Vraag
Reacties
Breda
Level 6

Gratis 100mb wifi speed, nog niet ontvangen

In februari mail van ziggo: 100 Mb gratis meer wifi speed. Tot op heden niks!! Contact gezocht met ziggo. Krijg je van de eerste lijns weer de standaard vragen en oplossingen die nergens toe leiden. Ik kan niet anders stellen dat ziggo weer een koekje van eigen deeg aan klanten geeft. Ik begin beter te begrijpen waarom tienduizenden klanten opstappen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
9 Reacties 9
Hatolex
Level 16

Modem al een keer opnieuw opgestart?

0 Kudos
S4R
Level 16

Meer Wifi speed krijg je alleen met de juiste apparaten. Niet door een mail van Ziggo

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ziggo heeft de internetsnelheid verhoogd, niet de Wi-Fi-snelheid. Of de verhoging via Wi-Fi meetbaar is hangt af van het apparaat waarmee je test en omgevingsfactoren.

• Op welk soort of merk + type apparaat test je, met welke app/site?
  • Welk resultaat zie je op https://samknows.com/realspeed/?
    Let op: deze test werkt niet bij een Compal CH7465 of modem in bridge mode + eigen router.

Je kunt zelf controleren of de snelheidsverhoging correct doorgevoerd is. Je noemt een verhoging van 100 Mbps, dat impliceert dat het abonnement Internet XXL (400/40 → 500/40 Mbps) of Internet Giga/Elite (1000/100 → 1100/100 Mbps) is. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status, tabblad Configuratie. Je zou hier een downstream service flow van 535000000 bps (500 Mbps + 7%) of 1177000000 bps (1100 Mbps + 7%) moeten zien.

Breda
Level 6
Topicstarter

Verschillende keren

0 Kudos
Breda
Level 6
Topicstarter

Ook niet door de Efteling 👎

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Wat een vreemde antwoorden als je geen hulp wilt laat dat dan weten

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

op welke apparaat voer je een speedtest uit ? 

en is dat bekabeld of draadloos ?

0 Kudos
Breda
Level 6
Topicstarter

Nadat ik gisteren schermdumpjes van de instelling heb gemaild naar Ziggo en de eerste reactie van de eerste lijnshelpdedk heb weerlegt (duidelijk laten zien dat ik wel degelijk de juiste instellingen had) heb ik sinds vanmorgen wel de gratis 100mb erbij! Kennelijk heeft Ziggo de “kraan” wat verder open gezet.

S4R
Level 16

Op naar de Efteling dan 😁