1
Vraag
2
Reageer en help mee
Paper Kosmonaut

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Grote uploads van 50Gb en hoger

Ik ben filmmaker en voor filmvertoningen is het voor mij praktisch als ik mijn films via internet naar filmhuizen kan versturen. Dit zijn DCP-bestanden - speciaal voor bioscoopgebruik. Voor een documentaire van 50 minuten is dat al snel 50 Gb of meer. Als ik een dergelijk bestand probeer te uploaden naar de server van de bioscoop, blijft mijn upload steken op pakweg 20 Gb. Een bestand zippen is hier niet aan de orde, dat is zelfs onwenselijk. Ik heb volgend voorjaar de mogelijkheid om mijn film in Tsjechië en in Italië te vertonen maar daar ga ik niet zelf heen om de film af te leveren. Dat moet dus via een internetverbinding kunnen. Maar vooralsnog lukt mij dat dus niet. Zerlfs niet gewoon in Nederland.

Waarom is dat en hoe kan ik mijn film wél naar zo'n server uploaden?

 

43 Reacties 43
Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7933Posts
  • 305Oplossingen
  • 2966Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Hoe doe je de upload ? via een FTP server ?

En waarmee ? zo ver ik weet is er geen upload limiet, voor de zekerheid meld ik dit even bij het mod team met die vraag /

puppie

Level 16
Expert
  • 1452Posts
  • 39Oplossingen
  • 593Likes

waarom niet in de cloud zetten en het daar via een link laten downloaden door de tegen partij.

Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7933Posts
  • 305Oplossingen
  • 2966Likes


@puppie  schreef:

waarom niet in de cloud zetten en het daar via een link laten downloaden door de tegen partij.


Dat kan ook een idee zijn 🙂 maar nagaan of er een technisch limiet geld is ook een dingetje

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63259Posts
  • 4372Oplossingen
  • 16704Likes

Om een andere mogelijke oorzaak uit te sluiten:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Paper Kosmonaut
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes


@Ronihd  schreef:

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Hoe doe je de upload ? via een FTP server ?

En waarmee ? zo ver ik weet is er geen upload limiet, voor de zekerheid meld ik dit even bij het mod team met die vraag /



De site waar ik het deze keer heen stuurde maakte gebruik van een extreem versimpelde user interface op hun site waar je je gegevens van de film kon intikken en dan min of meer je film kon inslepen, op een uploadknop klikken en hop . Ik heb een paar jaar geleden ook een keer iets geprobeerd naar een FTP server te üploaden waarbij de te gebruiken client en server interfaces er uitzagen alsof ze de bediening van een sovjetrussische kerncentrale waren. Dat ging overigens ook mis.

Paper Kosmonaut
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 


@puppie  schreef:

waarom niet in de cloud zetten en het daar via een link laten downloaden door de tegen partij.



Dat is voor een filmfestival geen optie. die lui lopen als kippen zonder kop rond en hebben het al druk zat zonder zelf nog eens hun films te moeten downloaden...

Paper Kosmonaut
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes


@Bert  schreef:

Om een andere mogelijke oorzaak uit te sluiten:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?



Poeh, dat is een hele bak werk zo te zien. Daar moet ik echt even voor gaan zitten. Dat Ziggo dit aan hun klanten / gebruikers overlaat om op te lossen vind ik overigens een aanfluiting. Hier kom ik op terug, Bert. Dank je voor de link.

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3493Posts
  • 152Oplossingen
  • 2458Likes

@Paper Kosmonaut dat wat @Bert vraagt lijkt veel, maar voor een professioneel filmmaker die gewend is om met Avid of Final Cut te werken stelt wat Bert vraagt echt niet zoveel voor. Het is slechts bedoeld om u verder te helpen. Ziggo kan niet achter élke deur kijken hoe de vlag erbij hangt maar meestal worden de zaken hier snel opgelost.

 

Als uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont en kunnen zij vanuit hun systemen meekijken of er iets aan schort. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vind u hier.

Grotere bestande verstuur ikzelf meestal via WeTransfer; onder de 2Gb is dat gratis. 

Paper Kosmonaut
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes


@Wim C.  schreef:

@Paper Kosmonaut dat wat @Bert vraagt lijkt veel, maar voor een professioneel filmmaker die gewend is om met Avid of Final Cut te werken stelt wat Bert vraagt echt niet zoveel voor. Het is slechts bedoeld om u verder te helpen. Ziggo kan niet achter élke deur kijken hoe de vlag erbij hangt maar meestal worden de zaken hier snel opgelost.

 

Als uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont en kunnen zij vanuit hun systemen meekijken of er iets aan schort. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vind u hier.

Grotere bestande verstuur ikzelf meestal via WeTransfer; onder de 2Gb is dat gratis. 


Ik ben bekend met We transfer en TransferXL. Dat zijn prima oplossingen voor bestanden onder de 4 gig. Ik heb het hier zoals je in mijn originele bericht kan lezen over bestanden van 50 gig of groter.

 

Daarnaast heeft iedereen zijn eigen expertise en kan ik als filmmaker wel uitstekend met een edit-programma overweg omdat ik het idioom ervan ken. Ik ben géén expert op het gebied van modems uitlezen en internetvraagstukken. Ziggo is dat wel, maar laat het troubleshooten over aan hun klanten. Bovendien heb ik op dit moment ook veel andere dingen aan mijn hoofd...

Mooi dat het op dit forum doorgaans snel wordt opgelost en dat er hier mensen zitten die er meer van weten dan ik (en kennelijk ook dan Ziggo)  maar je moet je je ook kunnen voorstellen dat ik nou niet bepaald te spreken ben over het feit dat Ziggo dit zelf niet oplost via hun klantenservice. Dat is géén service. Ze kunnen bij Ziggo namelijk ook mijn modem uitlezen en me vertellen wat er mis mee is (àls het daar aan ligt.)

Dat ik wat geagiteerd kan overkomen ligt zeker niet aan jullie, want jullie komen met oplossingen, maar meer aan de wijze waarop Ziggo als bedrijf me géén oplossing geeft maar me hier naartoe verwijst.

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3493Posts
  • 152Oplossingen
  • 2458Likes

@Paper Kosmonaut schreef: “Ze kunnen bij Ziggo namelijk ook mijn modem uitlezen en me vertellen wat er mis mee is (àls het daar aan ligt.)”

Inderdaad kunnen ze bij Ziggo uw modem uitlezen, maar dan moeten ze wèl weten wie u bent. Vandaar dat ik ook vroeg om uw postcode en huisnummer in uw profiel te zetten, dan pas kunnen Ziggo-moderators in het systeem kijken.

Voor wat betreft andere mogelijke oorzaken zullen abonnees ook zelf een stap moeten zetten. Doorgaans bent u op deze manier sneller weer geholpen dan dat u een afspraak regelt met een monteur.

Pasi

Level 18
Expert
  • 6703Posts
  • 386Oplossingen
  • 3244Likes


@Paper Kosmonaut  schreef:

......
Ik ben bekend met We transfer en TransferXL. Dat zijn prima oplossingen voor bestanden onder de 4 gig. Ik heb het hier zoals je in mijn originele bericht kan lezen over bestanden van 50 gig of groter.

 

......

Dat ik wat geagiteerd kan overkomen ligt zeker niet aan jullie, want jullie komen met oplossingen, maar meer aan de wijze waarop Ziggo als bedrijf me géén oplossing geeft maar me hier naartoe verwijst.



Als u professioneel gebruikt wilt gaan maken van uw internet verbinding, dan misschien ook een zakelijk internet abonnement nemen.

Het is net als met ons wegennet. Rijkswaterstaat beheer en onderhoud o.a. de wegen, maar wat u daarover transporteert, dat maakt Rijkswaterstaat niet uit. En als uw voertuig niet onder een brug door kan, dan is dat uw probleem.


Misschien dan toch maar professionele cloud opslag huren.

U zou ook zelf een FTP server kunnen opzetten, echter Ziggo's upload ( met 50Mb max ) is voor zulke grote bestanden natuurlijk veel te traag.
Als u ook glasvezel in huis hebt, dan is dat misschien misschien een optie. Daarop zijn veel groter upload snelheden te krijgen en dan zou een eigen FTP server ( = pc ) misschien wel een idee zijn.

 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63259Posts
  • 4372Oplossingen
  • 16704Likes


@Paper Kosmonaut  schreef:

@Bert  schreef:

Om een andere mogelijke oorzaak uit te sluiten:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?



Poeh, dat is een hele bak werk zo te zien. Daar moet ik echt even voor gaan zitten. Dat Ziggo dit aan hun klanten / gebruikers overlaat om op te lossen vind ik overigens een aanfluiting. Hier kom ik op terug, Bert. Dank je voor de link.


@Paper Kosmonaut Het is puur om de mogelijke oorzaak te vinden en/of om mogelijke oorzaken uit te sluiten op dit klant helpt klant forum.

Het kan ook zijn dat door de grote hoeveelheid data iets vastloopt in je modem door teveel errors.

Het scheelt je een aantal dagen tijd.

 

Je kunt evengoed wachten op een Ziggo moderator of een monteur bestellen, dat duurt dagen en dan moeten zij ook op zoek naar een mogelijke oorzaak.

Als er via de, door je aangeleverde gegevens, een mogelijke oorzaak te vinden is, dan kan ook gelijk de juiste monteur gestuurd worden.

Als je zelf een monteur besteld komt er als eerste een storingsmonteur, die mogelijk later ook een gespecialiseerde monteur moet sturen om in de straatkast of wijkkast iets moet veranderen.

 

Aan jou de keuze.

 

Wil je snellere en meer service van Ziggo of een andere provider, neem dan een Ziggo Zakelijk Pro abonnement, daar is het service level een stuk hoger als met een consumenten abonnement.

pox-ie

Level 10
Expert
  • 408Posts
  • 8Oplossingen
  • 122Likes

Is er toevallig geen glasvezel bij jou beschikbaar? Met 1 Gb upload heb je 50 Gb in 7 minuutjes geupload .

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63259Posts
  • 4372Oplossingen
  • 16704Likes


@pox-ie  schreef:

Is er toevallig geen glasvezel bij jou beschikbaar? Met 1 Gb upload heb je 50 Gb in 7 minuutjes geupload .


Ook alleen maar als er geen problemen en/of storingen en/of haperingen zijn.

Een andere provider hoeft niet altijd de juiste oplossing te zijn, gezien de problemen die met glasvezel gemeld worden bij onze groene en roze vrienden.

Steefb

Level 19
Expert
  • 13119Posts
  • 2566Oplossingen
  • 5094Likes

Ik zie hier allerlei oplossingen met cloudopslag oid. .Daar heeft TS niets aan, de bestanden moeten daar ook naar geüpload worden. 

Pasi

Level 18
Expert
  • 6703Posts
  • 386Oplossingen
  • 3244Likes


@Steefb  schreef:

Ik zie hier allerlei oplossingen met cloudopslag oid. .Daar heeft TS niets aan, de bestanden moeten daar ook naar geüpload worden. 


Inderdaad, maar één maal ge-upload, gaat alles véél sneller.

Anders gezegd, als TS glasvezel in huis heeft, dan is dát de enige zinnige oplossing ! Met die maximale 50Mb upload van Ziggo ( als TS al een GiGa abo heeft ? ) blijft het oploaden van een 50Gb bestand ( of groter ) behelpen !

Heeft TS glasvezel, dan direct een glasvezel internet abonnement nemen, met een fatsoenlijk upload snelheid ( veel hoger dan die magere 50Mb die Ziggo biedt ). Ook vooral niet wachten totdat Ziggo ooit eens haar upload snelheid verhoogt, want dan blijft de vraag, wat gaat het extra kosten en welke upload snelheden komen bij Ziggo beschikbaar.

Professioneel zijn, begint met de juiste basis tools !! Een zakelijk internet abonnement ( met hogere/snellere upload ! ) zou een stap zijn, want daarmee moet in ieder geval een stabielere verbinding mogelijk zijn.

Steefb

Level 19
Expert
  • 13119Posts
  • 2566Oplossingen
  • 5094Likes


@Paper Kosmonaut  schreef:

 Een bestand zippen is hier niet aan de orde, dat is zelfs onwenselijk.


Waarom niet, een zip of rar bestand is een lossless compressie, na uitpakken krijg je het originele bestand weer terug.

 

 

Ik vermoed dat ergens in de keten, waarschijnlijk bij verzender (ts) of ontvanger,  iets zich verslikt in de grote van het bestand.

Bestand opsplitsen (rar?) in brokken van 5 Gb zou dat kunnen verhelpen. Extra voordeel dat bij onderbreking niet alles opnieuw verstuurd hoeft te worden tevens kunnen controle en herstelbestanden (par) aangemaakt worden.

Paper Kosmonaut
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel voor alle suggesties en voor alle opmerkingen. IK heb nog geen tijd gehad om screenshots te maken of om mijn modem te lezen. Dat doe ik hopelijk morgen.

Even kort over een paar inhoudelijke dingen:

Voor de film waar het deze keer over ging is een oplossing gevonden en is er een koerier met de harddisk naar het filmtheater gegaan. Maar dat is naar bijvoorbeeld Milaan en Tsjechië niet zo handig.

Verder:

-Nee, een professioneel account is te duur voor mij als simpele filmmaker. Ik heet niet Spielberg of Scorsese en het geld groeit me niet op de rug. Ook niet lucratief in verhouding met de hoeveelheid producties die ik per jaar aflever. Dat is ongeveer 1. en filmerij is in Nederland helemaal geen vetpot. Integendeel.

Uploadsnelheid interesseert me minder; ik zet mijn computer gewoon 's nachts aan het werk. Doorgaans is 3 uur (schat mijn computer) genoeg om het te uploaden.

-Nee, cloudopslag is inderdaad geen optie; ik moet het over dezelfde kabel het internet oppompen en. dat. stopt. na. 20. Gb.

-Nee, om de file door de andere partij te laten downloaden vanuit een cloud, transferservice of zelfs van een eigen server is ook geen optie want op een filmfestival heeft iedereen het veel te druk met organiseren van het festival zelf.

-Nee, je stuurt geen ingepakt bestand naar een filmfestival want je plempt je film kant en klaar gelijk op de server die ze naar de projectoren stuurt. En geen enkele operator heeft tijd om alle bestanden te checken of  helemaal na te lopen om te zien of het uitpakken goed is gegaan. Dat is niet op dit ene festival zo maar op alle festivals. Daar draaien de films aan één stuk door, de hele dag  door. Het gaat niet om de kwaliteit maar om tijdgebrek.

Morgen meer hopelijk.

Groet!

PS. Wat bedoelen jullie met TS?

[edit: ah, TopicStarter. Okay.]

Paper Kosmonaut
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oh en wat betreft glasvezel: Ja dat ligt hier inderdaad. (-:  Overal steken die oranje kabels uit de grond. Maar het is volgens mij nog niet mijn appartementencomplex ingeleid.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic