1
Vraag
2
Reacties
ericdaw92

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Groene pijltjes blijven knipperen en geen wifi verbinding

Na twee dagen een trage wifi verbinding te hebben gehad, heb ik vandaag mijn router gereset om dit probleem op te lossen. Helaas is het probleem verergerd en heb ik nu geen wifi verbinding. De router is gereset maar de twee groene pijltjes blijven knipperen. Dit duurt al uren. 

In de tussen tijd heb ik de router meerdere keren gereset, de coax kabel opnieuw bevestigd, de router van de vloer naar een vrijstaande opgehoogde plek verplaatst en de stekker uit het stopcontact gehaald.

 

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit verhelpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ericdaw92 en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend balen dat je internetverbinding op dit moment niet werkt! Zo te lezen zijn onze experts @Bert en @tobiastheebe al druk met je aan het analyseren geslagen. Het lijkt er inderdaad op dat er iets aan de hand is met het signaal. Ook ik zie een verstoord signaal met een behoorlijke demping. Dit heeft deels te maken met de netwerkstoring die bij jou in de wijk bekend is en in de loop van vandaag opgelost zal zijn. Er dient in dit geval sowieso een individuele monteur langs te komen om het verouderde aansluitpunt (AOP) te komen vervangen. Ik heb hiervoor een afspraak ingepland voor vandaag, 24 mei 2022 tussen 17 en 22 uur.  Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

ericdaw92
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DownstreamData.jpgwifi.jpgInternetConnectionSpot.jpg

ericdaw92
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De upstream velden zijn leeg.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het downstream-vermogen van -15 dBmV is véél te laag, dit moet op het AOP tenminste -3,5 dBmV zijn. Er lijkt zeer veel demping aanwezig te zijn op het signaal, waardoor geen upstream (uitgaande verbinding) mogelijk is.

 

Is dit daadwerkelijk het AOP c.q. is er geen contactdoos aanwezig in de meterkast?

ericdaw92
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Tobias, thanks voor je reactie. Helaas is dit echt het AOP. Er is geen contactdoos aanwezig in de meterkast.
De originele splitter is verwijderd door een elektricien toen wij een paar maanden terug ook problemen ondervonden met de verbinding. Het verwijderen van de splitter moest volgens hem de verbinding verbeteren. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een tweewegsplitter voegt 4 dB demping toe, waarschijnlijk was het signaal toen ook al zwak waardoor het verwijderen van de splitter het signaal verbeterde, het is nu uiterst zwak.

 

Het lijkt erop dat ergens ~20 dB demping plaatsvindt, mogelijk door een beschadiging van de buitenkabel. Een monteursafspraak is de volgende stap, er wordt dan ook een hedendaags AOP (btv 01-SET) zonder overbodige radio-aansluiting geplaatst.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ericdaw92 en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend balen dat je internetverbinding op dit moment niet werkt! Zo te lezen zijn onze experts @Bert en @tobiastheebe al druk met je aan het analyseren geslagen. Het lijkt er inderdaad op dat er iets aan de hand is met het signaal. Ook ik zie een verstoord signaal met een behoorlijke demping. Dit heeft deels te maken met de netwerkstoring die bij jou in de wijk bekend is en in de loop van vandaag opgelost zal zijn. Er dient in dit geval sowieso een individuele monteur langs te komen om het verouderde aansluitpunt (AOP) te komen vervangen. Ik heb hiervoor een afspraak ingepland voor vandaag, 24 mei 2022 tussen 17 en 22 uur.  Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ericdaw92 We zijn heel erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek van 24 mei 2022. Werkt alles volledig naar wens?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic