1
Vraag
2
Reageer en help mee
erikotn

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Growatt zonnepanelen raken steeds verbinding kwijt (via ethernet)

Dag allemaal,

Ik heb sinds een maand of twee zonnepanelen met een Growatt omvormer. Deze is bedraad verbonden met mijn modem. Als ik inlog op het online dashboard van Growatt dan geeft deze soms 'verbonden' aan, maar nog veel vaker 'status lost'.

Ik ben een leek op dit gebied. Moet ik iets instellen op mijn modem? Het feit dat het soms werkt (<10%) en veel vaker niet, snap ik niet goed.

Bedankt alvast!

22 Reacties 22
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18735Posts
  • 855Oplossingen
  • 5147Likes

Je hebt 2 soorten Omvormers, bekabeld en Wifi en hier zijn ze via Wifi te benaderen.

Op het Modem hoef je weinig in te stellen, maar wat voor Modem van Ziggo gebruik je, eventueel kan Ziggo een Smart Wifi Modem Giga Box sturen, deze zijn wat sterker om data van de Omvormer te verkrijgen.

Anders even met het bedrijf van de omvormer/zonnepanelen bellen en aangeven dat ze steeds verbinding verliezen, dan kan men naar de Netwerkkaart kijken of die wel 100% in orde is, want er loopt nog meer data natuurlijk via je modem.

Tip 2 is een UTP kabel op poort 4 en een Switch aansluiten en daar dan je Omvormer aan verbinden en de 3 andere Lan Poorten gebruiken voor de standaard functies.

Hoop dat dit wat informatie geeft, anders laat maar weten met een @ en me naam Dave! dan kan ik verder kijken en helpen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2874Posts
  • 346Oplossingen
  • 765Likes

Goedemiddag @erikotn

We zijn alweer een aantal dagen verder dat @Dave! je met zijn expertise heeft voorzien van tips voor het instellen van de zonnepanelen.

Heb je wat gehad aan de tips?

erikotn
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas nog niet.

DennyW
Expert
Expert
  • 2983Posts
  • 245Oplossingen
  • 829Likes