1
Vraag
2
Reageer en help mee
iWim

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Grote bestanden downloaden met FTP lukt niet

Hallo...

 

Bij het downloaden van grote(re) bestanden via FTP (Cyberduck) wordt het downloaden tussentijds gestopt.
Downloaden van kleinere bestanden en uploaden van (grote) bestanden gaat wel goed.

 

Het downloaden stopt bij ca. 8-9 MB.

 

Ik zie dan meestal de volgende melding:
Verbinding mislukt. Connection closed without indication.
of:
Connection closed without indication. De verbindingspoging is geweigerd. De server is mogelijk offline of uw netwerk is mogelijk onjuist geconfigureerd.
of:
Read Timed out. The connection attempt timed out. The server may be down or your network may not be properly configured.

 

Het gebeurt bij 7 verschillende websites bij 4 verschillende webhosts.

Om het spannend te maken: bij 2 websites bij 2 andere webhosts lukt het wel.

 

Het verschil:
De websites waar het fout gaat, gebruiken FTP-SSL (Explicit Auth TLS)

De websites waar het goed gaat, gebruiken SFTP en 'gewone' FTP.

 

De laatste keer waarvan ik zeker weet dat het wel goed ging, is ca. 2 weken geleden.

 

De enige verandering in die tijd is het aansluiten van de Ziggo ConnectBox.
Voor die tijd gebruikte ik zo'n zwart kastje van Ziggo + eigen router.

 

Wat heb ik (samen met de helpdesk) al geprobeerd:

  • Aansluiten met kabel via router + ConnectBox
  • Aansluiten met kabel direct aan ConnectBox (dus zonder router)
  • Aansluiten met wifi aan ConnectBox
  • Aansluiten met kabel via router + ConnectBox in bridge modus
  • Bovenstaande, maar dan op een andere computer
  • Installatie van een eerdere versie van Cyberduck (van voor de ConnectBox)

In alle gevallen heb ik wel toegang tot internet/e-mail/ftp-servers, maar het downloaden van grote bestanden vanaf de ftp-servers wil niet lukken.

 

Het lukt wél via de persoonlijke hotspot van de telefoon (Simyo).

 

Bij het schrijven van dit topic, zie ik 2 constanten:
1. de nieuwe ConnectBox en
2. FTP-SSL verbindingen

 

Werken de ConnectBox en FTP-SSL niet goed samen?

 

Of is er een ander probleem?

 

Belangrijker: Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Dank voor het lezen van deze bloemlezing.

Groeten,
Wim

 

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert,

 

De netwerk historie is alleen van vandaag, omdat de ConnectBox vanmorgen in bridge modus is gezet.

Maar heb daarna wel geprobeerd om bestanden via FTP te downloaden.

 

Groeten,

Wim

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je binnenkomend signaal is veel te laag, je uitgaand signaal bestaat uit 3 kanalen in plaats van 4 kanalen.

 

Je hebt je modem achter een versterker, de versterker kan defect geraakt zijn in de loop van de tijd, dezelfde is hier al jaren geleden defect geraakt.

Ook is een modem achter een versterker al een aantal jaren niet meer de standaard, omdat er ook storing vanuit het de versterker naar je modem kan komen.

Daarom stuurt Ziggo je gratis een POA-01 B met een kabel naar je modem, als je dat wenst.

 

Ook de rechter stekker op de versterker kan veel storing veroorzaken, die zal vervangen moeten worden door een afgeschermde, omdat allerlei zenders 4G / 5G / Digitenne nu heel makkelijk hun signaal op je coax netwerk kunnen zetten en dezelfde Ziggo frequenties verstoren en dat is heel mooi te zien in de Fouten voor RS op de frequenties die ik eerder noemde.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 
iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Die versterker was voor de digitale/HD tv.

Als die versterker niet (meer) nodig is, mag die van mij ook weg.

Hoe minder kastjes/kabels hoe beter IMHO.

 

De versterker is destijds door een monteur aangesloten.

Misschien is dat bij het tussenweg halen ook handig. Dan weet ik zeker dat alles weer goed is aangesloten.

 

Groeten,

Wim

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De versterker zal er niet voor niets zijn voor je TV, maar is voor het modem niet nodig.

Een Ziggo moderator die hier langs gaat komen, kan je een splitter met nieuwe kabel naar je modem toesturen.

 
 
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @iWim. Welkom hier! 

Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door @Bert . Top :-). Ik heb de nieuwe splitter en kabel voor je op de post gedaan. Laat je ons hier weten hoe het gaat na het aansluiten? 🙂 

iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb POA-01-B met kabels ontvangen, maar wat nu?

Waar moet ik die (laten) plaatsen?

Is het ter vervanging van iets?

 

De meegeleverde uitleg gaat over de TV aansluiting...

Maar ik heb problemen met FTP (internet).

 

Groeten,

Wim

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je hebt je modem achter je versterker hangen en dat geeft mogelijk de problemen.

Je binnenkomend signaal is veel te laag, dus het kan ook aan een defecte kabel of stekker liggen of aan een defecte versterker.

 

Duw de splitter op de wandcontactdoos en sluit het modem op 1 uitgang van de splitter aan en de versterker op de andere uitgang van de splitter.

Haal 30 seconden de stroom van het modem en kijk na een uur wat de upstream en de downstream is en plaats die weer hier.

Laat ook weten wat je ervaringen zijn met je VPN met deze manier van aansluiten.

iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De ConnectBox heeft een ingang waar je de kabel op moet schroeven.

De meegeleverde kabels hebben geen opschroefdingetje.

 

En ik kan de kabel (die wel zo'n opschroefdingetje heeft) niet uit de versterker krijgen. Die zit ongelooflijk strak vast...

Ik zal daarvoor even moeten rondvragen wie zo'n tang heeft waarmee ik het beter kan vastpakken.

 

Groeten,

Wim

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"De ConnectBox heeft een ingang waar je de kabel op moet schroeven."

De nieuwe kabels hebben geen schroef meer, dat is een opdruk stekker, die kun je er zo opdrukken / overheen schuiven, dan gaat de dunne pin / de kern in de stekker vanzelf in de ingang van de modem.

Dat is de rode kant van de kabel.

 
iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

🤔

De stekkers zijn groen en blauw (ringetje om de stekker).

Voor beide geleverde kabels.

 

Groen past in de splitter, blauw past niet over de ingang, het voelt alsof die dezelfde diameter als de ingang heeft...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dan heb je verkeerde kabels ontvangen. (zie ze maar als reserve voor de toekomst)

 

Een Ziggo moderator komt hier langs om de juiste kabel te versturen.

 
iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

*zucht*

Ik waardeer de hulp, hoor, maar alles werkte perfect totdat ik mijn modem "moest" veranderen...

 

Anyway, voordat ik iets kapot maak...

 

Ik heb nu de kabel met rode stekkers ontvangen. Gaat dat wel passen?

De uitgangen van de POA-01-B zijn anders. Daar moet een hol pinnetje in en de rode stekker heeft een kegelvormige pinnetje.

 

En er is wel een, ik denk, andere splitter gestuurd, maar die heeft weer andere in-/uitgangen.

Die hebben alleen kleine gaatjes...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Dat is zeker frustrerend 😞 Excuus dat de verkeerde materialen hebt ontvangen! Ik stuur je een nieuwe splitter en een groen-rood kabel toe en dit valt zo snel mogelijk op jouw deurmat. We horen graag van je op het moment dat je dit hebt ontvangen.

iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Gisteren (10-4) heb ik de nieuwe kabel (Groen/Rood) aangesloten.

Maar het probleem blijft.

 

In de bijlage zitten de screenshots voor Up/Downstream en Netwerk historie..

 

Groeten,

Wim

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @iWim,

Bedankt voor de update! Fijn dat de goede splitter is bezorgd en aangesloten.
Al is het natuurlijk frustrerend dat het probleem blijft.

Als ik bijvoorbeeld de downstream signaalwaardes vergelijk met de eerder geplaatste waardes, dan lijkt het signaal zelfs nog lager te worden.
Terwijl we juist het tegenovergestelde voor elkaar probeerden te krijgen.

Omdat dit alsnog te fiksen, is een monteursafspraak een logische vervolgstap.
Deze monteursafspraak heb ik voor komende maandagochtend tussen 0800-1300 uur gemaakt.
Mocht dat niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak eenvoudig verplaatsen.
Houd wel rekening met deze Coronamaatregelen?
En laat je weten hoe het na het bezoek van de monteur gaat?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @iWim, goedemorgen!
Mijn collega Erik had een monteur voor je ingepland. Nu zijn we reuze benieuwd. Hoe is het gegaan?

iWim
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, helaas, helaas...

 

De monteur heeft een andere modem aangesloten.

Hij heeft een doosje vervangen waar de kabel binnenkomt.

Hij heeft geconstateerd dat er een breuk ergens buiten in de kabel zat.

Vandaag is iemand buiten bezig geweest met die kabel.

 

Maar helaas, het probleem blijft.

 

Degene die vanmiddag buiten bezig was zei dat de hele kabel beschadigd was en eigenlijk vervangen zou moeten worden.

 

Ik begin langzaam te twijfelen of mijn probleem ooit opgelost wordt.

Het is zo specifiek en we hebben al zoveel dingen geprobeerd en aangepast...

 

Groeten,

Wim

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @iWim

Dat is inderdaad erg jammer. Ik zie inderdaad dat er kabelschade is geconstateerd. De monteur die gisteren is langs geweest heeft dit niet kunnen verhelpen. Voor herstel van de kabelschade is een vergunning nodig. Deze vergunning wordt bij de betreffende instanties aangevraagd. Dit neemt tijd in beslag. De aannemer van de kabelschade is VIB Netwerken. Zij zullen contact met je opnemen zodra de vergunning in orde is en er herstelwerkzaamheden uitgevoerd gaan worden.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic