Ik heb gisterenavond de hele tijd groen knipperende lampjes gehad maar alles zit in geplugd
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Dovahkinn ,
De kabel zit op de verkeerde aansluiting van de splitter, je moet deze aansluiten op de aansluiting met de aanduiding 'data' en de geribbelde connector. Echter kan het zijn de de kabel door het aansluiten op een verkeerde connector beschadigd is en niet meer goed past. Heb je wellicht nog een andere? Bij voorkeur 1 met groen / rood uiteinde, de splitter kan dan komen te vervallen en de kunt het modem direct op het AOP aansluiten.
Het AOP (de wandcontactdoos 🙂 ) is daarnaast ook verouderd en zal vervangen moeten worden. Mocht je zelf geen nieuwe kabel hebben kan de monteur de huidige kabel + splitter dan ook meteen vervangen door een nieuwe groen / rood kabel, zeker omdat de huidige waarschijnlijk beschadigd is is dit aan te raden. Je kunt via de chat een monteur inplannen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Als dat niet lukt of je dat liever door een medewerker op het forum laat doen, laat dat dan even weten. 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Dovahkinn ,
De kabel zit op de verkeerde aansluiting van de splitter, je moet deze aansluiten op de aansluiting met de aanduiding 'data' en de geribbelde connector. Echter kan het zijn de de kabel door het aansluiten op een verkeerde connector beschadigd is en niet meer goed past. Heb je wellicht nog een andere? Bij voorkeur 1 met groen / rood uiteinde, de splitter kan dan komen te vervallen en de kunt het modem direct op het AOP aansluiten.
Het AOP (de wandcontactdoos 🙂 ) is daarnaast ook verouderd en zal vervangen moeten worden. Mocht je zelf geen nieuwe kabel hebben kan de monteur de huidige kabel + splitter dan ook meteen vervangen door een nieuwe groen / rood kabel, zeker omdat de huidige waarschijnlijk beschadigd is is dit aan te raden. Je kunt via de chat een monteur inplannen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Als dat niet lukt of je dat liever door een medewerker op het forum laat doen, laat dat dan even weten. 🙂
Ik heb de kabel gefixt en in de data gestopt en heb weer internet dank je 🙂
Hi @Dovahkinn ,
Top, fijn om te horen. 🙂 Mijn advies om het AOP te vervangen blijft wel staan, dit is kosteloos. Zo voorkom je dat je op een later moment er problemen door gaat ervaren. 🙂 Laat maar weten of dit wil, dan kan een moderator/medewerker het voor je regelen.
Hé hoi! Wat super om te lezen dat je hier zo goed bent geholpen door @Lucas01 zeg! Als je graag een monteur wil laten langskomen om het AOP te vervangen dan laat je het maar even weten 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.