HansL2204

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Groepsmail met bijlage komt niet aan

Als ik vanuit mijn ziggo account een mail verstuur naar een groep mailadres van een ander domein dan wordt dit mailbericht vervolgens weer doorgestuurd naar de individuele adressen. Dit gaat goed zolang er maar geen bijlage (in dit geval een .jpg) wordt meegestuurd. In dat geval krijg ik van alle @Home of @Ziggo geadresseerden een melding in mijn spam box.

 

De melding is dan:

 

This is the Email Security Gateway at host mailer-f.hosting2go.nl.

 

I'm sorry to inform you that the message below could not be delivered.

When delivery was attempted, the following error was returned.

 

<xxxxxxxx@ziggo.nl>: host mxin5.ziggo.nl[212.54.42.8] said: 554 5.2.0 MXIN603

    DMARC validation failed.

    ;id=Ym5XpGelysNxHYm5XpVuiX;sid=Ym5XpGelysNxH;mta=mx1.tb;dt=2023-03-05T11:59:35+01:00;ipsrc=185.135.240.59;

    (in reply to end of DATA command)

 

Enig idee wat ik hieraan kan doen of welke instelling waar moet worden veranderd?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HansL2204
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De abuse afdeling heeft niet echt een oplossing/verklaring voor dit probleem maar raadt aan om de groepsmail zo mogelijk vanaf het domein te vesturen waar de emailgroep is aangemaakt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het belang van DMARC | Flowmailer Resources

 

Dat is een ingewikkelde, ik vermoed dat het fout gaat met de nieuwe spamfilters of met de verzendende server mailer-f.hosting2go.nl of mogelijk al met de verzendende server van Ziggo.

 

Te beginnen bij Ziggo, stuur een mail met bijlage die je verzonden hebt, als bijlage naar abuse@ziggo.nl met zoveel mogelijke informatie over waarnaartoe via welke weg en wat je retour krijgt.

Zij beheren de mailserver en spamfilter.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik ben reuze benieuwd naar de oplossing, want er wordt echt een DMARC validatie fout aangegeven, dat kan nogal eens graag gebeuren met forwards. Maar DMARC heeft niets met wel of niet een bijlage te maken.
Dus waarom er een DMARC validatie fout komt, terwijl er alleen geblokkeerd wordt als er een bijlage bij zit is wel een hele bijzondere. Theoretisch zou dit niet moeten kunnen.

Een DMARC validatie fout is een DMARC validatie fout, dat kijkt naar mail header gegevens (of SPF en DKIM overeen komen) niet naar bijlages.

 

Dus vandaar dat ik dit onderwerp even met interesse volg.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Goedemorgen @HansL2204 ! Dat is natuurlijk balen als je bericht niet wordt afgeleverd bij verschillende geadresseerden en vooral als je niet weet wat de reden ervan is. Opmerkelijk dat het alleen bij @Ziggo en @Home geadresseerden wordt tegengehouden. Ik zie al een mooie tip van @Bert en ben benieuwd naar de terugkoppeling die je krijgt van de Abuse afdeling. Laat je dat hier weten?

HansL2204
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De abuse afdeling heeft niet echt een oplossing/verklaring voor dit probleem maar raadt aan om de groepsmail zo mogelijk vanaf het domein te vesturen waar de emailgroep is aangemaakt.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Fijn dat je een reactie hebt gekregen @HansL2204 , maar spijtig te lezen dat er niet echt een verklaring voor is. Ik hoop dat je verder kunt met hun tip!

Uitgelicht topic