1
Vraag
2
Reacties
Ronald123456

Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Guest network: wat is het verschil?

Wat is het verschil tussen guest network en gewoon netwerk? Wat kan het ene wel en het andere niet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u iemand het wachtwoord van het gastnetwerk geeft kan die persoon geen verbinding maken met bestanden en apparaten binnen uw eigen netwerk. De gast kan alleen via uw modem het internet op, verder niets.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Binnen het gewone netwerk kunt u bestanden delen met andere op dat netwerk aangesloten computers en apparaten. Als u niet wilt dat uw gasten of andere vreemden daarin kunnen kijken maar hun wel de gelegenheid wilt geven het internet op te gaan kunt u hen laten verbinden met het gastnetwerk.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Is het ook niet zo Jan F. dat je bijv. familie kunt laten inloggen via een wachtwoord en dat het andere (afgeschermde deel) voor ieder ander toegankelijk is?
Of stel ik me dit te simpel voor?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u iemand het wachtwoord van het gastnetwerk geeft kan die persoon geen verbinding maken met bestanden en apparaten binnen uw eigen netwerk. De gast kan alleen via uw modem het internet op, verder niets.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Aha, dat is duidelijk. Mijn dank.:relaxed:
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
Binnen het gewone netwerk kunt u bestanden delen met andere op dat netwerk aangesloten computers en apparaten. Als u niet wilt dat uw gasten of andere vreemden daarin kunnen kijken maar hun wel de gelegenheid wilt geven het internet op te gaan kunt u hen laten verbinden met het gastnetwerk.

Hheeft een gast netwerk beperkingen? Denk aan snelheid en toepassingen?
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ala je een gast netwerk op connect box aanmaakt is dit dan ook te vinden op de Access point c7?die daar op aangesloten is... of moet ik op access point c7 ook een gastnetwerk aanmaken?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ronald123456 wrote:
Ala je een gast netwerk op connect box aanmaakt is dit dan ook te vinden op de Access point c7?die daar op aangesloten is... of moet ik op access point c7 ook een gastnetwerk aanmaken?

Het gastnetwerk is alleen aanwezig op de Connectbox. Als het Accesspoint een mogelijkheid heeft een gastnetwerk aan te maken zult u dat daar moeten doen. Ik heb daar geen ervaring mee.
Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Ik heb de gast netwerk ook geactiveerd op de Connectbox.
Is alleen te benaderen via de connectbox en niet via een Acces point.
Zie ook dat het gast netwerk zowel op de 2.4 en de 5 Ghz actief is.
Beide op de zelfde kanaal instellingen van de niet gast netwerk.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Theotje Als ik deze handleiding lees, zou een gastnetwerk mogelijk moeten zijn, maar nogmaals ik heb daar geen ervaring mee. Maar misschien werkt dat niet in de, door Ziggo uitgeklede, accesspoint configuratie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De beperkingen zijn, dat je niets kunt delen vanuit je eigen netwerk met een gast en mogelijk een snelheidsbeperking als je met z'n allen op het gastnetwerk gaat?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als iedereen er mee moet gaan werken en er is een draadloze printer aangesloten, dan moet u ook uw printer daar mee verbinden. U kunt dan echter niet zonder om te schakelen van netwerk vanuit uw eigen netwerk printen, tenzij de printer met een kabel is verbonden.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ronald123456 wrote:


Hheeft een gast netwerk beperkingen? Denk aan snelheid en toepassingen?


Nee, de snelheid van uw abonnement is beschikbaar en alle programma's die op het verbonden apparaat zijn geïnstalleerd kunnen worden gebruikt.
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
Als iedereen er mee moet gaan werken en er is een draadloze printer aangesloten, dan moet u ook uw printer daar mee verbinden. U kunt dan echter niet zonder om te schakelen van netwerk vanuit uw eigen netwerk printen, tenzij de printer met een kabel is verbonden.

Pprobleem is dat nu iemand in een studentenhuis de boel loopt te stieren door andere eraf te gooien. Dus ik wil nu alles via guest netwerk laten lopen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als die iemand nu anderen er af kan gooien kan hij/zij dat straks ook. Overigens lijkt me dat alleen mogelijk als die persoon toegang heeft tot de gegevens in de modem. Wie is de beheerder? Dat zou de enige moeten zijn. U zou ook nog een en ander kunnen regelen door de toegang per MAC-adres vast te leggen.
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
De beperkingen zijn, dat je niets kunt delen vanuit je eigen netwerk met een gast en mogelijk een snelheidsbeperking als je met z'n allen op het gastnetwerk gaat?

Weet iemand of dit een snelheidsbeperking geeft?
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
Als die iemand nu anderen er af kan gooien kan hij/zij dat straks ook. Overigens lijkt me dat alleen mogelijk als die persoon toegang heeft tot de gegevens in de modem. Wie is de beheerder? Dat zou de enige moeten zijn. U zou ook nog een en ander kunnen regelen door de toegang per MAC-adres vast te leggen.

Kan ik iedereen toegang tot modem verbieden? Behalve dan dat iedereen via wifi op internet gaat?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ronald123456 schreef: "Kan ik iedereen toegang tot modem verbieden?"

Ik vermoed dat dit niet kan in het gastnetwerk, dat kan volgens mij alleen maar in het eigen routerdeel van het modem.
Maar dan moet je een MAC adres blokken of een tijd instellen waarop iemand verbinding kan maken of juist niet verbinding kan maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic