In februari mail van ziggo: 100 Mb gratis meer wifi speed. Tot op heden niks!! Contact gezocht met ziggo. Krijg je van de eerste lijns weer de standaard vragen en oplossingen die nergens toe leiden. Ik kan niet anders stellen dat ziggo weer een koekje van eigen deeg aan klanten geeft. Ik begin beter te begrijpen waarom tienduizenden klanten opstappen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Modem al een keer opnieuw opgestart?
Meer Wifi speed krijg je alleen met de juiste apparaten. Niet door een mail van Ziggo
Ziggo heeft de internetsnelheid verhoogd, niet de Wi-Fi-snelheid. Of de verhoging via Wi-Fi meetbaar is hangt af van het apparaat waarmee je test en omgevingsfactoren.
Je kunt zelf controleren of de snelheidsverhoging correct doorgevoerd is. Je noemt een verhoging van 100 Mbps, dat impliceert dat het abonnement Internet XXL (400/40 → 500/40 Mbps) of Internet Giga/Elite (1000/100 → 1100/100 Mbps) is. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status, tabblad Configuratie. Je zou hier een downstream service flow van 535000000 bps (500 Mbps + 7%) of 1177000000 bps (1100 Mbps + 7%) moeten zien.
Verschillende keren
Ook niet door de Efteling 👎
Wat een vreemde antwoorden als je geen hulp wilt laat dat dan weten
op welke apparaat voer je een speedtest uit ?
en is dat bekabeld of draadloos ?
Nadat ik gisteren schermdumpjes van de instelling heb gemaild naar Ziggo en de eerste reactie van de eerste lijnshelpdedk heb weerlegt (duidelijk laten zien dat ik wel degelijk de juiste instellingen had) heb ik sinds vanmorgen wel de gratis 100mb erbij! Kennelijk heeft Ziggo de “kraan” wat verder open gezet.
Op naar de Efteling dan 😁
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.