Vraag
Reacties
Oplossing
Maickrobin
Level 1

Groene kabel kapot

Ik ben opzoek naar de snelste weg om een kapotte grond kabel van Ziggo te laten repareren.

Tijdens werkzaamheden in de tuin is de coax kabel van Ziggo door gesneden (met een schep).

hopende snel iets te horen.

alvast bedankt!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20
0 Kudos
8 Reacties 8
Steefb
Level 20

Kijk hier.

Schade melden | Ziggo

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Steefb Voor zover ik weet is dit voor aannemers die ergens doorheen gaan, omdat ook een KLIC nummer gevraagd wordt.

@Maickrobin Is het al gelukt om contact te leggen?

0 Kudos
Maickrobin
Level 1
Topicstarter

Yes, toch bedankt!

0 Kudos
DennyW
Level 17

Bij het doorgeven van de schade benadrukken dat het gat nog open ligt. Dit scheelt mogelijk in tijd. M.i. is  in zo'n geval geen toestemming om te graven van gemeente meer nodig en vermoedelijk een KLIC-melding overbodig.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

@DennyWvoor graven in je eigen tuin heb je sowieso nooit een vergunning nodig he 😉

0 Kudos
PJD_
Level 11

@Gio2903  Klic melding is ook in eigen tuin nodig, als je machinaal gaat graven, dus niet als je een gat met een zweetlepel maakt.

U moet een Klic-melding doen wanneer u machinaal gaat graven (ook wel mechanisch grondroeren genoemd). Dit is wettelijk verplicht vanuit de WIBON, voormalig WION. De verplichting geldt voor bedrijven én particulieren.  Het maakt hierbij niet uit hoe diep er gegraven wordt, in het geval van machinaal grondroeren, is het altijd en overal verplicht.

Bron: https://klic-app.nl/faq/#1112

0 Kudos
Gio2903
Level 17

het ging hier om graven met een schep, vandaar mijn reactie op denny

0 Kudos
PJD_
Level 11

@Gio2903 Dan lees ik "eigen tuin" en "nooit nodig" waarschijnlijk verkeerd.😉

0 Kudos