Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
Antaris1981
Bij de App zie ik Ip adres 192.168.178.158 staan.
Dat is een adres dat de ConnectBox uideelt.
De Gramofon heeft het Ip adres 192.168.10.1 in het plaatje.
Dat klopt niet, want ligt buiten het subNet van de Connectbox.
Het moet een adres 192.168.178.x worden.
Het zal wel vast ingesteld staan. Wijzigen, dus.
Ip 192.168.178.x x uit 2 t/m 9, dat zijn standaard vrije adressen
Subnet mask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1
DNS 1: 1.1.1.1
DNS 2: 1.0.0.1
Huizinga wrote:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DKAMyvaIS6wY&ved=2ahUKEwjM09P0qrLjAhWpM-wKHfHUCo0QwqsBMAB6BAgHEAU&usg=AOvVaw16z_V1yn0xqn-9YUMLTT4Y
Huizinga wrote:
Deze zal beter werken denk ik...
https://youtu.be/KAMyvaIS6wY
Had de link verkeerd gekopieerd 😄
Huizinga wrote:
Misschien helpt dit?
https://support.gramofon.com/hc/en-us/articles/201753262-Troubleshooting
Ik zeg modem vervangen puur en alleen om dat uit te sluiten.
hanh wrote:
Nog dit:
- Na succesvolle aansluiting (bekabeld of Wifi) kun je de Gramofoon terugvinden bij 'Verbonden apparaten' in je Connectbox Modem/Router. Daarvoor moet je letten op het MAC address van de Gramofoon.
hanh wrote:
Wat ook nog kan. We blijven nadenken.
Er is, zonder dat je dit beseft, een tweede DHCP Server actief in je netwerk. Naast die van de Connectbox.
Dan kan de gramofoon een verkeerd Ip krijgen.
Een bekende instinker is, als je een Mediabox XL hebt en die hebt aangesloten aan je netwerk. In je profiel, zie ik dat je geen Mediabox XL hebt. Is dat zo?
Zo nee: dan kan er hier niks mee aan de hand zijn. Zo ja: is ie aangesloten op je netwerk?
Het komt ook voor dat er een andere Router in het netwerk zit, die als Access Point is geconfigureerd, maar op een of andere manier ineens een actieve DHCP Server kreeg.
Meestal merk je zo'n probleem ook wel op een computersysteem in je netwerk, dat dan soms ineens geen Internet beschikbaar heeft.
Het zijn hoe dan ook nog wat dingetjes om te overdenken, als het maar niet blijft lukken de Gramofoon aan de praat te krijgen.
Daar had ik gisteren inderdaad af en toe last van, ik had geen verbinding meer en moest opnieuw verbinding maken met netwerk.
hanh wrote:
Aj. Hier moet over worden nagedacht.
(1) je Gramofoon heeft een bekabelde connectie met Ip 192.168.178.206, zie ik.
Eigenlijk staan nu alle seinen op groen om hem goed te kunnen gaan gebruiken.
Snap dus niet waarom er nog steeds iets misgaat met het apparaat. Het zit netjes in je netwerk. Kun je nog iets vertellen over hoe je het gebruikt? Moet daarbij niet het Ip van de Gramofoon voor worden ingevuld?
Bij de buren kennelijk niet, waar alles werkte. Dus ..... ?????
Of heb je de verdere werking daar niet getest en alleen gezien dat de instelling van de Wifi connectie daar goed verliep?
(2) Die aangesloten Humax doet er niet toe.
Je hebt geen Mediabox XL die iets heel raars kan doen. Daar ging mijn vraag over. Allemaal prima dus & niks aan de hand.
(3)Daar had ik gisteren inderdaad af en toe last van, ik had geen verbinding meer en moest opnieuw verbinding maken met netwerk.Wat ik hiermee moet?
Het lijkt me in elk geval niet iets wat te maken heeft met de Gramofoon.
Het kan een probleem zijn met het wegvallen van Wifi op het systeem.
Ben zelf geen voorstander van vaste systemen via Wifi te willen aansluiten.
Kan alleen maar gedoe geven, zo nu en dan. Als er daarmee iets te testen valt, dan altijd bekabeld doen. Als het bekabeld ok is, dan is Wifi het probleem.
Wat je dan nog kunt doen is proberen je Wifi te onderzoeken en verbeteren.
Zodra ik nog iets geweldigs kan verzinnen, dan hoor je van me.
Denk het niet. Zit inmiddels zonder opties die nog uitgezocht zouden kunnen worden.
hanh wrote:
Ik heb zojuist de Ziggo Moderatoren een alert gegeven over dit Topic.
Er komt binnenkort er een meekijken.
Mijn suggestie was: laten we een andere Connectbox gaan testen.
Ik zie geen andere mogelijkheid meer.
Even afwachten. We zullen zien hoe dit allemaal gaat aflopen.
hanh wrote:
Dat mag niet te vroeg geconcludeerd worden.
Anders blijf je Modem/Routers Swappen zonder dat dit nodig is.
Ik kan nu echt niks meer verzinnen.
Misschien zien we iets vreselijks over het hoofd. Ik zou echt niet weten wat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.