1
Vraag
2
Reacties
majong57

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Growatt zonnepaneel monitor geblokkeerd

Het is mijn niet gelukt mijn Growatt zonnepanelen te monitoren via app of pc.

 

Na hulp inroepen van de installateur en ziggo helpdesk werd ik naar  hier verwezen.

 

Wat nu lijkt is dat poort 5279 geblokeerd is.

poort 5279 wordt gebruikt om informatie van de zonnepanelen te versturen.

De ziggo helpdesk medewerker kon geen fout in de setting van de internet router vinden.

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan helpen.

 

Martin.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
majong57
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuw Growatt ShineLink kastje is binnen.

Probleem is daarmee verholpen. 🙂

 

 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je apparatuur een poort nodig heeft, dan moet die poort wel opengezet worden.

Standaard staan alle poorten die vanaf buiten benaderd worden dicht uit veiligheidsoverweging, dit is in alle modem/routers en routers het geval.

 

Of heb je al een port forward ingesteld?

Zo ja, kun je daar hier een schermafbeelding van plaatsen?

 

Staat UPnP uit in het modem?

Zo nee, zet deze uit, sla op en en haal daarna het modem 30 seconden van de stroom.

UPnP en handmatige port forward werkt niet goed samen.

majong57
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

majong57_0-1639665955052.png

UPnP kan ik niet vinden.

Ik heb wel de forward op de image geprobeerd maar moet nog 30 seconden de router uitzetten. 🙂

 

 

majong57
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoe ik kan zien op UPnP uitstaat weet ik niet.

na 30 sec uitzetten geen oplossing

majong57
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

majong57_0-1639671731059.png

UPnP gevonden en uit gezet.

De poort is nog niet open.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas ken ik de Growatt zonnepanelen niet.

Hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier meer van weet.

majong57
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je advies Bert.

Het probleem lijkt anders als ik eerder vertelde.

Het lijkt nu dat het IP adress van de server fout in is gevuld.(zo afgeleverd)

Dat is iets wat ik van Internet moest halen.

Morgen zien of de informatie zichtbaar wordt.

 

Voor nu is mijn vraag beantwoord.

 

 

 

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @majong57! Is het imiddels gelukt en is de informatie zichtbaar? Ik ben benieuwd! 

majong57
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Monica

De informatie is nog niet in beeld 😞

Er is nu een nieuw verbinding kastje onderweg ik hoop dat dat gaat helpen.

 

fpl

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik werk ook met Growatt zonnepaneelen systeem en het werkt perfect ik hoef er niets voor in te stellen.

De zonnepanelen maken vanaf binnen je netwerk verbinding met het internet (Growatt Server) en vervolgens kun je dat weer zien met je web brouwser of een App op je telefoon. wel zijn de instellingen daar belangrijk maar als het gelukt is om je Growatt te verbinden met de Growatt server geen centje pijn meer draait hier al een half jaar vlekkeloos.

 

fpl

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik overigens de Growatt WiFi stick onder in de unit geprikt niet de bekabelde aansluiting.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@majong57 Dat is jammer! Ik hoop dat het nieuwe kastje een oplossing biedt. Anders kun je ook nog kijken naar de tips van @fpl

 

Fijne dag! 

majong57
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuw Growatt ShineLink kastje is binnen.

Probleem is daarmee verholpen. 🙂

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic