1
Vraag
2
Reageer en help mee
iWim

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Grote bestanden downloaden met FTP lukt niet

Hallo...

 

Bij het downloaden van grote(re) bestanden via FTP (Cyberduck) wordt het downloaden tussentijds gestopt.
Downloaden van kleinere bestanden en uploaden van (grote) bestanden gaat wel goed.

 

Het downloaden stopt bij ca. 8-9 MB.

 

Ik zie dan meestal de volgende melding:
Verbinding mislukt. Connection closed without indication.
of:
Connection closed without indication. De verbindingspoging is geweigerd. De server is mogelijk offline of uw netwerk is mogelijk onjuist geconfigureerd.
of:
Read Timed out. The connection attempt timed out. The server may be down or your network may not be properly configured.

 

Het gebeurt bij 7 verschillende websites bij 4 verschillende webhosts.

Om het spannend te maken: bij 2 websites bij 2 andere webhosts lukt het wel.

 

Het verschil:
De websites waar het fout gaat, gebruiken FTP-SSL (Explicit Auth TLS)

De websites waar het goed gaat, gebruiken SFTP en 'gewone' FTP.

 

De laatste keer waarvan ik zeker weet dat het wel goed ging, is ca. 2 weken geleden.

 

De enige verandering in die tijd is het aansluiten van de Ziggo ConnectBox.
Voor die tijd gebruikte ik zo'n zwart kastje van Ziggo + eigen router.

 

Wat heb ik (samen met de helpdesk) al geprobeerd:

  • Aansluiten met kabel via router + ConnectBox
  • Aansluiten met kabel direct aan ConnectBox (dus zonder router)
  • Aansluiten met wifi aan ConnectBox
  • Aansluiten met kabel via router + ConnectBox in bridge modus
  • Bovenstaande, maar dan op een andere computer
  • Installatie van een eerdere versie van Cyberduck (van voor de ConnectBox)

In alle gevallen heb ik wel toegang tot internet/e-mail/ftp-servers, maar het downloaden van grote bestanden vanaf de ftp-servers wil niet lukken.

 

Het lukt wél via de persoonlijke hotspot van de telefoon (Simyo).

 

Bij het schrijven van dit topic, zie ik 2 constanten:
1. de nieuwe ConnectBox en
2. FTP-SSL verbindingen

 

Werken de ConnectBox en FTP-SSL niet goed samen?

 

Of is er een ander probleem?

 

Belangrijker: Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Dank voor het lezen van deze bloemlezing.

Groeten,
Wim

 

32 Reacties 32
iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou, het heeft even geduurd, maar de kabel is vervangen en...

 

... 😢 Helaas... ook dat heeft niet geholpen.

 

Ik kan nog steeds geen bestanden groter dan 8-9MB downloaden via FTP-SSL met Cyberduck.

 

Het werkt wel via persoonlijke hotspot (Simyo) met Cyberduck.

Dus buiten Ziggo om.

 

Downloaden met Filezilla werkt wel via de ziggo verbinding, maar ik weet niet of dat via FTP-SSL gaat.

En ik vind het ook geen prettig programma om mee te werken.

 

In het kort lijkt het hierop neer te komen:

Cyberduck + FTP-SSL + downloaden bestanden > 8 MB + Ziggo = werkt niet.

 

Groeten,

Wim

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik weet niet of je weer zo'n gare Connectbox van de monteur hebt gekregen maar deze box kan absoluut niet overweg met encrypted verbindingen van zowel FTP als VPN dus een ander modem aanvragen (Ubee)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat je pas echt iets weet als de verbindingsproblemen buiten opgelost zijn.

Als he fundament al niet goed is, kun je verder geen conclusies trekken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Mogelijk kunnen deze instellingen ook voor een betere verbinding zorgen:

 

Firewall.png

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat geneuzel over kabeltjes, splitters en instellingen, ik word er schijtziek van, iedereen op dit forum met soortgelijke klachten heeft inmiddels een ander modem gekregen incl. ondergetekende, probleem was daarna opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Verwijderd account "Dat geneuzel over kabeltjes, splitters en instellingen" lost ook vele malen een probleem op en je zult eerst één en ander uit moeten sluiten om het werkelijke probleem te vinden.

Als het zo simpel was, dan was alles binnen no time opgelost.

iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geen firewall-instellingen.

Waarschijnlijk omdat mijn connectbox (nog) in bridge staat. (Groen lampje).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@iWim  schreef:

Ik heb geen firewall-instellingen.

Waarschijnlijk omdat mijn connectbox (nog) in bridge staat. (Groen lampje).


Dan kun je ook je eigen instellingen in je eigen router nakijken, veel routers hebben ook dergelijke functies en die zet ik al uit sinds begin deze eeuw.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @iWim

Wat jammer dat je ondanks het vervangen van de kabel nog steeds problemen hebt.

Heb je de settings waar @Bert je naar vroeg nog in je router kunnen checken/aanpassen?

iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het lijkt bijna opgelost...

 

Ik heb ondertussen ook contact met mensen van Cyberduck.

 

Wanneer ik in de voorkeuren van Cyberduck de optie "Onderverdeelde downloads met meerdere verbindingen per bestand" uitzet, dan wordt de verbinding niet meer verbroken wanneer ik grote bestanden wil downloaden.

 

Met "Onderverdeelde downloads(...)" kun je meerdere verbindingen openen om bestanden sneller te downloaden.

 

Bij Cyberduck gaan ze nog kijken waarom de verbinding verbroken wordt wanneer de optie wel aanstaat, maar bij de overdracht voor slechts 1 verbinding gekozen is.

 

Nog even geduld...

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@iWim, goed dat je ook contact hebt gezocht met Cyberduck. Dan is het inderdaad even afwachten wat eruit komt. Hou ons op de hoogte! Mocht je een oplossing krijgen, dan kun je het hier ook delen voor andere Communityleden die misschien tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@iWim, al goed nieuws? 🙂 

iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, nog niet.

 

Ze hebben het probleem doorverwezen naar hogerhand.

Vanmorgen hebben ze gevraagd of ik een tussentijdse update wilde doorvoeren om te kijken of dat het probleem oploste, maar helaas.

 

Zodra ik wat hoor, meld ik het.

 

Wim

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic