Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
Dat over de buren snap ik nog niet. Het moet in het eigen netwerk goed werken. Toch?
Huizinga wrote:
Goedemiddag!
Naast die Gramofon, wat is er nog meer aangesloten via UTP op het modem?
Groeten, Christiaan
Antaris1981 wrote:Huizinga wrote:Niets.
Goedemiddag!
Groeten, Christiaan
Huizinga wrote:Antaris1981 wrote:Dan zit daar in elk geval niets in de weg 😄Huizinga wrote:Niets.
Goedemiddag!
Groeten, Christiaan
Wat je nog kan proberen is het volgende:
1) Koppel de Gramofon los van het modem;
2) Geef het modem een fabrieksreset. Resetknopje achterop het modem 30 seconden indrukken en dan het modem maximaal een uur met rust laten zodat deze op kan starten;
3) indien mogelijk: geef de gramofon ook een fabrieksreset;
4) verwijder de app van je telefoon, schoon je telefoon op, herstart je toestel en installeer de app opnieuw;
5) loop de installatie opnieuw door.
Als dat niet werkt dan weet ik het ook niet.
Groeten, Christiaan
hanh wrote:
Ok. dan snap ik dat Ip 192.168.10.1 wel.
Via de Wifi connectie met de Gramfone kun je in een ander netwerkje terecht voor het kunnen instellen.
Dan zie je je eigen Wifi Access punt (of punten als je er meer hebt) etc.
Bij de ConnectBox hebben de Wireless SSIDs standaard gelijke namen voor 2.4 en 5Ghz.
Zet eens -5G achter die voor 5Ghz om ze verschillend te maken.
Zie plaatje waar dat kan.
De Gramofone doet vermoedelijk alleen aan 2.4 Ghz.
Na wijziging 5 Ghz naam nog maar eens proberen een connectie te maken..
Ronihd wrote:
Antaris1981 Tja...........ik ben wel een beetje door mijn adviezen heen......
Enige wat je nog kan proberen via de helpdesk een ander modem te bemachtigen om voor 100 % uit te sluiten dat het niet aan jou modem ligt.
Blijft wel beetje bizar dit probleem.
Mogelijk dat een van de @ziggo moderatoren hierover wat kan zeggen ?
Be rt wrote:
Een modem vervangen heeft geen effect als je zelf of je programma een verkeerd IP adres gebruikt, dat zal met het volgende modem exact hetzelfde zijn. Antaris1981
2 apparaten die verbinding met elkaar moeten krijgen zullen in dezelfde IP range moeten zitten, anders zien zij elkaar niet en kunnen ze ook niet met elkaar communiceren.
Gramofon gebruikt 192.168.10.1 en dat is niet het eigen netwerk van je eigen modem, dus daar zul je iets moeten veranderen in de instellingen.
Je zult Gramafon in de IP range van je modem moeten krijgen, zoals al eerder werd geschreven: 192.168.178.XXX
Alle nieuwe modems van Ziggo zitten in IP range 192.168.178.XXX
Antaris1981 wrote:Huizinga wrote:Ziggo heeft al van afstand mijn modem gereset maar het heeft niet mogen baten.Antaris1981 wrote:Dan zit daar in elk geval niets in de weg 😄Huizinga wrote:Niets.
Goedemiddag!
Groeten, Christiaan
2) Geef het modem een fabrieksreset. Resetknopje achterop het modem 30 seconden indrukken en dan het modem maximaal een uur met rust laten zodat deze op kan starten;
4) verwijder de app van je telefoon, schoon je telefoon op, herstart je toestel en installeer de app opnieuw;
Groeten, Christiaan
Zelf heb ik het meerdere malen gereset, maar het probleem blijft bestaan.
Ik had gevraagd voor een andere modem om te proberen maar nog geen antwoord mogen ontvangen.
Ok. dan snap ik dat Ip 192.168.10.1 wel.Via de Wifi connectie met de Gramfone kun je in een ander netwerkje terecht voor het kunnen instellen.
Huizinga wrote:Antaris1981 wrote:Een softwarematige reset wil nog wel eens anders reageren dan als je het gewoon zelf doet. Ik zou bovenstaande stappen toch even volledig uitvoeren. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Het werkt nu sowieso niet dus wat heb je te verliezen?Huizinga wrote:Ziggo heeft al van afstand mijn modem gereset maar het heeft niet mogen baten.Antaris1981 wrote:Dan zit daar in elk geval niets in de weg 😄Huizinga wrote:Niets.
Goedemiddag!
Groeten, Christiaan
Groeten, Christiaan
Ik had gevraagd voor een andere modem om te proberen maar nog geen antwoord mogen ontvangen.
Be rt wrote:
Antaris1981 Een modem bij de buren kan heel anders ingesteld staan, door gewijzigde instellingen in het modem/router.
Er is een behoorlijk bosje instellingen mogelijk om te wijzigen in de Connect box.
Maar het is duidelijk, dit is niet afhankelijk van het modem, maar van de instellingen in Gramofon.
En dat is met alle apparaten die je insteld op welk modem of router hetzelfde, je moet eerst in dezelfde IP range zitten voor iets samen kan werken of communiceren.
Antaris1981 wrote:Huizinga wrote:Ik sta open voor alle tips, hoe moet ik het softwarematig resetten?Antaris1981 wrote:Een softwarematige reset wil nog wel eens anders reageren dan als je het gewoon zelf doet. Ik zou bovenstaande stappen toch even volledig uitvoeren. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Het werkt nu sowieso niet dus wat heb je te verliezen?Huizinga wrote:Ziggo heeft al van afstand mijn modem gereset maar het heeft niet mogen baten.Antaris1981 wrote:Dan zit daar in elk geval niets in de weg 😄Huizinga wrote:Niets.
Goedemiddag!
Groeten, Christiaan
Groeten, Christiaan
Bedoel je kleine zwartje knopje aan de achterzijde van de modem?
Huizinga wrote:Antaris1981 wrote:Halverwege het modem, klein gaatje waar reset bij staat. Kan je bij met een tandenstoker oid. 30 seconden onafgebroken ingedrukt houden en dan het modem rustig de tijd geven opnieuw op te startenHuizinga wrote:Ik sta open voor alle tips, hoe moet ik het softwarematig resetten?Antaris1981 wrote:Een softwarematige reset wil nog wel eens anders reageren dan als je het gewoon zelf doet. Ik zou bovenstaande stappen toch even volledig uitvoeren. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Het werkt nu sowieso niet dus wat heb je te verliezen?Huizinga wrote:Ziggo heeft al van afstand mijn modem gereset maar het heeft niet mogen baten.Antaris1981 wrote:Dan zit daar in elk geval niets in de weg 😄Huizinga wrote:Niets.
Goedemiddag!
Groeten, Christiaan
Groeten, Christiaan
Bedoel je kleine zwartje knopje aan de achterzijde van de modem?
Be rt wrote:
Antaris1981 schreef: "Dat bedoel je dus met ip range?"
Nee, helaas niet.
Helaas is een cursus netwerk beheer onbegonnen werk zo via tekst. Antaris1981
Volg de stappen die gegeven worden door Huizinga , dat wordt de snelste weg om mogelijk alles weer in orde te maken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.