Vraag
Reacties
Oplossing
Dovahkinn
Level 1

Groen knipperende lampjes de hele avond

Ik heb  gisterenavond de hele tijd groen knipperende lampjes gehad maar alles zit in geplugd

1000083643.jpg

1000083641.jpg

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lucas01
Level 7

Hi @Dovahkinn ,

De kabel zit op de verkeerde aansluiting van de splitter, je moet deze aansluiten op de aansluiting met de aanduiding 'data' en de geribbelde connector. Echter kan het zijn de de kabel door het aansluiten op een verkeerde connector beschadigd is en niet meer goed past. Heb je wellicht nog een andere? Bij voorkeur 1 met groen / rood uiteinde, de splitter kan dan komen te vervallen en de kunt het modem direct op het AOP aansluiten.

 

Het AOP (de wandcontactdoos 🙂 ) is daarnaast ook verouderd en zal vervangen moeten worden. Mocht je zelf geen nieuwe kabel hebben kan de monteur de huidige kabel + splitter dan ook meteen vervangen door een nieuwe groen / rood kabel, zeker omdat de huidige waarschijnlijk beschadigd is is dit aan te raden. Je kunt via de chat een monteur inplannen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

Als dat niet lukt of je dat liever door een medewerker op het forum laat doen, laat dat dan even weten. 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
Lucas01
Level 7

Hi @Dovahkinn ,

De kabel zit op de verkeerde aansluiting van de splitter, je moet deze aansluiten op de aansluiting met de aanduiding 'data' en de geribbelde connector. Echter kan het zijn de de kabel door het aansluiten op een verkeerde connector beschadigd is en niet meer goed past. Heb je wellicht nog een andere? Bij voorkeur 1 met groen / rood uiteinde, de splitter kan dan komen te vervallen en de kunt het modem direct op het AOP aansluiten.

 

Het AOP (de wandcontactdoos 🙂 ) is daarnaast ook verouderd en zal vervangen moeten worden. Mocht je zelf geen nieuwe kabel hebben kan de monteur de huidige kabel + splitter dan ook meteen vervangen door een nieuwe groen / rood kabel, zeker omdat de huidige waarschijnlijk beschadigd is is dit aan te raden. Je kunt via de chat een monteur inplannen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

Als dat niet lukt of je dat liever door een medewerker op het forum laat doen, laat dat dan even weten. 🙂

Dovahkinn
Level 1
Topicstarter

Ik heb de kabel gefixt en in de data gestopt en heb weer internet dank je 🙂 

Lucas01
Level 7

Hi @Dovahkinn ,

Top, fijn om te horen. 🙂 Mijn advies om het AOP te vervangen blijft wel staan, dit is kosteloos. Zo voorkom je dat je op een later moment er problemen door gaat ervaren. 🙂 Laat maar weten of dit wil, dan kan een moderator/medewerker het voor je regelen.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hé hoi! Wat super om te lezen dat je hier zo goed bent geholpen door @Lucas01 zeg! Als je graag een monteur wil laten langskomen om het AOP te vervangen dan laat je het maar even weten 🙂