice. Een hele vragenlijst doorgelopen (heb je de modem opnieuw opgestart, staat de printer wel aan, op hoeveel afstand staat de printer), maar uiteindelijk gaf de medewerker aan dat Ziggo niet kan helpen in deze situaties. Ik moest mij maar melden op de community. De boodschap dat haar collega mij drie jaar geleden kon helpen was tevergeefs.

 

Ik vraag mij af of jullie hier verstand van hebben, en of jullie mij alsjeblieft zouden willen helpen bij het oplossen.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeanet

6 Reacties 6
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Eerst een paar vragen hoe ziet de thuis installatie  er verder uit? Heeft u alleen de Connectbox/Smartwifimodem of ook andere wifipunten zo ja welke?

Is de printer zelf wel via WiFi verbonden?

Heeft u de HP app gebruikt  bij het installeren?

U weet niet wat er destijds is veranderd? 

 

 

Jeanet2
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb een Connectbox zonder bekabelde aansluitingen, wel met een huistelefoon.

Geen repeaters of iets.

De printer is "succesvol" met het enige en juiste WiFi netwerk verbonden, ik heb namelijk maar 1 netwerk.

Bij het installeren van de printer heb ik alle gegevens op het touchscreen van de printer ingevoerd, waarna de printer op alle apparaten in huis verscheen.

Jeanet2
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, ik weet niet wat de medewerker destijds heeft veranderd. Er werd alleen gezegd dat HP in combinatie met Ziggo modems geen goede combinatie is, maar dat hij wel een oplossing voor het probleem wist. Toen hij die oplossing had doorgevoerd was het probleem verholpen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helder, geen 'ingewikkelde' situatie dan zou het vrij eenvoudig  moeten zijn, helaas is de werkelijkheid vaak anders.

 

De tablet heeft de juiste printer software geïnstalleerd?

 De HP print service plugin.

 

Heeft u de printer doctor al geprobeerd? 

 

 

Deze printer werkt enkel via 2,4 ghz met de protocollen 802.11 b/g/n dit zal in uw Connectbox  aan moeten staan, dit heet vaak mixed mode, dat andere apparaten  via 5 ghz verbinden zou in principe niet uit mogen maken, maar dat is mogelijk wel een deel van het probleem. Wat ook mee kan spelen is de optie SmartWifi of dat wel of niet aan staat mogelijk moet dit in uw geval uit.

 

Ter info

Zelf heb ik een Brother die ook alleen via 2,4 ghz verbind ondanks dat deze beneden staat kan ik vanaf de bovenste etage printen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik kan het niet zo snel vinden voor dit model, soms moet de IPv6 ondersteuning uit dat moet dan in de printer zelf gebeuren. 

Ik durf ook niet te zeggen dat die medewerker destijds heeft gedaan, mogelijk kan een Ziggo Moderator dat achterhalen.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Jeanet2 ,
 

Wat irritant dat je tegen dit probleem aanloopt. Soms is het ook een kwestie van de juiste medewerker treffen. Het is mogelijk dat je 3 jaar geleden een medewerker hebt gesproken die persoonlijk ook tegen dit probleem was aangelopen en daardoor de oplossing wist. Maar de meeste helpdeskmedewerkers zullen je hiervoor doorverwijzen naar onze Community.


Ik wil uiteraard best even met je meekijken of hierin iets is genoteerd qua details. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kan ik de notities doornemen. Je Ziggo Community profiel kun je hier vinden. 

Uitgelicht topic